2020-10-28, 20:52
Medlem
AndersTengells avatar
helt fucking otroligt att det fortfarande finns förnekare och till och med personer som tror att viruset inte existerar.. tänk om ni haft styrande positioner i samhället och vägrat införa några som helst åtgärder eftersom viruset bara är en liten förkylning.. fattar ni konsekvenserna? herregud

alarmisterna fick rätt
Citera
2020-10-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Frankrike begår alltså självmord. Hahahaha
Kineserna måste skratta arslet av sig

Ska bli intresssant att se hur baugetterna reagerar. Dom är ju inte direkt kända för att ta vilken skit som helst. Nedstängningen kommer garanterat hållas kvar längre än man sagt. Blir spännande

Vad menar du med detta?

Frankrike försöker förhindra en förintelse som ni förnekare förespråkar.
Citera
2020-10-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK, du vet bättre än jag, och nog kan man förstå att det är psykiskt pressande. Minns att någon annan beskrev jobbet som fysiskt tungt, men det kanske var en usk. Själv har jag ingen erfarenhet att utgå ifrån.
Under covid får givetvis ssk (och tom. läkare) hjälpa till med att vända patienter etc. men normalt är det usk som gör sådant.
Citera
2020-10-28, 20:56
Medlem
— Det här är det värsta jag varit med om, när kommer den här skiten att ta slut, det vet inte läkarna heller, säger Claes JB Löfgren, mångårig utrikeskorrespondent på SVT som drabbats av långtidssymptom av covid-19.

Claes JB Löfgren fick covid-19 i april, men har än idag återkommande problem med andningsbesvär, kraftig trötthet och huvudvärk. Och han är inte ensam. Tusentals svenskar är drabbade, enligt SVT:s beräkningar kan det vara så många som 25.000 svenskar som lider av detta under två månader eller mer.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/brist-pa-vard-for-langtidscovidsjuka

The Wuhan flu... låter verkligen som en vanlig säsongsinfluensa...
Citera
2020-10-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
ja men frankrikes beräkningar visar att 400.000 kommer dö om dom kör som oss, dvs inte gör så mycket åt saken

och då kan man börja fråga sig, är det värt att hålla frankrike öppet för att EN HALV MILJON i landet ska dö?

jag kan förstå att man offrar några tusen, men när vi pratar hundratusentals eller börjar närma oss miljoner, så går det inte att rättfärdiga.

det är bara av ren girighet som man skulle låta det ske.

så om macron sitter på korrekta analyser, trovärdig data, som visar på dödstal runt en halv mille om dom inte gör något, så tycker jag beslutet att göra lockdown känns rätt logiskt

400-500 tusen fransmän skulle betyda 60-80 tusen svenskar med samma dödlighet.
Citera
2020-10-28, 20:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Länder som Frankrike, Spanien och Tyskland vågar stänga ned när smittan går bananas.

Jag bävar för när det börjar bli fullt på sjukhusen här i Sverige. Det kan gå snabbt.

Jag tror inte att den svenska regeringen tänker sig genomföra egentligen någonting för att begränsa smittan. Samtidigt är vi ett av de länder i Europa som har lägst beredskap inom vården. Ingen bra kombination. Utesluter inte massdöd närmaste månaderna.
Citera
2020-10-28, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Munskydd funkar väldigt bra. Bara kolla på taiwan, Singapore, Japan, Vietnam mm

Om det var munskydden son var förklaringen så skulle ju inte alla europeiska eller sydamerikanska länder med hårda munskyddskrav vara så hårt drabbade som de är.

Det är knappast munskydden det hänger på, det borde stå klart för alla vara vid del här laget.
Citera
2020-10-28, 21:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vad menar du med detta?

Frankrike försöker förhindra en förintelse som ni förnekare förespråkar.
Samtidigt låter de barn gå i skolan. Miljoner barn går en säker död till mötes.
Citera
2020-10-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Länder som Frankrike, Spanien och Tyskland vågar stänga ned när smittan går bananas.

Jag bävar för när det börjar bli fullt på sjukhusen här i Sverige. Det kan gå snabbt.

Jag tror inte att den svenska regeringen tänker sig genomföra egentligen någonting för att begränsa smittan. Samtidigt är vi ett av de länder i Europa som har lägst beredskap inom vården. Ingen bra kombination. Utesluter inte massdöd närmaste månaderna.

Men varför vågar dom inte stänga skolorna?
Du borde slå dom en signal..
Citera
2020-10-28, 21:01
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
400-500 tusen fransmän skulle betyda 60-80 tusen svenskar med samma dödlighet.

yes men dit kommer vi inte låta det gå, vi kommer införa lockdown redan nästa månad och landa på dödstal kring 10.000 denna vinter

låter vi samhället vara lika öppet som nu kommer vi landa på 60-80 tusen döda
Citera
2020-10-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
— Det här är det värsta jag varit med om, när kommer den här skiten att ta slut, det vet inte läkarna heller, säger Claes JB Löfgren, mångårig utrikeskorrespondent på SVT som drabbats av långtidssymptom av covid-19.

Claes JB Löfgren fick covid-19 i april, men har än idag återkommande problem med andningsbesvär, kraftig trötthet och huvudvärk. Och han är inte ensam. Tusentals svenskar är drabbade, enligt SVT:s beräkningar kan det vara så många som 25.000 svenskar som lider av detta under två månader eller mer.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/brist-pa-vard-for-langtidscovidsjuka

The Wuhan flu... låter verkligen som en vanlig säsongsinfluensa...
Och den där huvudvärken är bara mer än en vanlig vad jag hört.
Citera
2020-10-28, 21:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men varför vågar dom inte stänga skolorna?
Du borde slå dom en signal..

Svaret stavas pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in