2020-10-27, 22:49
Medlem
Återigen: ni kan inte förutspå valresultatet baserat på Early voting.
Givetvis kommer Florida vara jämnt. Det är jämnt för att pollsen visar det, hur imperfekta de än må vara är margin of error sällan särskilt stor.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Alla de där beräkningarna baseras på att folk röstar enligt den metod de uppgivit i OU.

Vissa polls litar man på, andra litar man tydligen inte på. På tal om confirmation bias.

Det kommer att visa sig om 7 dagar vem som fick rätt.

Jag tror att Trump förlorar.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vita män röstar på Trump.

Klart du kan hitta skillander mellan brunhåriga, långa, fula, stora fötter. Men vita män som grupp röstar på Trump.
Jaså, jaha. Lustigt att det första diagrammet man kommer till i din länk har rubriken Among validated voters 2016, wide gap among whites by education . Men det är säkert du som har rätt ändå. Dock får du leta upp en annan källa, för din nuvarande källa ger mig rätt.
2020-10-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaså, jaha. Lustigt att det första diagrammet man kommer till i din länk har rubriken Among validated voters 2016, wide gap among whites by education . Men det är säkert du som har rätt ändå. Dock får du leta upp en annan källa, för din nuvarande källa ger mig rätt.
Vita män röstar på Trump. Faktiskt röstar även vita kvinnor på Trump.

Latinos och svarta röstar på demokraterna. Både män och kvinnor.

Motbevisa gärna.
2020-10-27, 22:52
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
De kanske avstår från att rösta? Antalet obestämda röstare har väll minskat detta år?

Jag gjorde ingen djupare analys här:

Voted Vote-by-Mail 817,158
Voted Early 464,681

1,3 miljoner oberoende har röstat och två tredjedelar via post.
2020-10-27, 22:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, sedan mitten av 00-talet åtminstone.

Låt säga att jag har kommit till insikt i hur läbbig Trumps retorik är. Du har aldrig hört Åkesson använda de ord du hör på vart enda rally. Det är i princip Lebensraum-retorik rakt igenom. Du har aldrig hört Åkesson på ett sommartal i Visby få folk att skandera "Lås in honom", "Lås in honom" om Kristersson eller Löfven. Inte på det sättet. Det är något i tonläget och det underliggade som äcklar mig djupt.

Idag pratade till exempel Trump om Ilhan Omar, som är muslimsk kongressledamot från Minnesota. Han spelade som att han knappt kunde uttala hennes namn, och fick publiken att bua i bakgrunden när han sa det. Sen säger han alltid "Barack Hussein Obama" med betoning på Hussein.

Kanske jag har mognat de senaste 10 åren. Vad vet jag. Men jag vill inte ha ett så hatiskt samhälle.

Jag är också SD-väljare Nej, jag skulle inte gilla om Åkesson vore så vild som Trump.
Men Sveriges situation är inte som USA's situation. Finns enormt hat mot politiker i USA för politiker bedrar alltid folket och luras alltid.

När jag menar luras så menar jag att det finns en överklasselit som säger "I love you, give me your vote". Men vi alla vet att det är bara skådespeleri och man får oftast betala skatt får sådant trams.

Trump är mer ärlig. Han säger som han tycker och tänker. Folk uppskattar inte ärlighet.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, sedan mitten av 00-talet åtminstone.

Låt säga att jag har kommit till insikt i hur läbbig Trumps retorik är. Du har aldrig hört Åkesson använda de ord du hör på vart enda rally. Det är i princip Lebensraum-retorik rakt igenom. Du har aldrig hört Åkesson på ett sommartal i Visby få folk att skandera "Lås in honom", "Lås in honom" om Kristersson eller Löfven. Inte på det sättet. Det är något i tonläget och det underliggade som äcklar mig djupt.

