2020-10-24, 19:31
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det vi lärde oss i våras var att sjukvården gjorde ett fantastiskt arbete med att skala upp IVA-kapaciteten. Avancerad IVA-vård är för övrigt rätt krävande, som t ex få mulitsjuka 80plussare klarar av. Sen att vissa med diverse diagnoser och konspirationsteorier har behov av att misstro och sprida lögner gällande hjältarna i vården är bara tragiskt och direkt osmakligt.

Tack för bra inlägg, med tydlig information som kanske inte är vad vaniljkillarna i mysbyxor vill höra, men som är en bra beskrivning av verkligheten. Tyvärr så tror jag inte att informationen kommer att gå in hos det 30-tal personer i denna tråd som står för mer än hälften av alla inlägg och som tycker mycket, men förstår lite, alternativt drivs av andra agendor. Men du har rätt.
Citera
2020-10-24, 19:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ta livet av alla? Herrejävlar du är faktiskt riktigt illa däran.. Sök hjälp från psyk snarast, på riktigt alltså.

Det kommer ofrånkomligen bli resultatet.

Första gången klarar sig 99%, andra gången kanske 90% av de första 99% klarar sig. Nästan gång kanske bara 80% av de 90% klarar sig.
Alldeles oavsett procentsatserna når du noll förr eller senare.

0,99^oändligheten är = 0. Ska den här sjukdomen snurra runt obehindrat kommer varje jävel att drabbas av den minst 2 gånger per år. Det här kommer utrota minst halva jordens befolkning på 10 år om vi inte sätter stopp med hjälp av vaccin, eller om man inte finner väldigt bra läkemedel.

Se FHM som en miniminivå. Det behövs betydligt hårdare tag.
Citera
2020-10-24, 19:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Ca: 6000 av 10 000 000 eller 0,06 % har dött i Sverige med covid(inte av). Är det verkligen så alarmerande farligt, högt dödstal jämfört med andra virus?

Din siffra förutsätter ju att alla 10 miljoner har smittats, så är ju inte fallet.
Citera
2020-10-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tack för bra inlägg, med tydlig information som kanske inte är vad vaniljkillarna i mysbyxor vill höra, men som är en bra beskrivning av verkligheten. Tyvärr så tror jag inte att informationen kommer att gå in hos det 30-tal personer i denna tråd som står för mer än hälften av alla inlägg och som tycker mycket, men förstår lite, alternativt drivs av andra agendor. Men du har rätt.

Det är väl beskrivet att det inte bara var 80-åringar som vägrades IVA utan i princip alla över 70 år med någon som helst underliggande diagnos som t.ex hemorrojder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det där är bara fel. Snittet de senaste sju dagarna i Belgien är drygt 42döda/dygn men trenden är starkt stigande och dödstalen blir större för var dag. Senaste dygn rapporterade man 70 döda och det är ungefär där man ligger just nu.

Antalet nya fall har under de senaste två veckorna tredubblats, för tre veckor sedan var de fyra-fem gånger lägre. Det tyder på att Belgien inom två-tre veckors tid kommer att börja se dagliga dödstal som överstiger 200.

Inte alls omöjligt att det kan öka ännu mer och till och med bli värre än i våras.

Klart fallen ökar. Det är fullständigt väntat precis som det alltid är under förkylningstider. Eller vad menar du är chockerande med det? Man testar dessutom något oerhört nu vilket så klart ger högre antal bekräftade fall. Under första "vågen" testade man inte ett skit. Du är som Aftonbladet på ben.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Hmm... Du vet att samtliga apor (testdjuren) i vaccinförsöken bara fick "partiell immunitet"?

Det skulle vara förskräckligt om "partiell immunitet" bara var något påhittat. Då har vi inga vaccin att se fram emot heller.

Försöker du jämställa Belgiens befolkning med apor?

