WHO varnar nu för att smittan ökar exponentiellt över hela världen. Känns klart oroande tycker jag.
Tycker ändå att det är bra att vi en sådan resolut statsminister "busa inte runt"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yRR1LA/lofven-busa-inte-runt-pa-halloween
Detta samtidigt som samma ungar busar runt hela dagarna på våra skolor och färdas runt i kollektivtrafiken. Det här är alltså ungar som inte anses vara särskilt smittsamma av FHM. Inte när det kommer till att smitta lärare och föräldrar. Men, nu ska de tydligen inte "busa runt" på Halloween, då de kan smitta....
Sedan har vi väl hundratusentals resenärer i kollektivtrafiken som inte är barn, men det går tydligen bra. Det är mer eller mindre fullsatt på barer och restauranger och det går tydligen också bra. Men, att barn ska få gå runt
utomhus och knacka på dörren hos folk och säga "bus eller godis", det är tydligen så illa att självaste statsministern anser sig tvingad att gå ut i media och avråda. Är det bara jag som tycker att detta är LITE märkligt? Jag tycker i och för sig också att barn bör avhålla sig från att göra detta i år, men jag kan räkna upp minst 10 andra situationer där smittspridningen är mångdubbelt värre, men det går tydligen bra. Sådant jävla hyckleri.