2020-10-26, 13:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är märkligt vad ett presidentval i USA kan ställa till det.

Det har sedan tidigare kommit två bra förslag:
  1. Bry er inte om Nixters inlägg.
  2. Anmäl Nixters inlägg för Falsk ryktesspridning eftersom inga fakta ligger bakom uppgifterna eller för Trams och off-topic.

0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Bumpar denna. Det spammas så förbannat ibland...kan vara behändigt att bokmärka ett inlägg som detta och referera till känner jag.

Andra nyheter. Detta var rolig läsning. Ingen har väl missat att vänstergangstern Bernie är på tour?

Where Bernie Sanders’s online army goes now
2020-10-26, 13:55
Medlem
Jag är ännu inte uppdaterad, har varit för upptagen men jag såg som hastigast på bettingsajterna att Trump vänder uppåt igen fast väldigt lite, det går långsamt.

Jag har under natten arbetat och bearbetat information som gäller röstbenägenheten och kommer att lägga fram vad jag kommit fram till men senare.

Vem FAN har tid med detta egentligen?

Jag såg att det är en väldigt entusiasm igen för Trump och det fäller avgörandet. Återkommer!
2020-10-26, 13:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Snark. Ni marxister vill alltid, utan undantag, censurera. Ni har kommit långt med att bekämpa yttrandefriheten men jag hoppas för mitt liv att ni inte vinner slutstriden.
Vad gäller min politiska åskådning missar du grovt, mycket mer än Nixters uppgifter om presidentvalet i USA.

Vad gäller yttrandefrihet och censur måste du nog läsa på en del.

Självklart är det inte censur att föreslå att man låter bli att läsa Nixters inlägg eller anmäler dem för granskning av moderator om man tycker de strider mot reglerna på FB.

Rätt off topic, men viktigt att få fram att yttrandefrihet är en av de viktiga svenska grundlagarna,
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/yttrandefrihetsgrundlag-19911469_sfs-1991-1469

Edit
Gäller även dig.
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Som vanligt så tål ni extremvänstermänniskor inte att andra åsikter än era får höras. Ni går alltid till censur i alla frågor.
Senast redigerad av Surtruten 2020-10-26 kl. 13:58.
2020-10-26, 14:06
Avslutad
Börjar allt mer tvivla på Trumps chanser. Han behöver hålla Michigan och Wisconsin ifall han tappar Pennsylvania (vilket han ser ut att göra) och vinna Minnesota för att vara på den säkra sidan. Att han skulle lyckas svepa Michigan, Wisconsin och Minnesota känns inte trovärdigt. Dessutom är både Arizona och Texas uppe i luften i år utöver Florida som alltid är en så kallad battleground.
2020-10-26, 14:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Börjar allt mer tvivla på Trumps chanser. Han behöver hålla Michigan och Wisconsin ifall han tappar Pennsylvania (vilket han ser ut att göra) och vinna Minnesota för att vara på den säkra sidan. Att han skulle lyckas svepa Michigan, Wisconsin och Minnesota känns inte trovärdigt. Dessutom är både Arizona och Texas uppe i luften i år utöver Florida som alltid är en så kallad battleground.
Trump är inte chanslös, men efter noggrann analys av tillgängliga rapporter skulle jag ge övertaget 90/10 till Biden.
2020-10-26, 14:11
Medlem
humanlifes avatar
Kanske någon fler än jag missade detta förut?

2020 US elections: Joe Biden leads in Florida, North Carolina, says polls

In the 2016 presidential election, Trump won Florida by 49.02 per cent of the votes, while his then Democratic rival Hillary Clinton came in close with 47.82 per cent of the ballots.

Trump also won North Carolina with 49.83 per cent of the votes, while Clinton garnered 46.17 per cent.
The CBS News Battleground Tracker polls released on Sunday showed Biden having a 50-48 edge over Trump in Florida and a 51-47 advantage in North Carolina, reports The Hill news website.

In the two states, a majority (61 per cent) of those who have already cast their ballots in early voting said they voted for Biden.

https://www.business-standard.com/article/international/2020-us-elections-joe-biden-leads-in-florida-north-carolina-says-polls-120102600687_1.html
2020-10-26, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Trump är inte chanslös, men efter noggrann analys av tillgängliga rapporter skulle jag ge övertaget 90/10 till Biden.

Jag tror det blir ett jämnt race där ingen lyckas knipa över 300 elektoratröster. Michagan, Wisconsin och Pennsylvania kommer att avgöra valet och jag tror Biden vinner alla tre med en hårsmån.
2020-10-26, 14:15
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag tror det blir ett jämnt race där ingen lyckas knipa över 300 elektoratröster. Michagan, Wisconsin och Pennsylvania kommer att avgöra valet och jag tror Biden vinner alla tre med en hårsmån.
Jag tror också det blir jämnt. Åtminstone ingen landslide. Men Biden har definitivt en större chans att vinna, totalt sett.
2020-10-26, 14:16
Medlem
Citat:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
The Fake News Media is riding COVID, COVID, COVID, all the way to the Election. Losers!

En direkt käftsmäll på de 225,000+ amerikaner som mist sina liv, och deras anhöriga. En sann ledare.
Senast redigerad av ironiq 2020-10-26 kl. 14:19.
2020-10-26, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
En direkt käftsmäll på de 225,000+ amerikaner som mist sina liv, och dess anhöriga. En sann ledare.

Att skylla Covid-19 på Trump är som att skylla Spanska sjukan på Woodrow Wilson.

Larvig tweet ändå. Ger ju bara media vatten på kvarn.
2020-10-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
En direkt käftsmäll på de 225,000+ amerikaner som mist sina liv, och deras anhöriga. En sann ledare.
För att inte tala om vad hans chief of staff Mark Meadows sa häromdan.
Citat:
We're not going to control the pandemic. We are going to control the fact that we get vaccines, therapeutics and other mitigations," Meadows said, adding: "It is a contagious virus, just like the flu.
2020-10-26, 14:25
Medlem
humanlifes avatar
Nu är Trump totalt desperat! Han vill förbjuda rapporteringen om pandemin!!!

Trump Wants COVID-19 Media Coverage To Be Illegal: ‘Should Be An Election Law Violation’

President Donald Trump argued on Monday morning that it ought to be against the law for the news media to cover the pandemic ahead of the elections as the COVID-19 death toll in the U.S. surpasses 225,000.

“We have made tremendous progress with the China Virus, but the Fake News refuses to talk about it this close to the Election,” he tweeted. “COVID, COVID, COVID is being used by them, in total coordination, in order to change our great early election numbers. Should be an election law violation!”

https://talkingpointsmemo.com/news/trump-wants-covid-19-media-coverage-to-be-illegal-should-be-an-election-law-violation

Trump vill att media skall mörka hans misslyckande! Så talar en diktator.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in