2020-10-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Såklart har vare sig media eller Trump uttalat sig om en 50-årig mans sexliv och allmänna leverne - sant eller ej - då kan det lätt bli förtal (och det vinner ingen på). Vi andra har fått oss en inblick i hur eliten lever, något vi redan kände till. Kommer det politiska skandaler så hamnar saken i ett annat läge, vi får se vad som sker.

Tänk om Hunter själv misstänker att "riktigt jobbiga saker" kan finnas dokumenterat - vilken mardröm, och vilken magknip...

Låt Tankevurpan sia lite om Hunter Bidens framtid.

Överdos eller självmord och han kommer sköta den biten alldeles ypperligt själv.
Citera
2020-10-28, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Varför är jag inte förvånad? Kan det vara för att du är bara ännu ett högertroll som försöker smeta din egen avföring runt dig, istället för att diskutera sakfrågan?

Men jag ska ge dig en chans, kommentera mitt inlägg där jag adresserar rådande topic, dvs vilka politiska konsekvenser denna händelse kan få:

"Nu när det visade sig att det inte blev någon "bomb" mer än en (1) tidigare missnöjd kollegas utsaga, så fokuserar nu alltså konspiratörerna i tråden på varför media inte blir till sig i brallorna av det politiska utspelet som är iscensatt av Trump-administrationen och deras propagandakanal Fox, 6 dagar före valet.

Kan det vara för att betydligt allvarligare anklagelser har riktat sig mot Trump under många år, från betydligt fler människor, såväl kollegor, vänner, som familjemedlemmar och snaskiga kvinnohistorier med våldtäkter och prostituerade? Hans närmaste medarbetare, vänner och familjemedlemmar har skrivit böcker, gjort intervjuer och skrivit artiklar. Många av dem har förvägrats vittna emot honom.

Orsaken till att det här, till högertokarnas förtret, kommer att sjunka som en sten, är att det är ett så uppenbart försök att påverka valutgången, med tanke på timingen och den tydligt förenat konspiratoriska ansatsen. Alla människor är liksom inte dumma i huvudet utan ser när andra försöker manipulera dem.

De enda som tror på de planterade konspirationerna är de som så evinnerligt gärna vill att det ska vara sant och är därför lätt mottagliga för desinformation. De känner sig istället smarta när de faller för de lätta betena. De slukar de utplanterade "bevisen" från Rudy, Steve, Fox och 1 kollega till presidentkandidatens son med hull och hår. Precis som de gjorde med birther-gate mot Obama, påståendena om Clintons internationella sexnätverk, Qanons konspirationer om att demokraterna är satanistiska pedofiler som dricker blod och självfallet - deepstate.

I nån mån blir de på detta sätt även en aktiv del av konspirationen, eftersom de dygnet runt sitter som nyttiga idioter och återupprepar "pusselbitarna" som har blivit framlagda till dem på silverfat av deras idoler i tokhögern. Tror dock att de flesta av högertrollen är helt omedvetna om utnyttjande av dem, de är alldeles för upptagna av att känna sig "smarta".

Problemet för högertokarna och deras högertroll är att de viktiga mittenväljarna som man vinner val på i USA, är alldeles för luttrade att gå på denna lätta."
”Kommentera mitt inlägg”... Jag kommenterar dina inlägg hela tiden, börjar dock tröttna på ditt entoniga malande som aldrig leder någonstans. Varför blir jag inte förvånad över att du även denna gång totalt undviker sakfrågorna och istället ägnar dig åt att sprida din TDS-diarré så det sprätter över väggarna? Det spelar ingen roll om du så skriver en kilometer text när det inte rör sakfrågan med en enda bokstav, utan enbart består av desperat off topic.
Citera
2020-10-28, 09:56
Avslutad
På ett sätt kan man ju säga att hur media, big tech och det politiska etablissemanget hanterar denna brännheta fråga kastar ljus över en normalt mycket ljusskygg Deep State och ger Trumpadministrationen och konspirationsteoretiker rätt. Det finns kanske någon form av gemensamt förbund mellan de tre förstnämnda som gör att de nu närmast gör allt som står i deras makt för att t o m tvätta av en högst medioker presidentkandidat som Biden och försöka trycka fram honom till President. Vad ligger bakom? Inte är det väl så att de ser Kamala Harris som räddningen när Biden måste avgå utan det måste vara att få sitta på makten som skydd mot något, något som inte får läcka ut, exponeras eller komma till allmän kännedom. Märkligt detta. Trump måste betraktas som potentiellt livsfarlig för vem/vad det nu är då man tar till alla medel som står till buds för att skydda Biden. Lite som S/Löfven gör de krumbukter som krävs för att sitta kvar vid makten, utnämningsmakten och köttgrytorna oavsett vad, men i USA är det globalt och 100 ggr större eller värre...

