2020-10-28, 17:54
Medlem
kalkryggars avatar
Starkaste argumentet för guds existens:

Att jordgubbar är blåa.
Citera
2020-10-28, 18:00
Medlem
Jag skulle knappast vara så snygg och skön och storkukad som jag är om inte Gud fanns. Case closed.
Citera
2020-10-28, 18:06
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Jag skulle knappast vara så snygg och skön och storkukad som jag är om inte Gud fanns. Case closed.
Jag tycker det mer tyder på att människan är ett släkte av patologiska lögnare.
Senast redigerad av AA_Sweden 2020-10-28 kl. 18:11.
Citera
2020-10-28, 18:13
Medlem
HAN la ned sitt Knutby
Citera
2020-10-28, 18:15
Medlem
styckets avatar
Universums existens i sig.

Men skrev också denna igår i en annan tråd.

"En ateist är alltid troende eller icke vetande. Aldrig vetande. Eftersom det inte finns motbevis för guds existens. En ateist kan heller aldrig veta om det finns religiösa som har bevis för gud. Eftersom om en ateist själv stöter på dessa bevis så upphör ateismen hos denna människa. Eftersom ateisten nu blir och där med är religiös och vetande i just det ögonblicket."
Citera
2020-10-28, 18:22
Medlem
Det finns inte ett enda hållbart argument för Gud. Vi har andra betydligt mer logiska förklaringar för samtliga fenomen vi känner till.

Argument för att Gud existerar kommer alltid ur okunnighet eller irrationalitet, ingenting annat.
Citera
2020-10-28, 18:52
Medlem
Qusimotos avatar
Finns inga argument för GUD finns inte, han finns enbart i text precis som kalle anka och musse pigg.
Citera
2020-10-28, 20:03
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

"En ateist är alltid troende eller icke vetande. Aldrig vetande. Eftersom det inte finns motbevis för guds existens. En ateist kan heller aldrig veta om det finns religiösa som har bevis för gud. Eftersom om en ateist själv stöter på dessa bevis så upphör ateismen hos denna människa. Eftersom ateisten nu blir och där med är religiös och vetande i just det ögonblicket."

Vad pratar du om? Det där kan du ju applicera på vilken tro som helst.. paradox!
Citera
2020-10-28, 20:28
Medlem
Jag är ateist och evolutionist; men jag har ännu inte sett någon trovärdig förklaring till hur en så dysfunktionell struktur som pulpan och nerverna i tänderna kunnat uppstå genom naturligt urval. Då det börjar göra ont är det ju, så att säga, litet väl sent att göra något åt saken! Och de utgör en helt onödig angreppspunkt för potentiellt livshotande infektioner!

Hajarna och krokodilerna har det, bevars, bättre ställt med sina tänder som ständigt förnyas. Kan vi kanske härav dra slutsatsen att dessa var de syndlösa, som fick simma fritt medan vi övriga tandbärare som med näppe nöd räddades på arken bär på en evig skuldbörda, som måste sonas med plåga?
Citera
2020-10-28, 20:31
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det finns inte ett enda hållbart argument för Gud. Vi har andra betydligt mer logiska förklaringar för samtliga fenomen vi känner till.

Argument för att Gud existerar kommer alltid ur okunnighet eller irrationalitet, ingenting annat.
De kommer ur tro med andra ord.
Citera
2020-10-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juridikfragor
mer åt ateist-hållet

tror verkligen inte på gud utifrån hur man framställer gud i de stora religionerna
men tror på något större

bästa argumentet: man kan inte skapa något, från inget
Kan Gud skapa något från inget?
Citera
2020-10-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Då borde teister tro på alla tänkbara gudar, då inga motbevis finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in