Idag pratade till exempel Trump om Ilhan Omar, som är muslimsk kongressledamot från Minnesota. Han spelade som att han knappt kunde uttala hennes namn, och fick publiken att bua i bakgrunden när han sa det. Sen säger han alltid "Barack Hussein Obama" med betoning på Hussein.

Kanske jag har mognat de senaste 10 åren. Vad vet jag. Men jag vill inte ha ett så hatiskt samhälle.

Själv var jag ingen Joe! fan utan höll på Warren. Donald sprider hat, därför det gynnar honom, där håller jag med dig och därför vill jag se Donald förnedrad i detta val.

Hoppas Joe! vinner detta!!
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Okej! Vi tar en liten beräkning i antalet röster

GOP. 2549964 (37,49 %)
Dems: 2801340 (41,18 %)

Röster kvar
Remaining 4/4 voters (est):636969 (33,47 %)
Remaining 4/4 voters (est):361605 (22,65 %)

37.49 + 33,47 = 70.96 % av GOP's registerade väljare kommer rösta.
41,18 + 22.65 = 63.83% av Dems registerade väljare kommer rösta.

Antalet registerade GOP-väljare är 5020199
Antalet registerade Dems-väljare är 5203795

Partierna kommer alltså få så här många röster:
5020199*0.7096 = 3562333.2104
5203795*0.6383 = 3321582.3485

Skillnaden: 3562333.2104 - 3321582.3485 = 240750.8619

Dvs 240 tusen röster kommer GOP ha mer än Dems?

Källor:

https://dos.myflorida.com/elections/data-statistics/voter-registration-statistics/voter-registration-reportsxlsx/voter-registration-by-county-and-party/

https://joeisdone.github.io/florida/

Oj, ja här har du räknat på bra!
Räknar dock själv minst 325.000
2020-10-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Du säger att han närmar sig men har ingen undersökning som backar upp det?

Jag har följt det bland olika OU och i mitten av oktober ledde China-Joe med ungefär 8%. Dom tre senaste som sedan kommit är IPSOS som ger China-Joe en ledning med 5%, problemet med den undersökningen är att det omfattar 20--26 oktober och då för många gamla dagar.

Sedan kom Trafalgar Group som gav oavgjort och undersökningen den 24 oktober men något har hänt med Trafalgar Group, kanske är dom inte helt seriösa.

Allra senast har jag en OU från Insider Advantage som ger Trump en ledning med 2% och undersökningen gjordes den 25 oktober. Följer man trenden från mitten av oktober till nu så är linjen nedåtgående för Biden och uppåtgående för Trump. Sammanvägt fortfarande en ledning för Biden men den krymper.
Jag ser det som givet att Trump vinner Florida, det ser ut som han vinner North Carolina och det ser ut som om han kan komma ifatt i Pennsylvania, men jag är inte helt säker. Tro gör man i moskén men jag tror faktiskt att han segrar i Pennsylvania också. Magkänslan är bästa mätmetoden.
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA har i system att om du föds i landet så får du automatiskt medborgarskap samt dina föräldrars, föds du i Sverige så får du enbart dina föräldrars medborgarskap.

Det går inte att jämföra Sverige med USA just för att USA har satt i system att alla som föds där är amerikaner utan någon som helst "ja men..." det finns helt enkelt inga andra kryphål.

Det handlar inte om det. Det handlar om att ifall man inte har några blodsband till sitt (nya) land, så infinner sig inte heller kärleken/lojaliteten gentemot landet på samma sätt som om du har haft en släkting som t.ex. har offrat sitt liv i krig för landet.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vita män röstar på Trump. Faktiskt röstar även vita kvinnor på Trump.

Latinos och svarta röstar på demokraterna. Både män och kvinnor.

Motbevisa gärna.
Du är redan motbevisad, av din egen länk.

Du får gärna berätta varför de sätter rubriken "Among validated voters 2016, wide gap among whites by education" om det inte är så?
2020-10-27, 22:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Bra tryck i gubben i kväll!

Mycket hycklande. Han skapade problemen som han nu vill åtgärda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in