Citat:
Jag lider med dig, hoppas verkligen du slipper få det!
Jag tror man borde ha en tråd till med rubriken "Dödligt virus från Kina orsaker panik hos folk som läser om folk som tar viruset på allvar". De som undviker viruset, vill lära sig hur man bäst kan leva med det och ha ett normalt liv, därmed få igång ekonomin och ett säkrare sätt att umgås skapar fullständig panik hos folk. Många förstår inte att virusets potential får samhällen att kollapsa i form av sjukfrånvaro, överfulla sjukhus, dödsfall bland svaga mm. Vårt samhälle är inte förberett för detta, samt att samhället inte är dimensionerat för att hantera sjukdomsfallen som blir svåra. Man kan ju faktiskt i princip leva på som innan bortsett från de aktiviteter som innebär stora folkfester, och det är ju fullt rimligt att avstå självmant också vilket fall som helst, så jag förstår inte hur så många är så panikslagna över att en mindre grupp människor vill undvika att få Corona. Det är ju knappast dom som bidrar till hårdare restriktioner, det är ju det panikslagna folket som inte bryr sig som gör det.
Ni som är rädda för att några inte vill få Corona: Lugna ner er, lägg energin på att ha kul i stället, och få inte panik, det går över förr eller senare.
Jag tror man borde ha en tråd till med rubriken "Dödligt virus från Kina orsaker panik hos folk som läser om folk som tar viruset på allvar". De som undviker viruset, vill lära sig hur man bäst kan leva med det och ha ett normalt liv, därmed få igång ekonomin och ett säkrare sätt att umgås skapar fullständig panik hos folk. Många förstår inte att virusets potential får samhällen att kollapsa i form av sjukfrånvaro, överfulla sjukhus, dödsfall bland svaga mm. Vårt samhälle är inte förberett för detta, samt att samhället inte är dimensionerat för att hantera sjukdomsfallen som blir svåra. Man kan ju faktiskt i princip leva på som innan bortsett från de aktiviteter som innebär stora folkfester, och det är ju fullt rimligt att avstå självmant också vilket fall som helst, så jag förstår inte hur så många är så panikslagna över att en mindre grupp människor vill undvika att få Corona. Det är ju knappast dom som bidrar till hårdare restriktioner, det är ju det panikslagna folket som inte bryr sig som gör det.
Ni som är rädda för att några inte vill få Corona: Lugna ner er, lägg energin på att ha kul i stället, och få inte panik, det går över förr eller senare.
Alltså nu känner jag mig inte direkt träffad men ska ändå rycka ut till försvar för de du försöker sänka.
Tycker du förenklar situationen något absurt. Ingen är rädd för människor som är rädda för covid, det dem är rädda för är människor som förespråkar lockdown och vill begränsa deras frihet och krossa ekonomin, driva upp självmord, arbetslöshet och underminera den ekonomi som utgör själva grunden till trygghet, pensioner, skola, framtid och sjukvård. Det är verkligen ingen ’liten’ sak men du får det att låta som att människor är rädda för att se någon bära munskydd.
), jag förespråkar det snarare, debatten är ju jätteviktigt. Jag riktade mig främst till de personer som hugger på en för att man skyddar sig själv, inte sjutton ska det provocera andra till den nivå det gör idag. Jag förespråkar inte heller lockdown för den delen, jag tycker bara att man skall tänka sig för lite mer i allmänhet, det handlar mer om respekt än inskränkande av personers rörelsefrihet. Mig stör det inte att folk står packade på Stureplan, det stör mig nog bara när jag blir hatad för att jag inte följer med dit.