2020-10-28, 16:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Läs vad som står i stället för att tolka in dina egna uppfattningar i andras uttalanden.
Ja, det är just det jag gör.
Citera
2020-10-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Dessutom är det ju redan så det är. Riskgrupperna tvingas låsa in sig, samtidigt som smittan härjar fritt ute i samhället. Riskgrupper och sjukvårdspersonal uppgår till 2,6 miljoner invånare. Men inte ens de som inte tillhör någon definierad riskgrupp går säker.

Det finns många fullt friska 25-åringar som hamnat i krematorium efter att ha insjuknat i Covid19. Så mycket för den friheten. När folk beter sig som idioter behövs en stark stat.
Tyvärr lever vi nu i en totalt koko verklighet där lallande hö-hö idioter befolkar allmänna utrymmen som leds av en ännu värre lallande regering som inte lägger två strån i kors för att stoppa fortsatt smittspridning.

En stark stat som sätter regler o förbud..

Jisses...flytta till ett kommunistland o lev där efter covid 19...
Citera
2020-10-28, 16:08
Avslutad
Citat:
Många länder skulle kunna göra mer. Det vi ser är att många väntar för länge innan man sätter in åtgärder. Det gör så ont att släcka ned, att det ska ha barkat åt skogen fullständigt innan man vidtar åtgärder som man borde vidtagit redan från början. Preventiva åtgärder ligger långt inne och inte bara i Sverige. Tycker nog att Folkhälsomyndigheten borde kunna lära av omvärlden. Man behöver inte låta det kuka ur fullständigt innan man agerar.

Men för fan skit ner dig din satans idiot. Göm dig i någon jäkla källare och låt oss andra leva.
Vad är du så rädd för anyway? Döma att du hänger här dag ut och dag in så kan du ju inte ha mycket till liv ändå så eventuell död kommer som befrielse...

Är det förresten inte märkligt att i länder som har infört munblöja även utomhus så växer denna påhittade virus lavinartat? Hade det funnits någon som helst logik så skulle givetvis man sett att munblöjan inte funkar överhuvudtaget och genast till och med förbjudit folk att bära den.
Men det handlar givetvis inte om att bekämpa någon smitta utan att sätta skräck i folk...
Citera
2020-10-28, 16:09
Medlem
Citat:
Nu har vi rekord igen över antalet nya smittade per dag och siffran för antalet döda var 9 stycken. Är du nöjd med det? Vad menar du med att gnälla på Sverige? Sverige är ingen fysisk person. Jag gnäller inte på Sverige. Jag gnäller på den strategi vi har i Sverige att göra så lite som möjligt och låta smittan ha sin gång. Jag tycker det är oetiskt.

Jag vet att du tycker det är oetiskt. Men när nån frågar dig om andra länder så är dina svar alltid "Mäh Sverige då!". Du är så otroligt enkelspårig.
Citera
2020-10-28, 16:10
Medlem
SHL: Luleå saknar nio spelare och en tränare i matcherna mot Rögle pga bla förkylningssymtom:
- https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/KyyrpG/nio-man-borta-i-lulea-infor-toppmatchen
Citera
2020-10-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vad är poängen med ett vaccin om det bara skyddar några månader? Alltså man får antikroppar ett tag bara. Så har jag förstått det.
Oavsett om man haft Covid19 eller sedermera vaccineras så håller det här skyddet några månader bara om jag förstått det rätt?
Du har förstått fel. Vaccin engagerar lymfocyter. Antikropparna är sekundära till lymfocyterna.

(Min fetning.)

Citat:
I det specifika försvaret har vi speciella vita blodkroppar, dendritiska celler; de är antigenpresenterande celler och finns i bla slemhinnor. De tar upp smittämnen och presenterar deras olika delar, antigenerna, för det specifika immunsystemets lymfocyter. Dessa celler bär receptorer specifika mot delar av olika smittämnen, men de kan även specifikt känna igen tex födoämnen och egen vävnad. Immunsystemets T-lymfocyter bildar med stöd av särskilda T-hjälparceller typ1 (Th1) specifika receptorer mot antigener på mikroorganismer, men även mot andra antigener. Dessa specifika T-celler kan döda exempelvis virusinfekterade celler, varefter neutraliserande antikroppar kan binda och oskadliggöra de frisatta viruspartiklarna. Detta försvar utlöser inflammation.
Immunförsvarets B-lymfocyter bildar specifika antikroppar mot den presenterade mikroorganismens antigener med stöd av speciella T-hjälparceller typ2 (Th2). Detta kan resultera i antikroppsmedierad immunitet förmedlad av olika typer av antikroppar som immunglobulin G (IgG), IgA, IgD och IgM. IgE-antikroppar skyddar mot vissa parasiter, men om de är riktade mot pollen etc kan de orsaka allergisk inflammation

https://lakartidningen.se/tema-barnvaccinationer-1/2008/05/vaccination-ger-bra-immunsvar-hos-barn/
(Artikeln avser barnvaccinationer men gller generellt i de valda delarna.)
Citera
2020-10-28, 16:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Men för fan skit ner dig din satans idiot. Göm dig i någon jäkla källare och låt oss andra leva.
Vad är du så rädd för anyway? Döma att du hänger här dag ut och dag in så kan du ju inte ha mycket till liv ändå så eventuell död kommer som befrielse...

Är det förresten inte märkligt att i länder som har infört munblöja även utomhus så växer denna påhittade virus lavinartat? Hade det funnits någon som helst logik så skulle givetvis man sett att munblöjan inte funkar överhuvudtaget och genast till och med förbjudit folk att bära den.
Men det handlar givetvis inte om att bekämpa någon smitta utan att sätta skräck i folk...

