2020-10-24, 19:09
Medlem
getbusys avatar
Hur känns de att laget undepresterat hela säsongen och du sitter här som en tomte och svarar på frågor från folk?
Citera
2020-10-24, 19:18
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Tack för heads up, får vara lite försiktigare.

Jag tror väl att en kombination är det bästa för svensk fotbolls framtid. Bara kolla utlandet, uppenbarligen ligger sverige efter Holland exempelvis som har färre människor än oss.

Nja om man ska vara lite petig så har Holland 17 milj Sverige 10.

Om Sverige kunde komma upp i Hollands nivå fotbollsmässigt så vore det något helt fantastiskt.
Tror du det är möjligt?
Senast redigerad av bill clayton 2020-10-24 kl. 19:20.
Citera
2020-10-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashamanen
Häpp, ursäkta Wall of text.

Jag har alltid undrat hur ni själva ställer er till allt jävla mygel, maskningar och filmningar och att hälften av planens spelare fladdrar med armarna så fort bollen lämnar planen. Någon blir ”skadad” och bollen ska ut för att spelaren ifråga efter lite kylspray direkt tar en maxlöpning utan bekymmer...

Vad är din inställning till fusk, mygel, maskning, filmning etc?

Vad är den allmänna inställningen inom fotbollen (det du vet såklart)?

Du har tidigare fått lite frågor om domarna. Jag tänker att domarfrågan är tudelad, dels ska domarna inte döma ut felaktiga straff i form av utvisningar, straffar och varningar (eller svaga/billiga frisparkar i lovande lägen etc), men dels handlar domarens jobb mycket om att skydda er spelare, så inte matchen går över styr och genom bestraffning beivra felaktiga beteenden.

Känner du att domarna håller måttet över lag?

Hur är inställningen från er spelare? Att de kan göra misstag, det är lugnt, bara de snackar med er, eller ska de lösa uppdraget bättre?

Känner du dig skyddad av domarna i situationer där en match är på väg att eskalera iväg?

Vad är värst? Att få varningar/utvisningar eller att intensiteten eskalerar mot brutalitet?

Känner du att domarna ger fördelar till större lag/namnkunnigare spelare? Som du själv varit inne på finns det vissa snackjönsar som AC, Toivonen, Seb för att nämna några av de värsta. Får de någon fördel av sitt gnäll och pladder?

Tycker du fusket borde straffas hårdare? Snabbare kort för maskningar och/eller mer tillägg/aktiv speltid?

Vad ska man göra med exemplet spelare ligger ner, bollen till inkast, kylspray, fit for fight? Ska det vara ett ok beteende?

Som sista frågor undrar jag hur snacket går er spelare emellan om supporterkulturen. Snackar ni något om det ”vilket tryck”, ”sköna ramsor”, ”Fett TIFO” eller på något annat sätt? Eller är det publikfrieri? Pyro- ja/nej?

Tack för en bra och intressant tråd!

1. det är en del av sporten. Leder vi vill vi få tiden att gå, ligger vi under hatar vi att motståndarna maskar. Sverige är ändå ett snällt land i jämförelse med många andra länder. Här kastar liksom bollkallarna in bollen iallafall. