Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
D-vitamin, C-vitamin, zink, fiskleverolja, LCHF kost, undvika socker, motionera.
Du kommer ändå smittas men risken att du får allvarliga symptom sjunker drastiskt!
Låter som rena hälsokuren, men har du ett taskigt immunförsvar, även om du är ung, och har otur, lär nog du inte kunna slippa respiratorn.
För absolut ingen kan med säkerhet veta hur ens kropp reagerar på en tidigare okänt virusinfektion.
Själv kom jag undan med lindriga symptom, främst en stor trötthet samt lukt och smakbortfall, och jag är inte ung. Det var emellertid en som tillhörde "mitt" lokala kluster. Hen är 30 år, men visade sig ha en tidigare okänd diabetes i samband att hen låg på intensiven med farligt uppsvälld hals och temporär blindhet, förutom, andnöden och tröttheten då. Så LCHF är inte så tokigt. Själv gick jag ner ca 5 kg när jag låg med covid-19. Nu har jag gått upp 7 kg sedan dess, förstås beroende på att jag äter skräpmat och har inte kommit igång med någon träning sedan dess.
Men jag känner såväl ett helt asymtomatiskt fall och ett fall som var en hårsmån ifrån att bli lagd respirator, samt några fall som låg mitt emellan dessa ytterligheter. Den förmodade superspridaren i "mitt" kluster är en hälsosam kille i 30 års åldern som tränar och äter nyttigt. Han drabbades ganska lindrigt, men hade, förutom tröttheten, hög feber. Personen i fråga har, tidigare, varit kortsjukskriven för förkylningar jag inte ens skulle märka av. Dock inte sedan han haft covid-19. Så skiten kanske boostrade upp hans immunförsvar.