2020-10-29, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Säg det till WHO och Island.

Iceland kept their elderly well isolated lowering the IFR considerably. The paper accepted by WHO states a range from 0.00% to 1.63%/1.54% (corrected) and is just an attempt at ratifying several papers into a global IFR — many of which had been flawed. It’s the same bullshit Ionnadis has been pushing out all pandemic, but it’s nice he finally found somewhere to publish it.

Here is the peer review rating of the paper:
https://rapidreviewscovid19.mitpress.mit.edu/pub/p6tto8hl/release/1

“Misleading. Serious flaws and errors in the methods and data render the study conclusions misinformative. The results and conclusions of the ideal study are at least as likely to conclude the opposite of its results and conclusions than agree. Decision-makers should not consider this evidence in any decision.”

“Conducting such a study is not easy, and efforts to do so are valuable and should be encouraged. Unfortunately, the method used here to estimate IFR is flawed due to systematic bias introduced by internal migration (as I shall describe in detail below). This bias produces misleading conclusions when used to argue that IFR is lower in locales with lower-than-average cumulative death rates. The discussion section is therefore also fatally flawed. Even if the sources of bias in the IFR estimates were somehow addressed, the author's thesis, that NPIs are unneeded, ignores the emerging evidence of the long-term non-fatal health burden caused by COVID-19.”

“because of its flawed methods and misleading conclusions, I must recommend rejecting it as unsalvageable.”

Another easy way to disprove this is to look at America. They aren’t anywhere near a 50/60% population infection rate.
Senast redigerad av OUFCompulsive 2020-10-29 kl. 03:22.
Citera
2020-10-29, 03:19
Medlem
[quote=Pisseman|73400881]Var och varannan som jag känner som haft Covid har smakbortfall. En av fem i alla fall...

Jag gissar att det är detta som många svarar med. Jag känner dock flera som har långvariga problem av annat slag också, exempelvis blodförtunnande för resten av livet pga blodproppar av Covid, kraftigt försämrad lungkapacitet mm.[/QUOT]
Hur många känner du som har haft corona. själv diagnostiserade går bort?
Citera
2020-10-29, 03:21
Medlem
Lever ni på som vanligt?
Citera
2020-10-29, 03:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Lever ni på som vanligt?

Nej, undviker folksamlingar. Med andra vågen lär det bli mer eremitliv. Vem vill riskera respirator? Eller ännu värre - inte få vård?
Citera
2020-10-29, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nej, undviker folksamlingar. Med andra vågen lär det bli mer eremitliv. Vem vill riskera respirator? Eller ännu värre - inte få vård?

Håller med tänker samma sak! Umgås du med vänner under helgerna träffar folk osv eller undviker du det så gott det går?
Citera
2020-10-29, 05:45
Medlem
Någon som vet hur situationen ser ut i Kina? (vet att kommunisterna ljuger om allt men endå)
viruset kommer ju trots allt därifrån och är skapat av människan.

Jag kommer leva på som vanligt endå men tråkigt att man inte ska kunna gå på sport/musik evenemang på ett bra jävla tag till. Sedan det där gift vaccinet som är på gång kommer jag heller inte röra, aldrig i livet.
Citera
2020-10-29, 06:17
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Lever ni på som vanligt?
Ja, frivilligt tänker jag inte begränsa mig. Sålänge inga förbud existerar kör jag på. Det är de i riskzon själva som får begränsa sig anser jag.
Citera
2020-10-29, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. I så fall är ju IFR ganska låg, för covid-19.

Har du någon källa till at 750000 har smittats?
Inte mer än FHMs olika siffror på 5% till 10% som haft det. Jag utgick ju här ifrån att runt var 5:e som jag känner som haft den fortfarande har problem med smak och luktbortfall. Och eftersom Expressen säger att 150000 har kvarvarande problem så utgick jag från den siffran. Resultatet blir rimliga siffror baserat på FHMs egna siffror.

Slutsats, det är inte otroligt att 150000 har kvarvarande problem av sin Covidinfektion, något som ifrågasattes.
Citera
2020-10-29, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Inte mer än FHMs olika siffror på 5% till 10% som haft det. Jag utgick ju här ifrån att runt var 5:e som jag känner som haft den fortfarande har problem med smak och luktbortfall. Och eftersom Expressen säger att 150000 har kvarvarande problem så utgick jag från den siffran. Resultatet blir rimliga siffror baserat på FHMs egna siffror.

Slutsats, det är inte otroligt att 150000 har kvarvarande problem av sin Covidinfektion, något som ifrågasattes.

Det är fler än antalet bekräftade fall.
Citera
2020-10-29, 06:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
ungefär 5,6% av alla testade i vecka 43 visade sig har corona, känns som vi slänger pengarna i sjön, stanna hemma om du känner dig det minsta sjuk, vad har man för nytta av att veta om det är corona egentligen?

Testning bör ju följas upp med smittspårning så att nära kontakter testar sig.

Sen är det krav för att gå tillbaka till jobbet snabbare hos en del arbetsgivare.

Positivt test ger rätt till bidrag för andra i ditt hushåll att sätta sig i karantän.
Citera
2020-10-29, 06:36
Medlem
Jag har en egen teori varför smittan ökar så otroligt snabbt just nu. Det känns som det är kopplat till skolan trots allt. Kan det vara så att yngre skolbarn har haft en egen tyst asymtomatisk smittspridning som när den blir tillräckligt omfattande spiller över på övriga samhället på ett överreraskande snabbt sätt?
Citera
2020-10-29, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Italien sätter nu rekord vad gäller smittade och döda. Värst drabbad region är Lombardiet. Känns det bekant? Verkar som immuniteten som byggdes upp i feb/ mars är totalt bortblåst. Viruset har fullt spelrum.

Är nu 100% övertygad om att flockimmunitet aldrig kommer att uppnås i denna sjukdom. Inte genom nedsmittning. Allt hopp står egentligen till massvaccinering med skydd som ges 2 gånger årligen. Det är enda sättet. Fram till dess är det FFP3 som gäller. Bara att vi vänjer oss. Ryktas nu om att EU kommer lägga fram ett gemensamt direktiv om detta skyndsamt nu. Kanske är det lika bra även om jag generellt är emot centralstyrning från EU. Den här sjukdomen ger mig mardrömmar. Regeringens politik likaså.

Lombardiet och lockdownländerna byggde inte upp någon immunitet p g a av just hård lockdown, det borde t o m du förstå. Norra Italien blev dessutom tagna på sängen, med en väldigt gammal befolkning och kraschad sjukvård.

Den här tråden tar livet av dig psykiskt. Lämna och sök hjälp, nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in