2020-10-27, 09:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har de senaste dagarna kikat in tre stycken #:s: #Hunterbidenlaptop, #HunterBidenslaptop och #HunterBiden och ser nu att ett flertal tweets plockats bort, tweets med bilder från "Kina-läckan". Minns inte om alla kom från samma konto eller om de kom ifrån flera...
Citera
2020-10-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
En sak är säker. Amerika är ett sjukt korrupt land, som drivs av de sjukaste människorna som existerar i den civiliserade världen. Jag ifrågasätter inte dessa videos äkthet och att familjen Biden är fullkomligt olämpliga att leda världens mest aggressiva och starkaste krigsmaskin. Men när ska amerikanerna vakna upp? Bidenfamiljen borde sitta bakom lås och bom.

Sen har vi Trump.. Vad fan är det för clown? Ok, vi vet att han gjort allt han sagt att han ska utföra som president och han har gjort mkt gott för världen till skillnad mot Obama, men han är en skamlös pajas.
Hade USA inte två bättre kandidater? Detta säger mkt om USA. Det landet är rent bajs, riktiga bajsmänniskor hela bunten. Hoppas USA går under.
Du har rätt i att Trump är den minst dåliga valet av två dåliga val. Men att kalla Amerika för korrupt är att kasta sten i glashus. Sverige drivs också av extremt korrupta politiker, och om inte amerikanska folket vaknar, hur i helvete ska det sovande svenska folket vakna?
Citera
2020-10-27, 09:42
Medlem
Fizzlors avatar
Läste igår att GTV i nåt klipp pratat om att det finns en video som tydligt bevisar att Obama och Biden sålde ut CIA-agenter till Kina. För några år sedan var det en story om att Kina på något sätt lyckats knäcka CIAs kommunikationssystem:

https://foreignpolicy.com/2018/08/15/botched-cia-communications-system-helped-blow-cover-chinese-agents-intelligence/

Citat:
It was considered one of the CIA’s worst failures in decades: Over a two-year period starting in late 2010, Chinese authorities systematically dismantled the agency’s network of agents across the country, executing dozens of suspected U.S. spies. But since then, a question has loomed over the entire debacle.

How were the Chinese able to roll up the network?

Det ska tydligen ha varit ett av kraven från Xi: ge oss listan på alla spioner ni har i landet.

De stora läckorna som sker nu verkar komma från en anti-CCP grupp och inte Rudy Guiliani.
Skulle inte förvåna mig om Nancy Pelosi och Obama blir indragna snart.
Citera
2020-10-27, 09:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det var ju snack om att kineserna som publicerar materialet har kopplingar till bannon.
Hur ligger det till med den saken?
Kan det vara så att team Trump samarbetar med kinesiska staten?
Om det är fallet så är ju utpressningsläget ganska gott för kineserna.
Kinesiska staten?
Läs om TS och omformulera, så att inlägget blir möjligt att besvara.
Citera
2020-10-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kinesiska staten?
Läs om TS och omformulera, så att inlägget blir möjligt att besvara.

Om du är så naiv att du tror att en stat inte kan använda eller infiltrera vilken organisation som helst är det ingen idé att fortsätta den här diskussionen.
Bannon och en kinesisk miljardär publicerar materialet. Det stinker om hela upplägget.
Kinesen kan utge sig för att vara hur anti Kina som helst. Jag köper det inte, jag tror kinesiska staten har ett finger med i spelet.
Citera
2020-10-27, 09:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror faktiskt att det enkla svaret är att dessa falsarier inte ens är spridda inom stora delar av Trump-anhängarna. Av de som var på dessa rally igår så kanske 10% ens känner till att det finns dessa grova fejk sexanklagelser. Då är det inget som presidenten tar upp. Majoriteten på rallys är trots allt hederligt folk som har blvit ditlurade av propagandan. De följer inte Alex Jones.