(Kan tilläggas att demokratiska presidenter har en vana att idka tveksamt sexliv i ämbetet; Kennedy, Clinton och nu kanske Biden, och ändå komma undan med det helt utan konsekvenser (jag räknar inte skotten i Dallas som ett resultat av kvinnoaffärer). Det för tankarna till Edgar Hoover och hans berömda dossier, vilka av dessa sitter på vad mot vem... och varför? Det är den riktigt stora frågan)
Citera
2020-10-28, 09:58
Medlem
Tucker Carlssons intervju med Tony Bobulinski.

1.5 miljoner visningar på 7 timmar bara på youtube.

https://m.youtube.com/watch?v=2zLfBRgeFFo
Citera
2020-10-28, 10:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
På ett sätt kan man ju säga att hur media, big tech och det politiska etablissemanget hanterar denna brännheta fråga kastar ljus över en normalt mycket ljusskygg Deep State och ger Trumpadministrationen och konspirationsteoretiker rätt. Det finns kanske någon form av gemensamt förbund mellan de tre förstnämnda som gör att de nu närmast gör allt som står i deras makt för att t o m tvätta av en högst medioker presidentkandidat som Biden och försöka trycka fram honom till President. Vad ligger bakom? Inte är det väl så att de ser Kamala Harris som räddningen när Biden måste avgå utan det måste vara att få sitta på makten som skydd mot något, något som inte får läcka ut, exponeras eller komma till allmän kännedom. Märkligt detta. Trump måste betraktas som potentiellt livsfarlig för vem/vad det nu är då man tar till alla medel som står till buds för att skydda Biden. Lite som S/Löfven gör de krumbukter som krävs för att sitta kvar vid makten, utnämningsmakten och köttgrytorna oavsett vad, men i USA är det globalt och 100 ggr större eller värre...

(Kan tilläggas att demokratiska presidenter har en vana att idka tveksamt sexliv i ämbetet; Kennedy, Clinton och nu kanske Biden, och ändå komma undan med det helt utan konsekvenser (jag räknar inte skotten i Dallas som ett resultat av kvinnoaffärer). Det för tankarna till Edgar Hoover och hans berömda dossier, vilka av dessa sitter på vad mot vem... och varför? Det är den riktigt stora frågan)
Kanske sitter de flesta med något på några. Det vore isf inte konstigt.

"Faller jag så faller du" är den bästa försäkringen.
Citera
2020-10-28, 10:04
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Jag blir lite deprimerad över hur denna tråd visar att den desinformation som Qanon, Murdoch och GRU prånglar ut faktiskt så otroligt djupt och solitt nått in hos svenska frifräsare här på nätets skuggsida. Men det säger kanske något om det svenska lynnet? Samma sak med Metoo egentligen – det är ALL IN på alla former av uppfattade revolutionära nyheter, finns ingen som helst källkritik och 100% flockbeteende.

I detta ärende kvarstår faktum: FBI har sagt att det inte finns något underlag värt att beakta: "we have nothing to add at this time to the October 19th public statement by the Director of National Intelligence about the available actionable intelligence." Och otroligt mycket konservativ media i USA har även de valt bort detta "scoop" efter ovan anledning och egna efterforskningar. Och de som tror att FBI har en politisk slagsida ska fundera på hur de hanterade nyheterna kring Clintons e-mail ett par veckor innan valet för fyra år sen.

Att tro på en deep state cover-up kring Hunter Bidens laptop och sprida vidare är något man sysslar med om man hängt för mycket på 4/8chan och alt-right YouTube, kanske samtidigt som man växlar mellan lite fiktion på tv och tv-spel. Man köper in i det kaosartade enda narrativet som republikanerna har för att hänga sig fast vid makten. Det kanske är den bubbla Trump själv lever i, och de flesta av hans blinda hantlangare, men det är ingenting man tror på om man är källkritisk och har huvudet på skaft – liberal vänster eller ej. DET är fakta.

