2007-06-02, 10:07
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loelz
Jag har nu knaprat roaccutan sedan Lucia förra året, d.v.s ungefär 5-6 månader. De enda biverkningar jag har stött på överhuvudtaget är torra/torr läppar/hud. Inga som helst humörsvängningar eller andra psykiska problem, levervärdena är precis som vanligt och jag mår finnemang. Sen om läkemedlet är så pass effektivt som det sägs är en annan femma, tycker inte det funkar särskilt bra alls för att vara ärlig.

Lite offtopic nu.

Skulle egentligen avslutat kuren för några veckor sedan, men hudläkaren tyckte inte att jag nått de framsteg hon förväntat sig och jag hade fortfarande massa stora bulor/bölder som återkommer på ett och samma ställe nästintill hela tiden. Så hon sprutade in kortison i bölderna och vips så var de borta, mycket effektivt.
Det läskiga med det här med kortison sprutorna var det att morsan käkade roaccutan när det var ett nytt läkemedel som precis hade kommit till Sverige, så fick även hon kortison insprutat i sina bölder... nu till saken, hennes underhudsfett i området försvann i princip helt och hennes ansikte såg ut som ett helvete, enligt henne själv. Så hon fick gå till en plastikkirurg som fick operera om halva ansiktet på henne. Läkaren som gjorde det kirurgiska ingreppet frågade mamma hur fan en legitimerad läkare tänker när han sprutar in kortison i ansiktet på en människa. Så man är ju lite skraj.

ingen riktig effekt alltså? Måste man ha så pass kraftig acne som du verkar ha för att få läkemedlet? Jag ska träffa en annan läkare till hösten som jag hoppas vill skriva ut det. Min acne är torr (de är inte öppna) och ärrbildande, det kommer inte så många nya men de jag har är där för att stanna och övergår sedan i röda ilskna ärr.
Citera
2007-06-03, 20:20
Medlem
Gustaas avatar
För mig funkar det bäst att inte använda något medel alls. Dom gånger jag ger mig på och provar nånting, så känns det som fukt balansen rubbas och det kommer mer finnar. Efter några veckor blir det bättre, men slutar jag med medel så kommer finnarna tillbaka. Frisk luft, motion, bra mat och tvätta med vatten innan läggdags är mitt bästa tips
Citera
2007-06-04, 16:07
Medlem
StorMammas avatar
Whoah! Det funkar! ( acne/ärrbildningar etc.)

Jag är fascinerad,

Runt nyår åkte jag på svinkoppor, och led mig igenom detta. Tyvärr fick jag ärr och mörka skuggor i ansiktet som kvarvarande minnen av dem.

Jag har också i hela mitt liv haft problem med fet hy och acne, stora porer etc.

Läste på nätet om den nya generationen hudvård, i gränslandet emellan medicin och kosmetik och bestämde mig för att testa iallafall. En laserbehandling för att få bort ärren och pigmenteringarna skulle kosta emellan 8-12.000 kronor. Dessa pengar har inte jag.

Hade ett möte med en av akademiklinikens hudvårdsrådgivare ( de finns överallt där produkterna säljs ) och hon rekommenderade två olika produkter.

Tveksam OCH pank efter inköpen åkte jag hem och började behandlingen för en vecka sedan.

Men, herrejösses! DET FUNGERAR!

Jag tyckte att det var dyrt ja. Men, redan efter de här sju dagarna så:

- Inte EN ny finne.
- Mycket mindre porer, nästan inga pormaskar ALLS.
- Pigmenteringarna har börjat blekna!
- Och, kanske mest talande av allt, mina fina ögonrynkor är... Borta?!?

Jag har ALDRIG haft en sådan fin hy som nu. Aldrig.

Så, var det dyrt?
Det behövs bara puttelite, och med de resultaten jag fått, så nej, inte dyrt. Dessutom är det en enkel förpackning, så du betalar inte för massor av bjäfs.