Nåja, visst har de mycker babbar där, men det är lite magstarkt även för mig.
Citera
2020-10-24, 19:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag fick precis en klump i magen och lite dåligt samvete för alla muthugg jag givit dig. Det är så jävla lätt att spela Allan ballan bakom tangentbordet, och jag har hela tiden trott att du skriver med "glimten i ögat", lite för att provocera till diskussion. Men inser nu att du kanske faktiskt på riktigt är rädd för att förlora livet pga Corona. Då tycker jag på riktigt (nu faktiskt inte för att retas) att du ska försöka prata med någon innan det går längre. Livet är skört som fan ingen vet vad morgondagen har att erbjuda. Någon jag verkligen lärt mig av folk som jag sett blivit dödsjuka på riktigt är att leva i nuet. Risken att just du ska drabbas hårt av Corona är väldigt väldigt liten.

Det stämmer. Jag är livrädd för att drabbas av Corona. Jag kan mycket väl dö.
Citera
2020-10-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Behandlingarna är bättre nu men det kommer också innebära att fler vill ha just behandling och inte morfinspruta. Sjukhusen kommer att klappa ihop totalt denna gång.

Autisten hade kunnat få ner smittan med 70-90% väldigt enkelt genom att sätta upp lite papperslappar på mataffärerna, i tunnelbanan och på bussen osv - ”Ingen mask - ingen service!”. Men han kommer aldrig erkänna sitt misstag. Så det är med andra ord kört. Winter is coming!

Ja jävlar, 2-3 döda per dag vilket katastrof zzz. Slutade läsa den här tråden runt maj eftersom ni alarmister bara satt och upprepade samma sak - jorden går under! En miljon döda svenskar! Haha. Patetiskt. Det sker fan fler mord än dödsfall i Covid just nu.
Citera
2020-10-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur tänker du nu? Syftar du på dödstal för samtliga dödsorsaker? Ingår den ensamma holländaren och dom två belgarna i gruppen med samtliga dödsorsaker? Eller ingår dessa 3 personer i gruppen som har dött av Covid-19?

2 är dubbelt så mycket som 1. Jag skulle inte beteckna det som en marginell skillnad.

Jag syftar på covid. Med en miljon döda i världen skulle nog de flesta beteckna Holland och Belgien som lika framgångsrika om de hade 1 resp 2 döda. Inte att ena landets strategi är dubbelt så bra.
Citera
2020-10-24, 19:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Folkhälsomyndigheten har aldrig varit seriös i sina försök att stoppa smittspridningen.

Strategin från FHM har ju alltid varit att enbart reglera mot sjukvården så att den inte blir överbelastad.

Så egentligen helt meningslöst följa FHMs rekommendationer. Vi kommer hamna på samma nivå i vinter oberoende av vad vi gör som individer.

Dvs om alla skiter i FHM så får vi åtgärder som begränsar medan om alla följer rekommendationerna så blir det färre åtgärder men samma smittspridning.

Skiter numera i allt vad FHM säger av den anledningen o rekommenderar alla andra att göra likadant.

Den dagen regeringen säger att de tänker jobba för att bli av med smittan helt så ställer jag upp igen.
Citera
2020-10-24, 20:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Läste om Belgien på Omni. Låter verkligen som de är tillbaka i liknande läge som i våras.

Läkarbrist på Belgiens sjukhus: ”Katastrofalt läge”
Belgien har brist på poliser, lärare och vårdpersonal eftersom stora delar av befolkningen är sjuka i covid-19, skriver The Washington Post.

På vissa sjukhus har läkare och sjuksköterskor som testats positivt men som inte uppvisat några symptom ombetts att jobba eftersom personalen inte räcker till.

– Läget är katastrofalt, säger Philippe Devos,
Citera
2020-10-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Trodde du skulle trivas bra i Indien med tanke på deras pandemihantering. De är ju minst lika fattiga som Sverige och prioriterar ekonomin före människoliv. Finland har vidtagit betydligt mer långtgående åtgärder än vad Sverige har gjort och har bara en bråkdel av smittspridning och döda som vi har. Finland är nog därför inget land för dig, lika lite som Nya Zeeland.

Som sagt, min hjärna är inte full av corona. Du är helt besatt av det och därför kan det kanske verka underligt för dig att andra inte vill flytta till ett land som, enligt dig, passar dem pandemimässigt.

Finland gillar jag. Nya Zeeland vet jag inte så mycket om, men de har fin natur vilket jag värderar en miljon gånger högre än hur de hanterar pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in