Åjo, lugn nu. Vi får väl se hur myndigheterna hanterar detta. Det fetade. Min tolkning är att FBI inte alls avfärdar uppgifterna utan säger VI HAR INGENTING ATT TILLÄGGA... JUST NU... Du kan bli måttlöst ledsen i ögat innan detta är över.
Citera
2020-10-28, 10:09
Medlem
Il.Malizias avatar
Väldigt intressant intervju med Bobulinski av Tucker. Det ska bli intressant att se demokraternas svar på det.
Det verkar som att ingen av deras kända supportrar eller vänligt inställda journalister har svarat på det ännu. Troligtvis är det alldeles för tydligt och uppenbart att det stämmer för att ge ett svar direkt.
Folk har nog jobbat hela natten för att försöka hitta något kryphål eller ringa runt bland alla Bobulinskis tidigare bekantskaper för att hitta smuts på honom.

Det tråkiga är att så många redan har röstat i USA pga Corona och där får man inte som i Sverige, rösta om på valdagen.
Så även om många Bidenväljare nu ångrar sig så kan de inte ändra sin röst.
Jag tror iofs att Trump vinner ändå, men en "landslide victory" hade varit riktigt roligt.
Citera
2020-10-28, 10:33
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mest fascinerad över en man som har allt: utseende, pengar, utbildning etc. är så himla fixerad vid den egna kroppen i allmänhet och sitt kön i synnerhet - tomt och sorgligt på något vis...

Ja kanske det, men samtidigt mänskligt. Vad finns mer egentligen? Det är ju många som påstår att män skaffar utbildning och pengar, är måna om sitt utseende, bara för att få sex. Nu är inte det en teori jag förespråkar, alls, men om man gör det så tycker jag inte man ska kritisera Hunter.

Visst, narkotika är olagligt överallt, och prostituerade är oftast olagligt, men det är ju småbrott. Böter.
Citera
2020-10-28, 10:43
Medlem
Raktinyllets avatar
Kommer Sleepy "big guy" Biden kasta in handduken? Finns inte en chans att han vinner när denna härvan uppdagas.
Citera
2020-10-28, 10:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Utesluter inte heller att det förekommer förhandlingar bakom stängda dörrar nu.
Ja, kan vara med både FBI och Bidens.

Bannon lär anse Trump vara tämligen värdelös. Bannons anseende har inte direkt höjts under Trumps tid vid rodret.

... Men nu spekulerar jag ju bara. Hur som haver är Joe slut redan med detta ute som redan finns, sett till presidentposten. Beroende på vad som nu finns på hårddisken kan det dock bli ett "räddas det som räddas kan".
Biden kan fortfarande behålla mycket makt om det stannar vid detta, och Bannon få fripass om 4 år.
Citera
2020-10-28, 11:10
Medlem
Kina har hållhakar på många mäktiga personer i USA. Om de inte gör som Kina vill, släpper de ut videor som denna. Detta är en av anledningarna till att många politiker i USA säljer ut sitt land till Kina.
Citera
2020-10-28, 11:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Barn!
Hunter Biden är född 1970 det gör honom till en 50-åring gubbe! När ska han kallas vuxen? vuxen nog att bete sig, ta sitt ansvar????

Hur kan man systematisk försvara en korrupt tjackhora som lurar till sig miljontals dollar från det ena efter det andra landet pga att hans far är vice president US????

Varför dyker samma troll upp här inne som försvarar honom också rycker in till försvarar för svenska regeringen, svenska MSM och PS????
Hunter Biden är ett barn av Joe Biden, tänkte får reda ut detta om det verkar så oklart för dig

Att återge verklighet är inte att trolla, utan fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Trickfilmning av sasha baron cohen. Precis som när han skämde ut byborna där han låtsades vara ifrån.

Rudy skulle tydligen stoppa ner sin tröja och lutar sig bak. Kolla senaste joe rogan avsnittet de diskuterar detta på mycket högre intellektuell nivå än dig.

Du sitter of försvarar hunter i detta och hittar på något som inte stämmer.

Skulle inte förvåna mig och du själv är pedofil eller något annat perverst.
Hunter är ointressant och irrelevant för Rudy.
Och Hunter är ointressant för presidentvalet.
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Absolut. Detta tvångsbeteende åtkommer i exakt alla sammanhang där Trump på något sätt är inblandad, ”Trump Derangement Syndrome” gick från att vara ett skämt till en korrekt medicinsk diagnos.
På tal om tvångsbeteenden, läs dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in