2020-10-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jämför Sverige med Norge så får du svaret på din fråga.

Varför måste jag bara jämföra mig med Norge?

Kan jag inte jämföra mig med hela Europa?
Citera
2020-10-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Precis - det finns ju idioter i den här tråden som nu pekar på Tjeckien och säger "ha, detta bevisar att den tjeckiska strategin inte fungerade och att den svenska är den bästa".

I själva verket så började det gå åt helvete för Tjeckien först när dom övergav den ursprungliga strategin och anammade delar av den svenska. Det diskuteras mer i detailj i följande video:
https://youtube.com/watch?v=7dDoPkL0zsE

Så nu ska ni skylla andra länders smitta också på Sverige...

Haha ni är fan inte kloka
Citera
2020-10-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Precis - det finns ju idioter i den här tråden som nu pekar på Tjeckien och säger "ha, detta bevisar att den tjeckiska strategin inte fungerade och att den svenska är den bästa".

I själva verket så började det gå åt helvete för Tjeckien först när dom övergav den ursprungliga strategin och anammade delar av den svenska. Det diskuteras mer i detailj i följande video:
https://youtube.com/watch?v=7dDoPkL0zsE

Hahaha är det inte exakt det som är er älskade "hammaren och dansen"?

Eller skulle de ha haft kvar samma strategi tills jorden går under tycker du?
Citera
2020-10-27, 17:20
Medlem
sannes avatar
Herregud

60 000 ska samlas för röstning i Norrland och Gais i VG arrangera en cup med 120 lag cirka.

Och Tjeckiens har en chockartad smittspridning (till skillnad emot i våras) för att de kör svensk strategi. '
Citera
2020-10-27, 17:22
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tråkigt att ND och Isac har hoppat på tåget. Isac var tidigare en ganska vettig person som jag själv träffat ett par gånger.

Så worlddoctorsalliance har nu teamat upp med Americasfrontlinedoctors, och därefter författat denna skrivelse: https://worlddoctorsalliance.com/ims/WDAOpenLetter.pdf

Hemsida Europa-gänget: https://worlddoctorsalliance.com
Hemsida Jänkarna: : https://www.americasfrontlinedoctors.com

Sen ska Europa-gänget hålla en demonstration i Kungsträdgården den 31 oktober kl 12:00....
https://worlddoctorsalliance.com/blog/stockholm31.10.20/

Fan vet - det är en del detaljer i detta som stör, visserligen lär väl Nordfors köra solo i Kungsan då, och han är en omdebatterad läkare som även sumpat sin licens i Sverige pga sina behandlingar. Samtidigt är han i sällskap med bättre förmågor från utlandet. Vi har en del aktiva läkare i denna tråd - så vi får väl se vad dom tycker i detta.

Men det är i alla fall bra att några vitrockar sparkar politikerna på benen, vi har ju klara indikationer på hur man tystar ner vanliga vitaminkurer och medeciner typ HCQ, till förmån för kommande vacciner, så det finns ekonomiska intressen i denna pan-epedemi och ageranden som inte hör hemma i en demokrati.
Citera
2020-10-27, 17:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Sätt Sthlm i karantän. NU!

Blir en ovanligt mörk höst och vinter i Sverige! Arma Sverige!
Karantän av stockholm tror jag inte är nödvändigt.

Men det är oroväckande att ingen verkar reagera på att dagens antal nya smittade 1678 är 85% mer än vad som rapporterades förra tisdagen (905).
Citera
2020-10-27, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
0,006/0,00002=300

I Sverige bedöms drygt 1,15 miljon varit smittade. Vi har cirka 6000 döda. Möjligt att jag överdriver dödligheten lite när jag skriver 0,6%. Den är kanske bara drygt 0,5%. , men den är jävligt mycket högre än 0,006%

0,00002 är 100 ggr mindre vad den faktiska dödligheten på vanlig influensa är.

Dödligheten i influensa som jag länkade till är 0.1-0.2%. Det skrivs 0.001 - 0.002. Dödligheten för covid är 0.6%, det skrivs 0.006. Formeln blir 0.006 / 0.002 = 3.
Citera
2020-10-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Soffor?

Haha bra fråga vad det var för skön autokorrekt. Antar det ska stå siffror ändå
Citera
2020-10-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Sätt Sthlm i karantän. NU!

Blir en ovanligt mörk höst och vinter i Sverige! Arma Sverige!

Ja men i Tjeckien verkar det bli värre ! Det kommer att bli intressant och följa den danska utvecklingen.
Citera
2020-10-27, 17:29
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Karantän av stockholm tror jag inte är nödvändigt.

Men det är oroväckande att ingen verkar reagera på att dagens antal nya smittade 1678 är 85% mer än vad som rapporterades förra tisdagen (905).

Nä och det trots att man till för 2 veckor sen endast hade svalgprover och inte näsa för hemtester. Kan vara dessa som ändrats (skulle göras enligt region Stockholm) som gör att antal smittade stigit i taket? Har mailat region Stockholm om de ändrat hemtesterna att både innehålla näsa (yttre) + svalg, men inte fått något svar än.
Citera
2020-10-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vilka nuvarande "stängningar" drabbar dig svårast? Att Gardell inte kan ha en föreställning i Globen? Något annat?

Egentligen ingenting men vad väntar vi på?
Ska vi stänga ner allt varje år sen pga influensan? Eller ska vi leva med detta året om? Vad gör vi då, är det så här vi ska leva nu?

Någon gång måste vi släppa allt och vad krävs då förutom flockimmunitet? Vaccin. Men hur bra kommer det vara? Hur många olika kommer behövas testas innan allt blir som förr?

Att inte överbelasta vården är det man måste se till men kan man lösa den biten med villkor och personal samt plats så vafan släpp samhället fritt.
Citera
2020-10-27, 17:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så nu ska ni skylla andra länders smitta också på Sverige...

Haha ni är fan inte kloka

Tjeckiens politiker Ville visa sig vara malliga he-men som kunde slå näven i bordet och körde hård lockdown, efter några månader var befolkningen less och dom trodde det var översen gasa på med värsta folkfester under sommaren. Dom gjorde INGENTING för att förbereda sig. Dom har haft ett HALVÅR på sig att förbereda sig för en våg som dom visste skulle komma. Politikerna har skitit i det blå skåpet så det stänker om det i Tjeckien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in