2020-10-27, 21:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det innebär däremot inte att det är en glad stat där alla vill vara. Det lät som ren propaganda. Har själv varit mycket i Kalifornien och sett hemlösa på gatorna, mänsklig avföring både här och där, pundare utan dess like osv. Och de presterar värdelöst i skolan. Så viss nyans får man ha i sin beskrivning; det finns alltid problem.

VitruvianskeMannen verkar vilja göra detta till Jesus vs Hitler, Gud vs Satan osv.

Båda sakerna fungerar ihop och förstås bäst om man tänker på att de framgångsrika struntar i de mindre framgångsrika hur vänster de än påstår sig vara.
Medlem
Citat:
Vad i helvete! Trump håller rally och låter påverkad!

Han sluddrar/mumlar mer mörkt och långsamt än vanligtvis.

På sin tid fick sångaren Caruso andas in olika eteriska ångor för att kunna sjunga, före föreställningarna. Trump håller tal och kåseri varje dag, det är självklart att stämbanden ryker till slut. Det gjorde det också på Joe Tempest i Europe, hans röst blev mörkare med åren.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update

Hej Tom

Siffrorna kommer från Floridas valmyndighet, du fick en skärmdump för en tid sedan med webadressen, använd den. Joeisdone nyttjar samma siffror men med grafik, dock har de en mindre eftersläpning.

Florida IPEV = In Person Early Vote
Rs +354.482

2016 gick Demokraterna in på valdagen med en ledning om 88.000 röster nu är Republikanerna alltså 266.482 från att gå in på valdagen med ett Noll läge (88.000 röster bättre än 2016).

Trump vann Florida 2016 med 113.000...

Republikanerna är nu 153.483 från att nå läget där Trump med 2020 slår sina egna siffror på valdagen..

Vi får nog till en sista uppdatering innan kvällen är slut.

Vad menar du med nolläge?
2020-10-27, 21:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Uppenbart skiter högutbildade amerikaner i detta då de flockas till Kalifornien för att arbeta för Big Tech.

Tänk dig någon som håller på med Javascript tex. Helt otänkbart att den inte skulle vilja till Kalifornien. Möjligen om den vill till Seattle.

Man måste vara en riktig superloser om man kan det minsta om IT och inte vilja till elitorterna.

Jag tror inte användaren har varit i Kalifornien. Själv har jag varit i stort sett på varenda kvadratmeter av staten. Skithål... nej inte direkt. Visst det finns kvarter i LA som man inte väljer frivilligt men på det hela taget är det nog USA's fräschaste stat alla kategorier.
2020-10-27, 21:11
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beror ju på hur man ser det. Det har ju rapats floskler om att Orange Man är odemokratisk. Med samma måttstock är Dems odemokratiska.

Jag anser personligen inte att någon av dem är odemokratiska.
Att säga ”valet är riggat om inte jag vinner ” är odemokratiskt
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Det innebär däremot inte att det är en glad stat där alla vill vara. Det lät som ren propaganda. Har själv varit mycket i Kalifornien och sett hemlösa på gatorna, mänsklig avföring både här och där, pundare utan dess like osv. Och de presterar värdelöst i skolan. Så viss nyans får man ha i sin beskrivning; det finns alltid problem.

VitruvianskeMannen verkar vilja göra detta till Jesus vs Hitler, Gud vs Satan osv.

Jag är i Kalifornien ungefär 1 gång om året i jobbet och brukar passa på att köra runt lite några dagar extra. Jag tycker det är en trevlig stat. Minns första gången jag skulle till san francisco och det varnades med versaler för hemlösa galningar. Visst fanns det sådana men dom var ju rätt harmlösa. Känns betydligt otryggare att knalla omkring i vissa områden i Sverige.

Klart det är kraftig segregation som i övriga i USA, men min bild av staten är positiv.
Medlem
Nixters avatar
Arizona update

För bara ett par timmar sedan ledde demokraterna med 115.000 röster i Arizona, nu är det 89.500..
Det går snabbt nu. Poströsterna har sinat och det är Republikanerna som går och röstar i lokal IPEV.

Arizona blir inte jämnt. Tickar detta på ser vi minst 5-6% fler Republikaner.

Det fina i detta är att om staten blir rejält Republikansk tillfaller då troligen även Senatsplatsen McSally (R).
2020-10-27, 21:13
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
De som bor i Kalifornien är uppenbarligen ok med det. De som flyttar därifrån fortsätter vara demokrater.

Jag är lite förvånad över att du inte hävdar att Trump vinner Kalifornien också. Ni fanatiker har varit väldigt tydliga med att ni den som försöker problematisera era fantasier om hans storsegrar i varje delstat är ett vänstertroll osv osv.

Det är lätt att vara demokrat om man slipper sitta i sin egen skit. Nu njuter dom av en mycket bättre tillvaro i det republikanska Texas och firar nya triumfer i hyckleri och kan fortsätta var en god demokrat.
2020-10-27, 21:14
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag är i Kalifornien ungefär 1 gång om året i jobbet och brukar passa på att köra runt lite några dagar extra. Jag tycker det är en trevlig stat. Minns första gången jag skulle till san francisco och det varnades med versaler för hemlösa galningar. Visst fanns det sådana men dom var ju rätt harmlösa. Känns betydligt otryggare att knalla omkring i vissa områden i Sverige.

Klart det är kraftig segregation som i övriga i USA, men min bild av staten är positiv.
Kalifornien är fint, jag har många positiva erfarenheter därifrån också. Men att inte ta upp även de negativa sidorna anser jag vara intellektuellt ohederligt. USA har såna väldiga problem numera att folk är frustrerade vart de än bor. Den amerikanska drömmen är som bortblåst.
2020-10-27, 21:14
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror inte användaren har varit i Kalifornien. Själv har jag varit i stort sett på varenda kvadratmeter av staten. Skithål... nej inte direkt. Visst det finns kvarter i LA som man inte väljer frivilligt men på det hela taget är det nog USA's fräschaste stat alla kategorier.

Det finns en del skabbiga områden även i Kalifornien men det stora misstaget är att blanda ihop misslyckad/ointresserad politik med att det privata näringslivet inte fungerar för det gör det uppenbarligen.

Personligen gillar jag typ Colorado, Utah och Wyoming bäst.
2020-10-27, 21:15
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det är lätt att var demokrat om man slipper sitta i sin egen skit. Nu njuter dom av en mycket bättre tillvaro i det republikanska Texas och firar nya triumfer i hyckleri och kan fortsätta var en god demokrat.

Som här då.

Demokrater, och allt vänsterfolk, är hycklare.
2020-10-27, 21:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trumps lilla ramsa just nu på sitt rally:

"We are one people"
"We are one movement"
"We are one nation"

Om man översätter till Tyska så blir det lite... svettigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in