2020-10-28, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Men det är inte din fråga. Du frågade om exakt vad Trump borde ha gjort.
Vilket befriar honom från ansvar eftersom frågan är hypotetisk. Ingen av oss är president i USA. Det går inte att svara på exakt hur man bör agera. FAKTAN vi har är hur Trump agerat, och hur andra länder agerat. Du ser bland annat på hans uttalanden hur han koordinerat insatsen (eller icke-koordinerat den) och hur han bedömde risken med corona. ("It will go away").

Om du tycker att USA verkar hanterat corona på ett kanonbra sätt - härligt för dig. Det verkar inte amerikanerna hålla med om.

(Återigen blandas Tegnell in i diskussionen för att finta bort Trumps ansvar)

It's a Democrat hoax to steal the election
-Donald Trump i mars angående covid-19

It will dissappear in April.
2020-10-28, 14:14
Medlem
Nixters avatar
Florida Update

IPEV = In Person Early Vote
Republikanerna +373.008

Demokraterna leder VBM +242.102
Demokraterna ledde 2016 på valdagen med +88.000

Mål 1 blir att nå 2016 vinst dagen före valdagen: 154.102
Detta då Trump vann med 113.000 röster.

Mål två blir att vara lika 2016: 41.102 (154.102 minus 113.000 röster = 41.102)
Republikanerna bör nå mål 2 idag.

Notera att Demokraterna nu har tömt helt sina potentiella röster på valdagen, dvs alla har röstat dessförinnan och dom kommer extremt få som röstar person vallokal på valdagen. Finns att läsa på Joeisdone.

Länkar till Tom: Florida balletcount: https://dos.myflorida.com/elections/data-statistics/elections-data/
eller https://joeisdone.github.io/florida/
2020-10-28, 14:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Trumps problem med Coronan är att han satsade fel i början. I januari, februari så sa nog Reps interna analyser inför valet att Trump var väldigt illa omtyckt utanför sin bas men att många ändå tänkte rösta på honom på grund av ekonomin. Detta var nog en korrekt analys, jag var själv övertygad om att Trump nog skulle vinna med en small marginal på grund av ekonomin.

Så kontentan är att vad Trump eller Biden skulle göra annorlunda spelar inte så stor roll, hur de projicerar sin inställning till Coronan betyder nåt. En President Biden hade troligtvis kunna vända Coronakrisen till en fördel där USA sluter upp bakom honom med exakt samma mängd dödsfall som Trump endast genom att förmedla en annan berättelse om Coronan.
Även Trump hade klarat sig bra om hans administration bara hade låtsas försöka mildra verkningarna av viruset.
Kanske är hanteringen av corona det enda rakt igenom ärliga Trump har gjort/sagt i sitt kampanjande.
2020-10-28, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Även Trump hade klarat sig bra om hans administration bara hade låtsas försöka mildra verkningarna av viruset.
Kanske är hanteringen av corona det enda rakt igenom ärliga Trump har gjort/sagt i sitt kampanjande.

Exakt. Hade han utfört några symboliska handlingar såsom att mana sin regering till att ta covid19 på allvar så skulle han ha hyllats av pressen.

Men att köra double speak. Dvs låta sin myndighet utfärda covid19 rekommendationer och sedan kritisera dessa och gå emot, det tjänst bara en auktoritär ledare som vill ha ryggen fri från all kritik genom att vifta ett papper i luften varje gång media ifrågasätter om han tar covid19 på allvar.

Jag behöver Inte upprepa mig själv men Donald Trump vägrar ta covid19 på allvar
2020-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update

IPEV = In Person Early Vote
Republikanerna +373.008

Demokraterna leder VBM +242.102
Demokraterna ledde 2016 på valdagen med +88.000

Mål 1 blir att nå 2016 vinst dagen före valdagen: 154.102
Detta då Trump vann med 113.000 röster.

Mål två blir att vara lika 2016: 41.102 (154.102 minus 113.000 röster = 41.102)
Republikanerna bör nå mål 2 idag.

Notera att Demokraterna nu har tömt helt sina potentiella röster på valdagen, dvs alla har röstat dessförinnan och dom kommer extremt få som röstar person vallokal på valdagen. Finns att läsa på Joeisdone.

Länkar till Tom: Florida balletcount: https://dos.myflorida.com/elections/data-statistics/elections-data/
eller https://joeisdone.github.io/florida/

Och snart kommer "ShariaInstructor" i ett ledband och säger att det är "intressant" och att han ska "studera mer".

Mycket kommer att överraska dig när valnatten väl sker.
2020-10-28, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Jag svarade kanske bara på min egen fråga; att de flesta vet om att Demokraterna kommer dela ut mer cash än Tea Party vildingarna...som det kan bli hörru!

