2020-10-27, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det bor "inga" kubaner i Texas.

Det är "mexikaner" som bor där. Det är förresten väldigt förenklat och egentligen fel att säga det. Latinos är urbefolkning i Texas.
Jag vet det, men jag tycker det är slarvigt att säga att alla Latinos röstar demokratiskt eftersom det inte är en homogen grupp.
2020-10-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja?

Vilka tror du föder dom? GOP?

Vad har det för betydelse om de röstar på demokraterna?
2020-10-27, 21:48
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Intressant fråga jag inte vet svaret på: vad händer om en av kandidaterna avlider så här en vecka innan valet? Inte helt irrelevant med tanke på åldrar och pågående pandemi. Tar utsedd vicepresidentkandidat över eller skjuter man upp valet?

Hitta en bra artikel på ämnet.
https://www.google.com/amp/s/www.vox.com/platform/amp/21502447/trump-biden-death-what-happens

Finns många olika scenarios.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag vet det, men jag tycker det är slarvigt att säga att alla Latinos röstar demokratiskt eftersom det inte är en homogen grupp.

Vita män är ingen homogen grupp, men de röstar på Trump.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Vem gör det då? Den personen lär ju inte har rest runt där.
VitruvianskeMannen krönte Kalifornien till USAs soliga framsida där alla vill vara. Även om IT-jättar och liknande flyttar dit så är det en grovt missledande beskrivning. Kalifornien har stora fördelar men även stora problem, och är därmed både älskat och föraktat.
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Jag skrev inte att alla latinos gör det men det är en övervägande majoritet. Det är en av GOPs stora problem att de inte kan få integrerade latinos att gå över till dem i tillräckligt stor utsträckning.
2020-10-27, 21:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Spekulera inte så kraftfult. Du sade att Onsdag/TIsdag så kommer GOP leda i röstningen över Dems i Florida. Det är Tisdag och GOP leder fortfarande inte och ligger långt efter.

Jag sade tisdag eller Onsdag för en vecka sedan. Jag tror detta kan nås med någon dags förskjutning, dvs Onsdag Torsdag, vi får se imorgon. Tycker jag är en ganska så god prognos. Bättre än DN, SvD och alla andra Svenska tidningar. host host.
2020-10-27, 21:49
Medlem
North Carolina är på väg att tippa över till Trumps favör. Men det var kanske väntat? Trumpkritiska IPSOS som alltid ger Trump dåliga siffror har en ny OU för tiden 21---27 oktober och ger China-Joe 49% mot Trumps 48%.

Egentligen är det NU den 27 och 28 oktober som är intressanta dagar. Flummet runt den 21 okt---25 oktober borde sorteras bort. Det är NU det lever!!! Its alive.

I samma stat har tidigare idag RMG Research för perioden 24--26 okt givit China-Joe 48% mot Trumps 47%.

Intresset för Florida har jag helt släppt för jag ser att Trump redan har vunnit den staten. Sajten "JoeIs Done" har gjort mig troende.
2020-10-27, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vita män är ingen homogen grupp, men de röstar på Trump.
Nej, det gör de inte. Det är stor skillnad mellan blue och white collars.
2020-10-27, 21:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump borde i vart fall kunna vinna Pennsylvania. Högst troligt tar han också North Carolina.

North Carolina är redan Trump i min bok. Pennsylvania är en stark kandidat för vinsten, speciellt sedan Joe berättade att han avser montera ned fracking och i vartfall 200.000 jobb i Pennsylvania...

Intressant är ju även att man får ångra sin röst i PA.

PS. Notera att Biden var i Pennsylvania nyss.. båda vet att det är här det avgörs.
2020-10-27, 21:52
Bannlyst
Citat:
Latinos är inte en homogen grupp, utan många olika grupper. Kubaner t ex är republikaner. Även en stor del av andra Latinos är republikaner.

Mexikaner är den största latinamerikanska gruppen i USA. Och de röstar definitivt inte på donald trump i detta val,sedan han kallat dem för rapists och criminals och some good people
Eller när han förolämpade deras president
Eller när han jämställde the caravan med ohyra och pest.

Den näst största gruppen är puerto ricaner. de är inte så glada på trump sedan han kallade deras land för ett shithole,vägrade skicka emergency relief aid i cash, eller försökte sälja ön puerto rico (enligt "Fake news media" och HHS miles taylor)

De enda som inte röstar på Biden verkar vara kubaner i södra florida

Prognosen . 20/80 TILL BIDENS fördel
2020-10-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han närmar sig i Pennsylvania. Vi har ingen undersökning vad jag kan se som är helt färsk, men jag kan ha missat. Sammanvägt är läget 49.6% för China-Joe och 47,8% för Trump. Det är väl möjligt att Reps har egna undersökningar och ser man på hur tendensen är går Trump uppåt i Pennsylvania, men inte så snabbt som i Florida. Men på 6 dagar borde han vara ifatt.

Folk börjar kanske bli rädda att Biden-regimen struntar i jobben?

Du säger att han närmar sig men har ingen undersökning som backar upp det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in