2020-10-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Danmark har 25 gånger så många döda per capita som Nya Zeeland så så jävla skickliga kan de inte vara.

Sverige har 117 gånger fler döda än Nya Zeeland, hur kan du hylla Sveriges strategi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Inte alls, hos de snart 6000 som avlidit i Sverige.

De anhöriga lär dock inte glömma FHM och deras dödsbringande corona-strategin i första taget.
Antikropparna finns ju inte heller kvar hos de som dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det varierar från antigen till antigen och från patient till patient.

Rent generellt kan man säga att de i alla fall kvarstår längre än antikroppar.

Och hur mycket vettig information har du lyckats packa in i dina två rader tycker du?

Noll, zero, nada, niente.
Citera
2020-10-29, 18:46
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det inkluderar 99 % av projektionerna på flashback i början av denna tråd. Det var allt från 5 till 20 % dödlighet.

En av dem som har haft bäst projektion är denne herre:

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/04/coronaepidemin-kan-skorda-5-000-till-6-000-liv-i-sverige/
Ledsen Åke, men det visade sig att du fick fel. Det dog inte tusentals färre under månaderna efter [första] covid [vågen].

SCBs data visar att det var en underdödlighet på kanske drygt 100 personer per månad från juli och framåt (innan våg 2 slog till).

Sannolikheten att perioden mars 2020 till februari 2021 inte blir en av de värsta i mannaminne är väldigt låg.
Citera
2020-10-29, 18:46
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Din paranoia blir bara värre och värre ser jag. Förstår du vad det skulle innebära att göra som du vill?
Vi har inget jävla land kvar isåfall. Du kan ju åtminstonde försöka använda två hjärnceller istället för en

Fast det är ju inte långt kvar tills vaccinet kommer nu. Förmodligen bara c:a tre månader. Det skulle vara väldigt synd för de som riskerar att dö om de smittas, eller få ett långt sjukdoms- och rehabiliteringsförlopp, om vi skulle förlora på mållinjen nu. När det som sagt bara gäller tre månader - om ens det.
Citera
2020-10-29, 18:47
Medlem
Hur ser det ut med andelen falskt negativa provsvar i PCR-tester?

Jag läser om alla möjliga procentsatser och blir inte klok på detta
Citera
2020-10-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Och hur mycket vettig information har du lyckats packa in i dina två rader tycker du?

Noll, zero, nada, niente.
Informationen var att minnesceller lever längre än antikroppar. Fattaru?
Citera
2020-10-29, 18:49
Medlem
Testonios avatar
Zlatan vill att du använder munskydd:

"– Viruset utmanade mig och jag vann. Men du är inte Zlatan, utmana inte viruset, säger han innan han får en mer allvarsam ton.

– Använd huvudet och respektera reglerna. Social distansering och munskydd, alltid. Vi kommer att vinna, säger Svensken för att sedan ta på sig en ansiktsmask och titta in i kameran. "

Munskydd på!
Citera
2020-10-29, 18:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Ledsen Åke, men det visade sig att du fick fel. Det dog inte tusentals färre under månaderna efter [första] covid [vågen].

SCBs data visar att det var en underdödlighet på kanske drygt 100 personer per månad från juli och framåt (innan våg 2 slog till).

Sannolikheten att perioden mars 2020 till februari 2021 inte blir en av de värsta i mannaminne är väldigt låg.

Enligt FHMs egna rapport så finns ingen underdödlighet alls under sommaren. Snarare en liten överdödlighet. Sida 3.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/4b4dd8c7e15d48d2be744248794d1438/rapport-overdodlighet-vecka-40-2020.pdf
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Verkligen? Ger man syrgas till patienter med milda symtom?
De som kräver sjukhusvård gällde det, mig veterligt får de syrgas genom en slang i näsan. Inland är du så djävla långt ute i periferin att det blir tröttsamt.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jo jag är medveten om att du tror det. Jag ställer mig dock skeptisk. Delvis på grund av att varenda modell som hittills publicerats kring hur utfallet skulle vara i Sverige visade sig kraftigt överdriven.

Finns ju de som underdrivit smittspridningsscenarion också. Inte minst vår egen Folkhälsomyndighet och Anders Tegnell.

Ett axplock finns ju på denna sida.
https://tegnellcitat.se/

– Hur tror du att det kommer att gå med coronaviruset?
– Jag vet inte. Jag trodde att de skulle få stopp på det i Kina, men min bedömning visade sig inte vara rätt. Men jag tror inte att det kommer att bli en ”klassisk” pandemi med väldigt många sjuka i hela världen samtidigt. Utan det ”hoppar” från olika ”hot spots” som Wuhan och norra Italien.

Den bedömningen visade sig ju vara skapligt fel den med...
Citera
2020-10-29, 18:54
Medlem
Citat:
Informationen var att minnesceller lever längre än antikroppar. Fattaru?

Det är liksom trivial information.
Som att måndag alltid kommer före tisdag.

Vad skulle annars vitsen med minnesceller vara om de inte fanns kvar längre än anti-kroppar tror du?

Men tack för dagens skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in