Du har alltså ingen historisk empiri utan tror att Democrats ska agera som de säger fast de historiskt alltid agerar tvärtemot vad de säger?
2020-10-28, 14:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha jag tycker det där är så roligt. Man kan inte ens försvara vad han säger. Man måste hitta på något.

Men man kan ju också titta på vad han inte gör. Som till exempel hanterar coronan och den effekt det får på människors liv.

Normalt fungerande person: "Jag skulle kunna döda för en burgare just nu."

sirup: *ringer polisen*

Frågan om coronan har du redan blivit besegrad i ser jag.
2020-10-28, 14:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Bump

Ursprungligen postat av Surtruten

Ha ha. Erik - living in denial til the bitter end. Nu kör dom bara personpåhopp och inga fakta. Jag kommer fortsätta att rapportera då fler av Er gillar det, dock lägga till en länk varje gång så Ni slipper leta efter samma länk (igen).

TRUMPS SEGERVÄG
Här har Ni förövrigt hur jag tror Trumps väg till seger ser ut, tror vi kommer ha en bra plattform för att det kommer ske innan valdagen detta val till skillnad från 2016.

..Florida
..Ohio
..North Carolina
..Arizona

..Samt en av följande fyra stater (1) Pennsylvania, (2) Minnesota, (3) Michigan eller (4) Wisconsin

Go Freedom!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-28 kl. 14:30.
2020-10-28, 14:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Och snart kommer "ShariaInstructor" i ett ledband och säger att det är "intressant" och att han ska "studera mer".

Mycket kommer att överraska dig när valnatten väl sker.

Ja av den data som finns i Florida och att Demokraterna inte har några väljare kvar som kan rösta, kan valnatten bara överraska Trump positivt, men då du hade en överkryssad geting i matte samt satt inne hos syokonsulenten dagarna i ända missade du detta.

Ha spyhinken redo. Rude awakening kallas det visst - ha ha!
2020-10-28, 14:34
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Leder Trump i Florida enligt svensk medai så leder han i Florida. Ditt skit intresserar inte mig. Det blir landslide Trump.
Trump har betydligt större stöd av Latinos än 2016 och just i Florida bor där en del.Tror också Trump har några procent mer av det svartas röster,men egentligen sjukt att 90% dem färgade är kvar i KKK-Partiet Trump brukar ta upp att Abraham Lincoln var republikan inte många VET DET"Häpnadsväckande"men egentligen inte så konstigt när skolorna i USA indoktrinerar vänstersmörja.Idioterna men dem byte parti
Men tjenare foliehatt! Feministiskt parti byte till typ SD-Rakt av..Nää Demokraterna i USA har alltid varit ett rasistiskt parti där många Demokrat politiker varit anhängare av KKK.

Angående Joe Biden
Tala om korruption alltså där media i USA gör allt för få det till att det är en konspiration.Allt man skylde Trump för förut med hörsägen påhittade saker det är man själva skyldig till..Bevis mail är inte påhittade.Director of National Intelligence (DNI) har konstaterat att mailen bevis är riktiga..Joe Biden är en politiker med hjälp av sin post som Vice President berikat sig själva"Som en prostituerad"Tala om enorm skandal.Men där media inte tar upp detta utan mörkar censurerar i ren sovjet/Nordkorea style
Tucker exclusive: Tony Bobulinski, ex-Hunter Biden associate, speaks out on Joe Biden
https://www.youtube.com/watch?v=2zLfBRgeFFo
2020-10-28, 14:35
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Utdrag från en kort men bra artikel. Just detta har jag tänkt på i dagarna och som ni kan se i länken nedan (å från länkarna däri), så kommer de unga ut och röstar en masse nu, milt uttryckt:

The GOP's monstrous math problem

Citat:
Trump has dropped nine points just this year with suburbanites — falling with both men and women — to 35%, after winning them in 2016; Republicans have hemorrhaged support among suburban women during the Trump years. Now, the GOP even struggles in exurbs.

The "liberal youth revolution," millennials and Gen Z are sticking with the Democratic Party as they move through adulthood; Voters are no longer following the traditional pattern of getting more conservative as they age.

Trumps bas måste ha växt något enormt för att denna våg ska kunna pareras. Svingtalen jag sett från tidigare polls visar, om och om igen, att han framförallt tappar bland de äldre, kvinnor och unga (något som Michael Moore också anmärkt på).

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-28, 14:35
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Exakt. Dessutom har vi smittspridar-upploppen som Dems försvarar. Men det är väl Trump ansvarig för också.

Mm fast det är å andra sidan svårt att tänka sig någon som är sämre lämpad än Trump för att hantera en pandemi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in