1300 kronor istället för laserkostnad, jag tar det.

www.akademikliniken.se ( Under " medicinsk hudvård " )
Citera
2007-06-04, 16:32
Bannlyst
Vad hette produkten då?, fungerar även på män?
Citera
2007-06-04, 16:48
Medlem
pixxx_s avatar
Grattis!
Citera
2007-06-04, 18:50
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Vad hette produkten då?, fungerar även på män?

Det är produkter ur det sortiment jag länkar till. Jag köpte mina på Åhlens City.

Jag ger inte ut namnen exakt på det jag fick, eftersom de rekommenderar att man går dit helt osminkad, berättar om sina problem, så plockar deras terapeut fram en lösning åt en.

Men, nåja, jag fick:

1. Pure Active Serum
AHA+BHA Optimizer

# Exfolierande & utjämnande på fina linjer
# Fuktighetsbindande
# Reducerar sol & åldersfläckar
# 50 ml

Pure Active Serum är en förlängning av Akademiklinikens hudvårdsbehandlingar för hemmabruk. En mycket effektiv kombination av alpha- och betahydroxysyror. Den hjälper huden att bli mer kompakt, ökar dess flexibilitet och ger den ett yngre utseende. En jämnare hudyta uppstår, fina linjer minskas och huden återfår en fantastisk lyster. Hjälper till att reparera solskadad hud genom att motverka åldersfläckar, pigmentfläckar, ojämn pigmentering samt ojämn hudyta. Den förbättrar även fuktnivån i huden genom ökad peelingeffekt och förbättrar hudens vattenbarriär. Med tiden, blir resultatet färre linjer och en hud med en högre fuktnivå.

Användning:
Applicera en klick serum på en väl rengjord hud. Använd dag eller natt på ansikte och hals efter rekommendation, undvik ögonområdet. Rekommenderas med Pure Protection Spf 30 solexponering.

Huvudingredienser:
# Glykolsyra (6%)
# Salicylsyra
# Mjölksyra
# Malicsyra

2.Pure Repair Night
Retinol-Complex Regenerator

# Reducerar pigmentförändringar
# Collagenuppbyggande
# Minimerar ålderstecken
# 30 ml

Retinol, eller A-vitamin, har varit ett huvudämne inom intensiv biomedicinsk forskning. Från början mot akne, men på senare tid har man funnit att den även har en bevisad effekt mot rynkor. Pure Repair Night innehåller ett stabilt 0,075 % inkapslat retinol som på ett säkert sätt jämnar ut hudens yta och motverkar hudirritationer. Denna aktiva ingrediens, tillsammans med ursolicsyra, agerar som antioxidanter, vilket betyder att de motverkar fria radikaler. Resultatet efter regelbunden användning är en utjämning av hudens fina linjer, synliga pigmentfläckar och en jämnare och renare hud. Efter en tids användning producerar huden mer collagen och färre pigment (melanin) som gör huden mer kompakt.

Användning:
Applicera en klick på en rengjord hud på kvällen. Undvik ögonområdet. På dagtid rekommenderar vi Pure Protection Spf 30 tillsammans med Pure Repair Night på kvällen.

Huvudingredienser:
# Retinol
# Ursolicsyra
# Areca Catechu
# Jojobaolja och extrakt från morotens rötter
# Lakritsrotextrakt (Dipotassium glycyrrhizate)

Dessa kombinerar jag med en vanlig dagkräm med högt solskydd.

Och, ja, de har många män som kunder också.

Förresten, här är bättre länkar:

http://www.akademiklinikenshop.com/4/ Webshop. Men jag rekommenderar den INTE förrän du träffat en hudterapeut från dem som kan produkterna. det är potenta saker, trots allt.

Om hudvårdsserien:
http://www.akademikliniken.se/main.asp?areaID=1&Content=CategoryID&levelID=204&C ategoryID=340
Citera
2007-06-04, 23:07
Medlem
Ticklas avatar
Låter nästan för bra för att vara sant. Synd bara att man inte har möjlighet att ta sig till kliniken (bor i Gbg). Men man kanske kan skicka bilder, hm i vilket fall får det bli ett samtal till dom i morgon. Vad kostade undersökningen?

