2020-10-26, 22:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Var inte så autistisk. Sirup förstod precis vad det handlade om.

Ja, hon är likt du en charlatan. Ni kan alltid ändra uppfattning om man ger er lite tid. Men nu så har vi inläggen att gå efter.
2020-10-26, 22:29
Medlem
TextTvs avatar
Vad är poängen med att Biden åker runt i USA och håller tal inför tomma stolar och till tonerna av tutande trumpsupportrar? Då är det väl bättre att tänka på miljön och köra web-rallys istället?
2020-10-26, 22:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
De flesta verkar ju tro att Biden redan vunnit, precis likadant som när Hillary kandiderade. Mätningarna är så gott som uteslutande till Bidens favör, hur förklarar du dem? Din kumpan Vitruvianen har redan druckit upp segerchampagnen och postar en massa verklighetsfrämmande goja som motsäger det du skriver.

Synd att du har problem med läsförståelsen. Jag höll ju precis med användaren Slottsherre, som hade helt rätt.

Clinton ledde med 5-6% i början/mitten av oktober 2016, men Trump tog in de sista 2 veckorna före valet och precis före valet var Clintons ledning sammanvägt 3.3%. Hon vann rösterna med 2.1%.
Så mätningarna var faktiskt ganska bra. Men Trump knep mycket knappt de viktiga swingstaterna och vann därför valet knappt.

Håll dig till sanningen, det går bättre då i det långa loppet.
2020-10-26, 22:32
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag tycker det är intressant, ungefär som när du saktar in när du ser en trafikolycka, att du inte ens förstår varför Republikanerna väljer data som passar dem.

Florida Update.
IPEV=In Person Early Vote
Republikanerna +305.000

Florida är Trumps, det vet tom du nu..

Länk: Joe is Done
https://joeisdone.github.io/florida/
2020-10-26, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Synd att du har problem med läsförståelsen. Jag höll ju precis med användaren Slottsherre, som hade helt rätt.

Clinton ledde med 5-6% i början/mitten av oktober 2016, men Trump tog in de sista 2 veckorna före valet och precis före valet var Clintons ledning sammanvägt 3.3%. Hon vann rösterna med 2.1%.
Så mätningarna var faktiskt ganska bra. Men Trump knep mycket knappt de viktiga swingstaterna och vann därför valet knappt.

Återigen snubblar du på den egna posthistoriken.
Citat:
Du är medveten om att Biden leder med ca 9.5% i sammanvägda mätningar, har haft denna ledning eller mer hela oktober och ungefär hälften av alla som kommer att rösta har gjort det.

Och att den påhittade Hunterskandalen endast når några promille av befolkningen.

Biden har redan vunnit, rent matematiskt. Enda orsaken till att Trump försöker låta och agera som det är han som vinner är för att folk ska göra uppror när Biden vinner.
Det heter ”om Biden vinner”, men det skrev du inte. Din lögnare.
2020-10-26, 22:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så pass bara för han leker med tv-skärmar och håller rallies för sina TROGNA väljare och fans, Han är ute ur källaren Joe bara du ids söka på YouTube så hittar du han!

Jag hittade Joe tillslut.
Korta reklamsnuttar räknar inte jag som en bra kampanj, den kan han dessutom sköta från källare, ser inga tecken på att han har krupit upp ur källare.

Joe har som mest 20k visningar på en av reklamfilmer det senaste dygnet.

Trump har 822k visningar på en reklamfilm det senaste dygnet.

C'om man!
Det går bra nu.
https://youtu.be/y5KNJrt_DTo

Edit: det här måste anses som ren slakt.
2020-10-26, 22:35
Medlem
Citat:

Du skrev vid tillfälle att nästan hälften har förtidsröstat. Det stämmer inte. Runt 60 miljoner har förtidsröstat och det beräknas bli ett valdeltagande av 150---160 miljoner. Men vi får se hur många som släpar sig till vallokalerna. Förmodligen fler Reps än Dems. I år är det en fruktansvärd röra med polls och data. Det är säkert så att Dems leder i nuläget men inget är givet.
2020-10-26, 22:38
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
De flesta verkar ju tro att Biden redan vunnit, precis likadant som när Hillary kandiderade. Mätningarna är så gott som uteslutande till Bidens favör, hur förklarar du dem? Din kumpan Vitruvianen har redan druckit upp segerchampagnen och postar en massa verklighetsfrämmande goja som motsäger det du skriver.

Vi ska kanske inte dra några större slutsatser av stämningen på Flashback.

får vi tro experterna här vinner Trump med 70% av rösterna

https://www.flashback.org/poll.php?do=showresults&pollid=6555
2020-10-26, 22:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Vad är poängen med att Biden åker runt i USA och håller tal inför tomma stolar och till tonerna av tutande trumpsupportrar? Då är det väl bättre att tänka på miljön och köra web-rallys istället?

Biden har media med sig. Men det är inte mer än 10 tusen som tittar på hans videomöten.
Jämfört med Trump där du får lägga till 100 tusen och det räcker inte inte ens! Galet!
2020-10-26, 22:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Skulle man bara mäta här i forumet "Politik:USA" i nuläget så skulle NMR ha ca 50% av rösterna i Sverige.
2020-10-26, 22:45
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Kan du vara vänlig att länka till detta. Det har jag aldrig sett förut. Jag tror du svalt en myt.
Enligt de poll of polls jag jämfört knappade Trump in våldsamt under oktober. På slutet var han bara runt 3% efter. Sedan vann han med knappast möjliga marginal. Värre än så var inte felmarginalen.
Men media och Hillary tog ut segern i förskott. Klokt nog är alla mer försiktiga den hä gången.
https://edition.cnn.com/2016/10/23/politics/hillary-clinton-donald-trump-presidential-polls/index.html

Postad 23/10 2016.
2020-10-26, 22:46
Avslutad
Citat:

Nej, vi ska inte dra några slutsatser av Flashbackpolls heller, det är helt korrekt. Valet är alldeles strax, då får vi veta vem som vinner. Jag tror att Trump vinner men jag satsar inte skjortan på vad jag tror, det kanske vore smart om Bidenfansen gjorde likadant så slipper de Reeeeeeeeeeeea sig till sömns om det visar sig att de levde i samma bubbla som Hillaryfansen. Det vore ovärdigt demokratin att behöva lyssna på rättshaverister som vägrar att acceptera ett nederlag, de har ju smutsat ner det politiska samtalet de senaste 4 åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in