2020-10-29, 14:02
Medlem
Ökar igen!

+7 döda
+12 iva
+3257 fall (1617 fall förra torsdagen)
Citera
2020-10-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ökar igen!

+7 döda
+12 iva
Jag undrar hur folk tänker försöka påstå att du överdriver eller ljuger den här gången
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ökar igen!

+7 döda
+12 iva
57 på IVA

As of now.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Uppenbarligen var det inte alls uppenbart. Men allt för vanligt att man gärna kryddar sina inlägg med död i massor. Frågan är om man vill skrämmas eller om man själv är skrämd?
Om du sett vad jag skrivit här innan, är jag allt annat än alarmist.

Jag är genuint orolig över Tysklands situation. Att "hålla emot" smittan så kraftfullt som de har gjort, bara för att se hur det nu glider dem ur händerna, är väldigt oroväckande.

Det är en sån sak som man från svenskt håll har varnat för.
Citera
2020-10-29, 14:06
Medlem
Hörde ni att Tegnell backade från att siffrorna i våras var 20ggr högre än vad som rapporterats? Han sade nu någonstans mellan 10 och 15 ggr så höga som vad som rapporterades i våras. Han nämnde inte heller mörkertalen som finns nu, vilket innebär att han i praktiken pratar om att siffrorna nu kan vara flera gånger högre relativt i våras jämfört med vad som tidigare har sagts.

Det hade varit bra med lite tydligare gissningar om vår vs höst...
Citera
2020-10-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Varför det? För att du inte kan uttrycka dig på ett mer nyanserat sätt?

För att på internet, inte minst på Flashback, är tonen ofta aningen raljant och det bör man vara medveten om.

Jag anser dock att jag haft ganska rätt. 16000 döda svenskar är min mycket kvalificerade gissning från start. Jag har fått massor av skit när jag sedan pandemins start hävdat att viruset inte kommer att försvinna hur många skolor och köpcentrum vi än klappar igen.

Det hela är egentligen mycket logiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag undrar hur folk tänker försöka påstå att du överdriver eller ljuger den här gången
Jag ser att många av dom brukar logga in vid denna tid men om det ökar mycket vågar det inte skriva något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Jag undrar när du ska fråga om pandemin är över nästa gång.
Citera
2020-10-29, 14:09
Medlem
Citat:
Jag ser att många av dom brukar logga in vid denna tid men om det ökar mycket vågar det inte skriva något.
Nope. Dom lever i förnekelse trots att det har ökat så mycket på bara 1 vecka. Och nu har det ökat mer än dubbelt sedan förra torsdag. Och så många fler på iva och läkarna säger att detta är kritisk punkt nu. Även Tegnell säger det. Vet inte varför dom förnekar att det är allvarligt nu.
Citera
2020-10-29, 14:09
Medlem
arbetets avatar
Så det blev skärpta regler även i Stockholm till slut:

Skärpta råd i tre regioner
Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med bland annat smittskyddsläkarna i Stockholm, Västra Götaland och Östergötland, fattat beslut om skärpta allmänna råd.

Från och med den 29 oktober uppmanas alla som vistas i Stockholms, Västra Götalands och Östergötlands län att:
Avstå från att vistas i inomhusmiljöer som butiker, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus och gym. Nödvändiga besök i exempelvis livsmedelsbutiker och apotek kan göras.
Avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar. Detta gäller dock inte idrottsträningar för barn och unga födda 2005 eller senare.
Om möjligt undvika att ha fysisk kontakt med andra personer än de som man bor tillsammans med.
Det innebär bland annat en avrådan från att arrangera eller delta i en fest eller liknande socialt umgänge.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/skaerpta-raad-i-tre-regioner.NNxptpgOE
Citera
2020-10-29, 14:10
Medlem
Samuel332s avatar
Som vanligt kommer folk att fortsätta leva som vanligt och fullständigt skita i dessa "råd" aja nu ska man gymma, Ha det!
Citera
2020-10-29, 14:10
Medlem
Citat:

Problemet du har TonyDR likt en handfull andra användare är att så fort ni får ett påstående emot er som inte lirar med er statistik eller påståenden så drar ni er undan, ni vågar inte inte föra en diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in