2020-10-26, 00:09
Medlem
stone_sleepers avatar
Här i tråden (och i Trumphatande medier) råder en alternativ verklighet när det gäller Covid. Man vill få folk att tro att Trump har gjort det katastrofalt dåligt och att USA är så otroligt mer drabbad än andra... Ett desperat försök för att få folk att rösta på Biden.

Europa har sammanlagt över 250 000 döda i Covid.
Vi har just nu över 100 000 nya fall i Europa varje dag.

Europa har just nu flest nya fall i världen, vi är återigen Covids epicentrum.

Distribution of COVID-19 cases worldwide, as of 25 October 2020:
https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/novel-coronavirus-cases-worldwide-25-october-2020.png?itok=naAhn4KI
2020-10-26, 00:11
Medlem
Tänkte citera några argument för varför Trump kan vinna från en utmärkt artikel.
Citat:
Trump’s remarkable advantage over Biden in the area of voter registration is one of the great untold stories of this election. In some battleground states, the margin of difference between Trump and Biden in voter registration is more than enough to tilt the election the president’s way, assuming these new voters actually cast their ballots.
Citat:
The Democrats’ zealous support for mail-in voting could well come back to haunt them...And the results from a spate of recent state and local elections suggests that a relatively high percentage of ballots may be invalidated due to mismatched names and addresses and other errors.
Citat:
Trump still enjoys a 45-46 percent favorability rating from the national electorate, which is consistent with the rate that incumbents en route to re-election typically earn. Jimmy Carter in 1980 and George H.W. Bush in 1992 had fallen into the low 30s.
https://amgreatness.com/2020/10/24/trumps-superior-ground-game-could-prove-decisive/
2020-10-26, 00:23
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ted Cruz är en bra gissning. Jag utesluter det inte. Däremot riskerar republikanerna en splittring efter Trump. Elefant, åsna, lejon.

Splittringen kan ske inom bägge partierna och hade nog kunnat göra USA gott. Dock är det en garanterad förlust ett par val framöver för den sida som delar på sig först och om inte motparten delar på sig då också, lär vi oavsett komma tillbaka till två ledande partier.

Avtar inte polariseringen efter det att Trump gjort sitt så tror jag nästan mer på en geografisk splittring i första hand faktiskt. I värsta fall väntar kriget.
Senast redigerad av Seemve 2020-10-26 kl. 00:27.
2020-10-26, 00:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jäpp. När Trump, förr eller senare, åker ut står det nog en hel del folk i farstun redo att försöka styra GOP åt ett lite mer sansat håll.

Vad som är sansat för dig är inte samma sak för alla andra, och det ska inte minst alla barn glädjas åt.
2020-10-26, 00:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tänkte citera några argument för varför Trump kan vinna från en utmärkt artikel.
Trump still enjoys a 45-46 percent favorability rating from the national electorate, which is consistent with the rate that incumbents en route to re-election typically earn. Jimmy Carter in 1980 and George H.W. Bush in 1992 had fallen into the low 30s.

https://amgreatness.com/2020/10/24/trumps-superior-ground-game-could-prove-decisive/

Tja ingen källa ges till "45-46 percent favorability rating from the national electorate"
Då Donald ligger på 42% och samma källa ger:

Bush yngre: +5,8% enheter högre än Donald vid samma dag.
Obama: +5,7% enheter högre än Donald.

2020-10-26, 00:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha nästa Rasmussen-troll till raknig.
DU får jätteägrna visa dessa Rasmussen polls som slog rätt i Rostbältet (PA,MI,WI). FInns inga polls där överhuvudtaget. De slog varken rätt eller fel eftersom de inte gjordes polls ifrån dem i rostbältet.
Trafalgar spikade endast Pennsylvania.

Resten hade de fel på.
Bullshit. Den nationella mätningen från Rasmussen som kom ut i början av november 2016, tillsa att Trump var favorit till att vinna Michigan, Pennsylvania och Florida - och Rasmussen var som sagt den enda källan som spådde detta.
2020-10-26, 00:30
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bullshit. Den nationella mätningen från Rasmussen som kom ut i början av november 2016, tillsa att Trump var favorit till att vinna Michigan, Pennsylvania och Florida - och Rasmussen var som sagt den enda källan som spådde detta.
Rasmussen var extremt dålig valet 2018..
2020-10-26, 00:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Dallas morning news har nu genomfört den största pollen i Texas och den visar att Biden leder med +3 vilket är inom felmarginalen.
Alltså är Trump-Biden tied i Texas...Texas...Texas... förstår ni hur illa det är om man är tied i Texas?

I detta avseende är Biden i en unik position. Valdeltagandet har stigit uppåt i de största länen i Texas i flera år, och i hela Texas har demokraterna vunnit fler röster än republikanerna. Som ständigt haft fallande siffror. I ett parti som GOP där medlemmarna är äldre vita män så framstår de som dinosaurier eftersom Texas är den delstat med störst andel inflyttande människor från hela världen.
Jag antar att en hel del demokrater lämnar Berkely california och nu drar till Austin Texas istället. Vilket glädjer mig.

Det gör att valdeltagandet i tre Counties nu är viktigt: Dallas, Travis och Harris. Dessa tre kommer avgöra valet för Joe Biden.

I takt med att 55 miljoner amerikaner redan har förtidsröstat så vågar jag påstå att Texas delstatssenat kommer bli blå. Texas representanthus kommer att bli blå. Texas presidentval kommer att bli blå

Och hela sekten Trump kommer att se sin ledare gå under i detta stundande val.

Jaha..? Du har inte koll på vilka det är som äger Dallas Morning News va? Det är välkänt att DMN är den mest liberala tidningen i Texas.

Jag har många kontakter i Texas, och är det en sak som är 100 procent säkert vid detta presidentval så är det att Trump kommer att ta hem Tx.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-26 kl. 00:38.
2020-10-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Om det är ens jämnt i Texas är ett sjukt dåligt omen. Jag tippar på slakt, landslide för Biden. Främst på grund av Corona.

Om det var omvända förhållandet då, säg att Joe Biden vore president detta året under corona, då skulle alltså Trump ha vunnit klart som utmanare på grund av corona.

Ingen klarar att förutse vad som händer i en pandemi. Nu ökar det även i Europa.

Ja jag vet inte hur jämnt det är i Texas. Jag avvaktar och ser i nästa vecka.

Survey Monkey är nog inte det mest tillförlitliga institutet, dom som jag drog fram här.
2020-10-26, 00:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Rasmussen var extremt dålig valet 2018..
Yep, men det ändrar inte det faktum att Rasmussen var bland de tre säkraste källorna i 2016.

Dock så förlitar inte jag mig på OU - oberoende av var de än kommer från.
2020-10-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Survey Monkey är en applikation för att skapa hemsidor.

Men sök så ser du att det också är ett opinionsinstitut. Det är kanske med samma namn. Dom spottar ut undersökningar i parti och minut.
2020-10-26, 00:39
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har många kontakter i Texas

Wow, tungt vägande argument!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem