2020-10-28, 14:04
Medlem
Enligt Platz.se så har det enbart registrerats 399 fall idag i Region Stockholm gentemot 351 förra onsdagen. Förhoppningsvis ett första litet tecken på att det börjar lugna ner sig i regionen.
Citera
2020-10-28, 14:04
Medlem
IVA fortsätter gå upp. Kmr inte bli som i våras men stackars sjukvården :/
Citera
2020-10-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
IVA fortsätter gå upp. Kmr inte bli som i våras men stackars sjukvården :/

Vadå fortsätter upp?

Det är väl tredje dagen som det inte går upp?
Nu menar jag inte att det är lugnt för det. Men om du säger ”forsätter upp” så skulle jag vilja veta vad du jämför med?!
Citera
2020-10-28, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Sjuksköterskor tenderar att gnälla. Det ingår i yrkesrollen i något avseende.
Om folk börjar ge upp mitt i en global pandemi för "de inte orkar" så tyder det på extremt dålig karaktär i grunden.

Även du verkar uppvisa gnälltendenser. Eftersom du inte "gett upp" så får du dock gärna söka en ledig vakans på Karolinska inom kort.
Citera
2020-10-28, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Är det inte smittskyddsläkaren i varje region som kan bestämma om lokala regler och restriktioner? Alltså inom ramen av smittskyddslagen.
Statsepidemiolologen arbetar väl mer med nationella och internationella ärenden/ frågor.

Rätta mig om jag har fel.

De nya allmänna råden som berör lokala restriktioner beslutas av FHM i samråd med regionen. Så det är inget som smittskyddsläkaren själv beslutar om. Exempelvis är de FHM som beslutar om en avgränsad del av landet ska sättas i karantän.
Citera
2020-10-28, 14:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 9
Nya fall: 2131

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste onsdagssiffror nya avlidna: 7, 8, 9, 3, 6.
Fem senaste onsdagssiffror nya fall: 979, 681, 533, 397, 323.
Det är ju galet!

Över hundra procent ökning på en vecka!

Så här ser det ut för Stockholm:
399 nya smittade i Stockholm
4 nya dödsfall

Förra onsdagen:
351 nya smittade
0 nya dödsfall
Citera
2020-10-28, 14:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar att det är Sverige som sabbar Danmarks utmärkta strategi?

Ja, så kan det mycket väl vara. Danmark kan ha fått in smitta från Sverige, som hjälpte till att utlösa nuvarande kraftiga smittspridning.

Under sommaren hade Sverige mycket mer smitta än grannländerna. Sveriges smittspridning kan ha spillt över till Danmark, på samma sätt som den spillde över till Norge. Det är elakt att ge fristad till ett virus som grannländerna samtidigt bekämpar med stor möda.

För att inte vilseledas av olikheter mellan olika länders testning, så låter jag dödsfallen i Covid-19 illustrera smittspridningen. Observera att det finns en fördröjning mellan smitta och dödsfall.

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det verkar nämligen inte gå speciellt bra där heller just nu..

Jag känner till det.
Citera
2020-10-28, 14:10
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Vilka tabletter/var köper du då ?
Blir ju ganska lite om man bara äter apotekets piller.
Jag köpte dessa från Gymgrossisten: länk

Vid en snabb överblick lite billigare än apotekets (de första träffarna åtminstone) om man räknar krona per mikrogram.
Citera
2020-10-28, 14:13
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 9
Nya fall: 2131

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste onsdagssiffror nya avlidna: 7, 8, 9, 3, 6.
Fem senaste onsdagssiffror nya fall: 979, 681, 533, 397, 323.

+10 nya dödsfall enligt covidstatistik. -1 i sörmland om du scrollar ner på sidan.
Dalarna +1, Stocholm +4, Västmanland +1, Västra Götaland +1, Östergötaland +3 = 10
Sörmland -1
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är ju galet!

Över hundra procent ökning på en vecka!

Så här ser det ut för Stockholm:
399 nya smittade i Stockholm
4 nya dödsfall

Förra onsdagen:
351 nya smittade
0 nya dödsfall

Vad väntar vi på i Stockholm? Över 100%. Är det någon som vet vad mer som krävs för att vi ska ta till mer restriktioner?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Inte heller dessa artiklar ger stöd för ditt påstående att alltfler barn skulle drabbas av ytterst svåra komplikationer som en följd av Covid-19. De små talens förbannelse ...

Jag hoppas ärligt du blir kvitt din alarmism. Både för din egen skull – alla lider vi med er som lever i skräck och vanvett – och för att du ska upphöra med din omoraliska ovana att spy alarmistisk galla över småbarnsföräldrar när du saknar vetenskapligt stöd och känsla för statistiska proportioner.

Du måste läsa för att förstå. Det blir inte bättre för att du vräker ur dig en massa okvädningsord.
Citera
2020-10-28, 14:14
Medlem
Jon.Holmss avatar
Är nog bara en tidsfråga innan FHM börjar med dagliga TV-sända presskonferenser igen.

Fy fan, det känns som att vi är tillbaka till början av mars igen. Skillnaden är väl att den här gången kommer det bli värre. Mycket värre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in