2020-10-29, 00:33
Medlem
Varför är det norrmän och danskar i denna tråd som skriver hur jävla bra dom är och hur dåliga vi är?? Har sett det flera gånger!
Citera
2020-10-29, 00:34
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var ju någon här i tråden som bodde i Spanien som sa att de fortsätter pussas och ha kramkalas, med munskydd. Då kvittar det ju. Munskydd är inte en universallösning utan bara ett komplement till social distansering. Jag kan tänka mig att även Ungrarna fortsätter med sitt förbannade kindpussande och kramande. Det är ju kultur där nere.
Kyssar och kramar har det inte varit så mycket av i Italien. Däremot så var det många som i somras åkte på semester till andra länder kring Medelhavet (snacka om att gå över ån efter vatten ...) och kom tillbaka smittade. Vidare så tyckte ungdomarna att de var oövervinnliga och att livet var till för att festa sig genom.
Beträffande ungdomarna ska de dock ha lite heder nu - väldigt många av dem går frivilligt och testar sig.

BTW, en väldigt stor andel (närmare 60 %) av de som man har testat därnere är asymptomatiska. Medelåldern på de som visat sig vara positiva är 53 år.
Citera
2020-10-29, 00:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy
60 miljoner kronor kostade det samhällsekonomiskt per räddat liv i Frankrike i våras rapporterade de på Aktuellt nyss. Undra hur många gamlingar som hellre hade gett sina anhöriga 60 miljoner kronor och avlidit än hållits vid liv i ett halvår till?

Det tror jag faktiskt att de hade accepterat. Hur oetiskt det än månde vara. Det är ju de som ska leva med det. Min pappa hade nog velat att jag fick de pengarna, han är väldigt mån om mitt välmående, liksom jag är om hans. Jag hade personligen hellre avstått pengarna, men det är ju för att pengar inte är ett problem för mig. När det blir en filosofisk diskussion så blir det jobbigt.
Citera
2020-10-29, 00:35
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Tror ni Sverige kommer införa hårdare restriktioner nu när smittan börjat öka?

Ja, för sent.
Citera
2020-10-29, 00:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kyssar och kramar har det inte varit så mycket av i Italien. Däremot så var det många som i somras åkte på semester till andra länder kring Medelhavet (snacka om att gå över ån efter vatten ...) och kom tillbaka smittade. Vidare så tyckte ungdomarna att de var oövervinnliga och att livet var till för att festa sig genom.
Beträffande ungdomarna ska de dock ha lite heder nu - väldigt många av dem går frivilligt och testar sig.

BTW, en väldigt stor andel (närmare 60 %) av de som man har testat därnere är asymptomatiska. Medelåldern på de som visat sig vara positiva är 53 år.

Asymtomatiska smittspridare finns inte enligt Tegnell.
Citera
2020-10-29, 00:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
For the record. Din personliga konstateranden är inte fakta!

Men du bygger din fakta på dina personliga konstateranden.
Citera
2020-10-29, 00:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men du bygger din fakta på dina personliga konstateranden.

Jag kan länka källor till dig om du behöver där kravallande britter, amerikaner på högersidan eller ultraortodoxa judar hyllar Sveriges strategi. Vad gäller Ungrarna så ja, det är personliga anekdoter. Misstänker att du inte behöver några länkar, för du vet att det är sant.

Edit:
Nu när jag tänker efter så spelar jag givetvis in alla mina samtal på mobilen. Men jag tänker inte hänga ut mina Ungerska släktingar eller mig själv, så det får förbli en personlig anekdot.
Citera
2020-10-29, 00:57
Medlem
Finns det någon som isolerat sig hemma Förutom att handla och jobba såklart. och begränsat sin umgängeskrets än? Eller lever ni på som vanligt?
Citera
2020-10-29, 00:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Satt just nu och lyssnade på deutsche welle, och trots att min tyska rostat bort senaste 15 åren så verkar det som att knullapparna får stryka på foten framöver.

Tydligen den främsta smittspridaren i tyska storstäder.

Paneldebatt och då utifrån att 20-40 åringar i urbana miljöer har följande modus;

Universitet/jobb -gym-fika-hänga med kåmpisar och allt detta kopplas ihop med dejtingscenen på internätt.

Ja det verkar som dejting fungerar precis som vanligt, inga konstigheter där, virus - vad är det?
Citera
2020-10-29, 01:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag bor i en av Skånes största städer och där jag var fanns bara munskydd på mig och en annan i väntrummet.

Då kan du trösta dig med att det fanns i alla fall 2 intelligenta personer i rummet!
Citera
2020-10-29, 01:01
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är fruktansvärt spännande nu, mer spännande än i våras. Vi står nu inför 7 långa månader av ond bråd död, överfulla sjukhus och bårhus, en coronavåg som kommer få förra våren att likna en västanfläkt. Det är bara oktober och redan börjar det bli kaos i Frankrike, Belgien, Italien osv. Hur i helsike kommer det inte se ut i December-Februari?

Det är väldigt synd, men samtidigt väldigt intressant. Hur ska Tegnell pudla gällande masker t.ex. Det kommer bli väldigt spännande att se. Kommer vården klappa ihop totalt? Ja troligen. Vilka kändisar kommer stryka med osv. Det är sannerligen snart dags att ta fram popcornen.
Citera
2020-10-29, 01:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hahahahah

You've been played. Varje gång viruset blossar upp så kommer en ny rond med lockdown. Voine voine

Kul, så vad är din lösning på problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in