2020-10-28, 22:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
At your service.
https://www.dataorbital.com/2020-general-election-early-vote-tracker

Arizona är lite som Florida, men slutar med en seger för Trump 1-2% över Floridas, straxt under Texas (7-8%)

Har du följt min diskussion med Hindenburg kan du se att Dems gått från 45% av EV (mail in och IPEV) rösterna till att idag gå under 40% samtidigt som Republikanerna stigit. Nu röstar Republikanerna på valdagen. För Rep gäller det att hålla Maripoca county hyfsat (dom behöver ej vinna) för att ta hem Arizona. Detta gör de enklare denna gång än 2016.

Det ska bli intressant och se vad dina ursäkter om om det visar sig att du har fel?
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur många av dom kommer vara sjuka i covid på valdagen?

Vi hoppas på så få som möjligt tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Texas var ju en Demokratisk stat mellan 1930-talet fram till slutet på 1960-talet. Nästan alla val gick till Demokraterna. Sen blev det mörkrött, och senaste gången en Demokrat vann där var 1976.

Varken Bill Clinton eller Obama vann i Texas. Så det är helt extremt att Biden har jämnt skägg där.

Ja det hade varit lite märkligt om Biden vunnit i Texas. Jag håller med. Det kommer säkert OU som säger att han fortfarande leder, det är en konstig eftersläpning som inte tar in det senaste.

Du förstår jag vill inte ha FAKE!!!
2020-10-28, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Biden vinner på att han är mellanmjölk delux med ett löfte om att återgå till ett klimat innan Trump, nu kommer det aldrig att gå och föra USA helt tillbaka till 2014 men det går att åtminstone försöka avnormalisera vissa saker som har skett under åren
Jag är lite nyfiken. Tänker du att Hunter och Jim Biden ska fortsätta göra affärer med Kazakstan, Kina och Ukraina igen om Joe återgår "in office", eller ska de hålla tillbaka denna gång? Kan de räkna med att CNN, Twitter, Facebook och resten av media håller dem om ryggen när de utnyttjar Joe Bidens namn eller?
2020-10-28, 22:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Texas var ju en Demokratisk stat mellan 1930-talet fram till slutet på 1960-talet. Nästan alla val gick till Demokraterna. Sen blev det mörkrött, och senaste gången en Demokrat vann där var 1976.

Varken Bill Clinton eller Obama vann i Texas. Så det är helt extremt att Biden har jämnt skägg där.

Han håller inte jämnt skägg. Det är bluff och det är högst förvånande att du inte insett detta nu.

I Texas värdesätts:

Second Amendment
Familjen
Religionen
Låga skatter
OLJA

Alla dessa saker är Demokraterna numera den diametrala motsatsen till. Tyvärr.
2020-10-28, 22:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
At your service.
https://www.dataorbital.com/2020-general-election-early-vote-tracker

Arizona är lite som Florida, men slutar med en seger för Trump 1-2% över Floridas, straxt under Texas (7-8%)

Har du följt min diskussion med Hindenburg kan du se att Dems gått från 45% av EV (mail in och IPEV) rösterna till att idag gå under 40% samtidigt som Republikanerna stigit. Nu röstar Republikanerna på valdagen. För Rep gäller det att hålla Maripoca county hyfsat (dom behöver ej vinna) för att ta hem Arizona. Detta gör de enklare denna gång än 2016.

https://youtu.be/GgUbbpM0las?t=32

Vad är returned ballots by party och requested ballots by party?
2020-10-28, 22:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Kanske har nämnts i tråden men när ska man slå på TV:n för att följa valet? Verkar som om många vallokaler stänger runt kl 20 lokal tid. Med tidsskillnader blir det allt från 02 på östkusten till 05 på västkusten svensk tid.

Sen får man väl lägga på 2 timmar innan man har en skaplig prognos på rösträkningen. Många swing states är väl österut? Kanske man kan ana hur det går runt 04 svensk tid om gapet mellan Biden och Trump är lika stort som prognoserna nu tyder på?

Framtill 04 vet man väl lika mycket som man vet innan valet? Känner jag mig själv rätt kommer jag nog ändå att vaka
Enligt mig så är det pointless att sitta uppe och följa detta val på valnatten, eftersom att vi sannolikligen inte kommer att få veta valresultatet den natten pga kaoset kring poströster.
2020-10-28, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har aldrig påstått att Trump egentligen skall vinna hela racet. Jag har bara påpekat att kampen är mycket hård. Florida har fallit, North Carolina har fallit, Ohio har fallit och Texas har också fallit. I Florida återstår bara upprensningsaktioner.

Vadå "fallit"? Du menar att Trump leder stort där?
2020-10-28, 22:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
https://youtu.be/GgUbbpM0las?t=32

Vad är returned ballots by party och requested ballots by party?

Requested: Om du är reggad till ett parti och efterfrågat en röstsedel.
Returned: Om du nu skickat eller lämnat in den redan..

Republikanerna är flitigare på att rösta i Arizona också, detta med fler registrerade väljare gör staten enklare än ex Florida, vi har nu ett 70/30 läge på valdagen, till dess kommer det bli ganska jämnt på Early votes. Arizona är inte ens en fråga längre, Trumps sedan en tid tillbaka. Nu håller jag tummen för att McSally tar senastplatsen..
2020-10-28, 22:28
Medlem
Skillys avatar
16 miljoner som inte röstade 2016 har redan röstat.
2020-10-28, 22:29
Medlem
Biden/Harris i Tuscon, Arizona för två timmar sedan. Vilket jävla skämt!

Spola fram till ca. 50 minuter när kameran sveper över området, så ser ni att området nästan är tomt med folk.

https://www.youtube.com/watch?v=sVh-aUsymL4
2020-10-28, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Han håller inte jämnt skägg. Det är bluff och det är högst förvånande att du inte insett detta nu.

I Texas värdesätts:

Second Amendment
Familjen
Religionen
Låga skatter
OLJA

Alla dessa saker är Demokraterna numera den diametrala motsatsen till. Tyvärr.

Du får väga in några faktorer till. Texas är (trots att det ligger i södern) en helt annat typ av stat med hög medelinkomst, stora urbaniserade städer, och hög utbildningsnivå. De har varit Reagan-republikaner, ja låga skatter och allmänt borgeligt konservativa.

Men de har aldrig varit Hillbilly-republikaner som i Alabama eller Kentucky. Trump tilltalar ju främst Hillbilly-republikaner, och förlorare i rostbältet.

Texas är en helt annan sort, och jag tror många av dem kan förfäras av Trumps just nu väldigt "osofistikerade" tonläge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in