Fler, säkert 50% känner till att "det finns något med den där Hunter, skumma kopplingar till Ukraina, Ryssland och Kina". Det är max så långt som Trump kan gå i sina antydningar.
Jag följer inte heller Alex Jones. Jag bor inte ens i USA. Ändå känner jag till det. I Sverige kan man läsa om det i dagspress. Hur menar du att Trump skulle avstå från att berätta en sån sak för att hans väljare inte känner till den? Han formligen älskar att släppa bomber eller antyda att snart smäller det. Nja...
Citera
2020-10-27, 09:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det var ju snack om att kineserna som publicerar materialet har kopplingar till bannon.
Hur ligger det till med den saken?
Kan det vara så att team Trump samarbetar med kinesiska staten?
Om det är fallet så är ju utpressningsläget ganska gott för kineserna.

GNews är en del av Guo Wenguis Guo Media, Guo och GNews har starka kopplingar till Bannon samt att Guo Wengui är även efterlyst sedan 2017 av interpol efter att Folkrepubliken gjorde en arresteringsorder på honom för lurendrejeri, förfalskning av statliga dokument samt förskingring av pengar, lurendrejeri anklagelserna är kopplade till banker i Hong Kong så de som skriker om CCP kan lugna ner sig.

Så nej det är inte Trump som samarbetar med den kinesiska staten, speciellt inte då Guo även påstår sig komma från Saudiarabien
Citera
2020-10-27, 09:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Jag följer inte heller Alex Jones. Jag bor inte ens i USA. Ändå känner jag till det. I Sverige kan man läsa om det i dagspress. Hur menar du att Trump skulle avstå från att berätta en sån sak för att hans väljare inte känner till den? Han formligen älskar att släppa bomber eller antyda att snart smäller det. Nja...

Var läser du trovärdiga artiklar om Hunter Bidens läckta sex-filmer, i svensk dagspress?
Citera
2020-10-27, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
GNews är en del av Guo Wenguis Guo Media, Guo och GNews har starka kopplingar till Bannon samt att Guo Wengui är även efterlyst sedan 2017 av interpol efter att Folkrepubliken gjorde en arresteringsorder på honom för lurendrejeri, förfalskning av statliga dokument samt förskingring av pengar, lurendrejeri anklagelserna är kopplade till banker i Hong Kong så de som skriker om CCP kan lugna ner sig.

Så nej det är inte Trump som samarbetar med den kinesiska staten, speciellt inte då Guo även påstår sig komma från Saudiarabien

Och du tror inte att kinesiska staten kan ha hållhakar på den gode guo?
Vilken täckmantel är bättre för en statlig agent än att vara efterlyst av staten han verkar för?
Citera
2020-10-27, 09:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

OK, tack för informationen. Verkar bara stärka misstankarna om att detta är ett synnerligen tveksamt konspirationskonto.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om du är så naiv att du tror att en stat inte kan använda eller infiltrera vilken organisation som helst är det ingen idé att fortsätta den här diskussionen.
Bannon och en kinesisk miljardär publicerar materialet. Det stinker om hela upplägget.
Kinesen kan utge sig för att vara hur anti Kina som helst. Jag köper det inte, jag tror kinesiska staten har ett finger med i spelet.
Du tror alltså att den kinesiska staten vill sänka oppositionen genom att tillskriva denne läckan, och samtidigt påtala att CCP har hållhakar på Biden emedan de egentligen har detta på Trump?

Som tidigare sagt:
Du får nog omformulera så att inlägget går att besvara.
Citera
Medlem
Daniel501s avatar
Hackernätverket som kallas 4chan har hittat Hunter Bidens reddit konto, det var väl samma Hackernätverk som kallas 4chan som hittade Ghislaine Maxwells reddit konto också?

Nåväl, hans användarnamn där var /u/Temujin01, lite läsning om hur Hackernätverket som kallas 4chan spårade han och vad hans(Hunter Biden) allra första inlägg på reddit handlar om *HINT* Det handlar om pizzagate *HINT*

https://boards.4chan.org/pol/thread/285074152
Senast redigerad av Daniel501 2020-10-27 kl. 09:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in