2020-10-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De blir fler och fler ja.

Du har inte bevisat det. Ge oss en trovärdig källa!

Du kommer misslyckas, för det du påstår är lögn. En alarmistisk lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men ar du på allvar att man inte rengör omklädningsrummen mellan det att olika lag har använt de? Låter jätte konstigt och emot rekommendationerna.

Edit
Var inlägget du skrev en fråga eller ett påstående?

Nej, jag menar ingenting. Jag ställde bara en fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Och om nu omklädningsrummen används av olika lag efter varandra, måste man väl ändå ta för givet att de rengör och spritar mellan varven.

Har du någon källa på att så görs?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
[quote=raskens|73393672]
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De har en snygg hemsida.
https://sputnikvaccine.com/

Haha dom får bättra på den lite. 85% får inga bieffekter, hur är det med dom övriga 15, Epilepsi, Psykos, Lungkollaps, hjärtflimmer?

Med vaccin eftersträvar man normalt bieffekter som visar på att immunförsvaret går igång.

"Sputnik V's side effects include a fever of 38 degrees Celsius, headaches and muscle pain"
Citera
2020-10-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Du har inte bevisat det. Ge oss en trovärdig källa!

Du kommer misslyckas, för det du påstår är lögn. En alarmistisk lögn.

Vad är en trovärdig källa? Aftonbladet? Läkartidningen? Dn? Regeringen? Tanten med 20 katter som Läst något på obskyra forum på darknet? Vore intressant och veta
Citera
2020-10-28, 11:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Då är ta nästa lösningen, det har han också sagt. Att trängas på en buss är dåligt med munskydd också.

tror du trängseln och smittspridningen skulle minska om man rekomderade munskydd?

Ja jo, men i rusningstrafik är väl i princip alla bussar fulla. Sen kanske man ska komma i tid också?

Nej jag tror inte trängseln skulle minska, men smittspridningen tror jag skulle minska. Munskydd är ju ingen universallösning, det är ett komplement till de redan insatta åtgärderna.
Citera
2020-10-28, 11:55
Medlem
Madagascars avatar
Skåne rapporterar 338 nya fall idag. Förra onsdagen rapporterade de 91 nya fall.
Det är en enorm ökning på en vecka! Å andra sidan sjönk det lite igår jämfört med förra tisdagen.

Och Skåne rapporterar två nya dödsfall idag.

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day
Citera
2020-10-28, 11:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Ännu en retrospektiv studie om D-vitamin. Ännu ingen studie i att äta d-vitamin som profylax men verkar ju troligt att det är väldigt viktigt.

The researchers found 80 percent of 216 COVID-19 patients at the Hospital Universitario Marqués de Valdecilla had vitamin D deficiency, and men had lower vitamin D levels than women. COVID-19 patients with lower vitamin D levels also had raised serum levels of inflammatory markers such as ferritin and D-dimer.

https://www.endocrine.org/news-and-advocacy/news-room/2020/study-finds-over-80-percent-of-covid19-patients-have-vitamin-d-deficiency
Citera
2020-10-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Förlåt, men jag har ingen lust att diskutera djupare med dig efter dina obehagliga empatilösa inlägg. Men du kan ju börja med att titta på hårt drabbade områden i våras som nu drabbas hårt igen. Immuna är vi troligtvis inte så länge som du påstår med dina 13 år men förhoppningsvis drabbas merparten mildare vid andra insjuknandet, andra kanske hårdare. Nivån av antikroppar vet vi nu sjunker ganska snabbt, att dina T-celler och B-celler håller i sig i 13 år tror jag inte, men ja förmodligen längre dock än antikroppssvar men vi är långt ifrån långvarig flockimmunitet så viruset kommer fortsätta att skövla.
Du har alltså inga bevis för att immuniteten är kortvarig annat än epidemiologiska hypoteser?

Sedan förstorar du min roll om du tror att B- och T-celler är "mina".

Till sist. Du förväntar dig empati? På flashback? Get real . . .
Citera
2020-10-28, 12:02
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ännu en retrospektiv studie om D-vitamin. Ännu ingen studie i att äta d-vitamin som profylax men verkar ju troligt att det är väldigt viktigt.

The researchers found 80 percent of 216 COVID-19 patients at the Hospital Universitario Marqués de Valdecilla had vitamin D deficiency, and men had lower vitamin D levels than women. COVID-19 patients with lower vitamin D levels also had raised serum levels of inflammatory markers such as ferritin and D-dimer.

https://www.endocrine.org/news-and-advocacy/news-room/2020/study-finds-over-80-percent-of-covid19-patients-have-vitamin-d-deficiency
Tycker det är otoligt märkligt att FHM inte gått ut och rekommenderat D-vitamin, finns ju så många studier som talat för att det är viktigt.
Det gick ju tom att lista ut innan alla studier kom, tror jag läste redan i Februari (från folk med koll) att det viktigaste inför covid-19 var att knapra D-vitamin.
Citera
2020-10-28, 12:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Att han inte vill agera proaktivt på ökad smitta beror troligen på hans outtalade önskan om att uppnå flockimmunitet. Eller det är ju möjligt att han är en idiot. Det kännetecknar idioter - oförmåga att agera proaktivt.

Ja, Tegnell borde ha fått kicken för länge sedan.

Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat kännetecknar också en idiot.

Edit:
Jag har egentligen svårt att tro att han är en idiot, då återstår bara flockimmuniteten. Vilket iofs också är idioti!
Citera
2020-10-28, 12:10
Medlem
stilichos avatar
Jag vet inte om den här artikeln från NY Times redan har varit uppe i tråden. Det handlar i alla fall om att Covid-epidemin i USA numera är mer rural än urban. Det vill säga smittspridningen, både räknat i antal diagnosticerade och antalet döda, är nu större på landsbygden än i storstäderna.

Det här är ju väldigt intressant av flera skäl. I Europa verkar smittspridningen fortfarande vara koncentrerad till större städer och mer tätbefolkade länder. Vilket är helt rimligt. Men i USA är det alltså tvärtom numera.

Detta skulle kunna bero på flockimmunitet från i våras då storstäderna drabbades hårt medan landsbygden undkom ganska opåverkad. Det verkar dock mindre troligt. Mer troligt är att folket på landsbygden, Trumpland, helt enkelt är mycket sämre på att skydda sig. De använder inte munskydd och är överlag dåliga på att vidta motåtgärder.

En annan intressant iakttagelse från NYT-artikeln är att de drabbade landsbygdsområdena har ändrats över tid. I våras var landsbygden helt opåverkad, smittan hann helt enkelt inte komma dit. I somras fanns det hårt drabbade landsbygdsområden i sydstaterna, i luftkonditioneringsbältet, där man sitter inne och flåsar på varandra under den varma årstiden. Nu till hösten har smittspridningen istället exploderat i de nordliga staterna i Mellanvästern, ställen där det nu börjar bli kallt och folk är mindre ute. Det är väldigt intressant att det verkar finnas en stark säsongseffekt även i ett i övrigt kulturellt homogent land som USA.
Citera
2020-10-28, 12:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Tycker det är otoligt märkligt att FHM inte gått ut och rekommenderat D-vitamin, finns ju så många studier som talat för att det är viktigt.
Det gick ju tom att lista ut innan alla studier kom, tror jag läste redan i Februari (från folk med koll) att det viktigaste inför covid-19 var att knapra D-vitamin.

Fauci äter ju 6000 iU så ja, de som har koll käkar nog rejäla doser. Själv äter jag 5000 iu om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in