Edit: Någon som vet någon liknade affär/klinik i Gbg?
Citera
2007-06-04, 23:47
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Låter nästan för bra för att vara sant. Synd bara att man inte har möjlighet att ta sig till kliniken (bor i Gbg). Men man kanske kan skicka bilder, hm i vilket fall får det bli ett samtal till dom i morgon. Vad kostade undersökningen?

Edit: Någon som vet någon liknade affär/klinik i Gbg?
Eller i andra delar av landet?

Vet du hur det funkar på ytliga blodkärl/rodnader i huden och ärr?
Du sa att du köpte medlen på Åhléns men talade med hudvårdsrådgivare på sjukhus om jag förstod dig rätt?
Citera
2007-06-05, 10:45
Medlem
StorMammas avatar
Nej,

De har en person som är utbildad på produkterna på alla större ställen där de säljs! ( Vad jag fattat)

Kvinnan jag talade med var hudterapeut. Hon sålde dessa produkter direkt till mig på Åhlens. Och, det samtalet är gratis.

JAG skall tex. använda daggrejen som det står på förpackningen, medan jag skall blanda båda produkterna på kvällen och smörja med, för att få bort pigmenteringen-blandningen gör att det tar mer på det.

Alltså totala individuella råd för just mina problem.

Jag kände värmekänsla och rodnade en aning de tre första dagarna, men körde på, och nu känns det inte. Damen sade att det kunde dyka upp på mig. Som sagt, jag skulle inte köpa detta utan att snacka med någon av dem.

Kan tala om att mina gamla acneärr har mjukats upp betydligt jämfört med innan, och blir de mindre noterbara, så är jag bara glad!

Om ni nu skulle investera i produkterna, så hoppas jag att ni blir lika nöjda som jag.
Denna kvinna sade ATT jag skulle få resultat, men beroende på individuellt leverne, kan det ta olika tid. ( jag tex. röker..)
Dessutom, så har de rätt i att de inte lovar saker som inte sker. DE står med andra ord för allt de säger om produkternas egenskaper. Det gillar jag.

Jag har ett område med ytliga blodkärl på ena kinden, jag har inte märkt någon skillnad där. Jag tror att man måste lasra bort sådant...?
Citera
2007-06-05, 11:48
Medlem
StorMammas avatar
Dubbelpost, Jag vet...

Jag köpte inte rengöring / ansiktsvatten av dem, då jag inte hade råd. Jag använder Vichys ( apoteket) istället, som jag hade hemma.

Blir jag rik någon dag, så lär jag testa, men inte nu.

Skall bli intressant att se när PMStiden kommer, jag får alltid några riktigt djupa, smärtsamma finnar då i ansiktet. Om de dyker upp, så misstänker jag iallafall nu att de kommer att vara mindre o lättare att döda än innan.

För jag vågar inte tro att jag slipper dem helt, då vi talar om hormonhopp i kroppen.
Citera
2007-06-05, 14:13
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

Jag har ett område med ytliga blodkärl på ena kinden, jag har inte märkt någon skillnad där. Jag tror att man måste lasra bort sådant...?
Lasra låter dyrt... =( Jag får la drass med min osnygga hy, köpa täckstift och le mycket.

Hur som helst, låter som du sprungit på en bra hudterapeut, gillar folk som inte brer på om att deras krämer ska göra underverk och lösa hungerproblemet i världen. Kul att du hittade något som funkade för dig.
Citera
2007-06-05, 14:23
Medlem
Fraisers avatar
Finnar och blåmärken?

Hej.
Har fått under senare tid fått finnar och även blåmärken.
Finnar har ploppat upp här och var på kroppen. Är 26 år så acne-tiden måste vara förbi. Hade heller inga problem i tidigare år.

Dock ska det meddelas att jag tidigare haft körtelfeber för några månaders sen. Kan det bero på det?
Doktorn har dock kollat så mina värden var bra.

Men finnarna och blåmärkena har kommit nu efteråt jag blivit frisk.
Vad kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in