Tack för ett underhållande inlägg! Hade det varit bättre väder ute, hade jag nog inte hängt här just nu.
Jag är rädd för att bli smittad. Vill inte dö. Sedan vill jag inte att andra ska bli smittade och dö.

Om du går runt med en pampersblöja förstår jag att du känner dig sjuk. Ett tips är att pröva ett godkänt andningsskydd med skyddsklass FFP3. De är grymt effektiva och inte alls svåra att andas genom. Ska ge 99% skydd och det tycker jag ändå är rätt okej. Ja, viruset skapar en del rädsla, i alla fall hos somliga. Det tycker jag egentligen bara är sunt. Rädda människor är inte så naiva och är mer vakna och bättre på att skydda sig. Det är väl inte så dumt, eller hur?
Citera
2020-10-28, 16:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag vet att du tycker det är oetiskt. Men när nån frågar dig om andra länder så är dina svar alltid "Mäh Sverige då!". Du är så otroligt enkelspårig.

Det tycker jag inte. Vi har nu ändå levt så länge i pandemin att det är oundvikligt att göra jämförelser mellan olika länder. Man ser vilka åtgärder som fungerar och vilka som inte gör det. Sedan kan man göra på olika sätt.
Citera
2020-10-28, 16:17
Medlem
Tegnellen säger ju att viruset trivs bättre i kalla fuktiga miljöer,....var det inte kalla torra miljöer?hm*
Citera
2020-10-28, 16:23
Avslutad
Citat:
Tack för ett underhållande inlägg! Hade det varit bättre väder ute, hade jag nog inte hängt här just nu.
Jag är rädd för att bli smittad. Vill inte dö. Sedan vill jag inte att andra ska bli smittade och dö.

Om du går runt med en pampersblöja förstår jag att du känner dig sjuk. Ett tips är att pröva ett godkänt andningsskydd med skyddsklass FFP3. De är grymt effektiva och inte alls svåra att andas genom. Ska ge 99% skydd och det tycker jag ändå är rätt okej. Ja, viruset skapar en del rädsla, i alla fall hos somliga. Det tycker jag egentligen bara är sunt. Rädda människor är inte så naiva och är mer vakna och bättre på att skydda sig. Det är väl inte så dumt, eller hur?

För min del får du leva hur du vill, vill du springa med en munblöja på dig eller gömma dig i en källare så har jag inga problem med det. Det är först när du kräver att andra ska anpassa sig efter din rädsla och begränsa sina liv som jag blir förbannad...

By the way, idag twittrade självaste Ronaldo att PCR testet är skit. Dock verkar det som han har raderat det nu, för nåde den som kritiserar något som har med denna fejkpandemi att göra.
När ska majoriteten av folket förstå att det rör sig om en scam? Det finns ingen annan logisk förklaring till allt vansinne som pågår...
Citera
2020-10-28, 16:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vad har ni för ekonomiska analyser?

Att Anders Tegnells strategi kommer att visa sig vara en ekonomisk katastrof.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Covid19 ligger som en möglig filt över världsekonomin.

Alla siffror störtdök i mars och sedan var det formidabel återhämtning. Nu är OMX skit igen och det är röda siffror överallt.

Jag tror faktiskt att coronakrisen leder till en riktigt fet ekonomisk kris, som det tar åratal innan vi krånglar oss ur.

Det blir inte snabbt ner och snabbt upp.

Det blir snabbt ner och slowmotion på vägen upp...

Bara att hålla i sig.

Sällan har jag varit så glad över mina sparpengar och min enkla livsföring.

Detta blir kärvt som fan.

Skicka notan till WHO!

När viruset spreds över Världen från Kina, så uppmanade WHO Världens länder att fortsätta ta emot resenärer från Kina.

Från Bangkok Post, 1:a februari 2020:
Governments and airlines worldwide are suspending travel to virus-stricken China despite World Health Organization advice that such drastic measures aren’t necessary.
...
With confirmed cases nearing 12,000 and deaths in China at 259 as of Saturday, countries are seeking to keep anyone who might have been exposed to the potentially lethal virus away. But the moves run counter to the recommendation of the WHO, which said on Thursday that it could demand scientific justification from countries that go beyond its guidance not to restrict travel.
...
The WHO declared the virus a public health emergency of international concern on Thursday. The move allows the agency to recommend travel and trade measures for specific countries, regions and cities that its member states usually follow, despite their economic consequences.

In this case, WHO director-general Tedros Adhanom Ghebreyesus specifically discouraged any such measures.

“The WHO doesn’t recommend and actually opposes any restrictions for travel and trade or other measures against China,” he said, while praising China’s response to the outbreak. “If anyone is thinking about taking measures, it’s going to be wrong.”
Tedros Adhanom Ghebreyesus krävde vetenskapligt underlag från länder som begränsade rörligheten över gränserna. Är det svårt att hitta bevis på att virus sprids med hjälp av människor som förflyttar sig?
Citera
2020-10-28, 16:26
Medlem
Citat:
Dessutom är det ju redan så det är. Riskgrupperna tvingas låsa in sig, samtidigt som smittan härjar fritt ute i samhället. Riskgrupper och sjukvårdspersonal uppgår till 2,6 miljoner invånare. Men inte ens de som inte tillhör någon definierad riskgrupp går säker.

Det finns många fullt friska 25-åringar som hamnat i krematorium efter att ha insjuknat i Covid19. Så mycket för den friheten. När folk beter sig som idioter behövs en stark stat.
Tyvärr lever vi nu i en totalt koko verklighet där lallande hö-hö idioter befolkar allmänna utrymmen som leds av en ännu värre lallande regering som inte lägger två strån i kors för att stoppa fortsatt smittspridning.

Nu ljuger du igen. Det är inte sant att många fullt friska 25-åringar hamnat i krematorium på grund av Covid 19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in