2020-10-25, 14:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Du vill konsekvent begränsa andra så mycket som möjligt oavsett om det finns något smittoskäl. Det har jag förstått.
Absolut inte, då har du inte läst många av mina inlägg om du tror det. Jag är inte för lockdown utan rimligare restriktioner som dem i t ex Danmark och Norge.
Citera
2020-10-25, 14:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
För mycket handlingsförlamade kvinnor i vården.
Behövs man bättre nån annanstans så hjälps man åt.
Så funkar det på alla industrier och byggen m.m.
Finns väl många sysslor att avlasta med om man har lite fantasi.
Nä en massa gnäll är det.
Jag tror att du bara vill provocera.😘
Citera
2020-10-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi kommer såklart också få vår släng av sleven.
Såg att inlagda ökat med 30% i Skåne på två dagar.
Även två nya döda i helgen hitintills
Jag håller med. Det är orealistiskt att prata om lägre dödssiffror än fyra-fem avlinda om dagen, som motsvarar en snäll influensasäsong med verksamt vaccin.

Jag skulle säga att tio-femton döda i covid per dag är nån sorts baseline. Det blir två-tre tusen avlidna på 150 dagar vinter. Tyvärr, men det är inte realistiskt med något mindre. Allt under tvåtusen ytterligare döda till sommaren är ett mirakel.
Citera
2020-10-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att du bara vill provocera.😘
Tro vad du vill.
Var och en blir salig på sin tro.
Citera
2020-10-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag håller med. Det är orealistiskt att prata om lägre dödssiffror än fyra-fem avlinda om dagen, som motsvarar en snäll influensasäsong med verksamt vaccin.

Jag skulle säga att tio-femton döda i covid per dag är nån sorts baseline. Det blir två-tre tusen avlidna på 150 dagar vinter. Tyvärr, men det är inte realistiskt med något mindre. Allt under tvåtusen ytterligare döda till sommaren är ett mirakel.

Tyvärr så ja.
Jag hoppas att Skåne går före med lite striktare tilltag. Kurvorna ser förjävliga ut nu. Handlar bara om tid innan det slår igenom fullt ut i sjukvården och på dödstalen..
Citera
2020-10-25, 14:30
Medlem
Citat:
Absolut inte, då har du inte läst många av mina inlägg om du tror det. Jag är inte för lockdown utan rimligare restriktioner som dem i t ex Danmark och Norge.

På tal om det, så önskar jag snart se resultat av Danmarks nya regler. Om det inte funkar där, så lär det ju inte göra det här heller.
Ex deras munskydd har ju inte på något sätt visat på någon effekt. Nytt rekord varje dag..
Citera
2020-10-25, 14:32
Medlem
945 personer er konstateret smittet med corona det seneste døgn i Danmark.

Det oplyser Statens Serum Institut.

Det er det hidtil højeste antal smittede på en døgn under epidemien.

Antallet af indlagte stiger med syv til i alt 127 personer.

Der er registreret yderligere to coronarelaterede dødsfald.

Med til billedet hører, at de 945 nye smittetilfælde er fundet på baggrund af 57.902 prøver.

Den hidtidige rekord for antal smittede på et døgn blev sat fredag med 859 tilfælde.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12510218/smittetal-saetter-ny-rekord-945-nye-coronatilfaelde/
Citera
Medlem
Livsgjutarens avatar
Så vad tror FBs expertpanel om hösten/vintern? Vilka scenario visar spåkulan för utvecklingen av situationen i Sverige?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
På tal om det, så önskar jag snart se resultat av Danmarks nya regler. Om det inte funkar där, så lär det ju inte göra det här heller.
Ex deras munskydd har ju inte på något sätt visat på någon effekt. Nytt rekord varje dag..
Ja, nu var det väl inte så länge sedan de införde munskydd även i butiker etc.?

Ärligt talat så tror jag att det som ger störst effekt är att införa distansundervisning på gymnasier och högskolor-universitet.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ärligt talat tror jag inte någon förnekar att ökningen ännu inte är som i våras. Det som alla måste begripa är att sjukvårdspersonalen är slutkörd och det är samma personer som nu tar hand om de sjuka som var de som tog hand om dem i våras. De orkar inte mer!

Vårdskulden är redan nu enorm och om de ska kunna börja beta av alla de som väntat på operationer sedan i våras krävs det IVA PLATSER!

Ni måste väl ändå hålla med om att det är mycket oroande?

75 000 färre operationer gjordes i Sverige under mitten av mars fram till nu.
Källa Svenska dagbladet 2020-10-24

https://www.svd.se/75000-farre-operationer-under-pandemin
Citera
2020-10-25, 14:33
Medlem
Danske tal i dag:
57900 prøver, 945 smittede og 2 døde.
127 indlagte (12 nye), heraf 18 på IVA, de 15 i respirator.

Sidste søndag:
31500 prøver, 451 smittede, 1 død.
Senast redigerad av Tveskaeg 2020-10-25 kl. 14:35.
Citera
2020-10-25, 14:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Så vad tror FBs expertpanel om hösten/vintern? Vilka scenario visar spåkulan för utvecklingen av situationen i Sverige?

https://theconversation.com/coronavirus-what-a-second-wave-might-look-like-138980

Bara att titta på andra vågen 1918, har jag gjort sedan denna skit började i våras, men de flesta trodde då att en andra våg var struntprat från alarmister (samma personer som skrek alarmister om klimatet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in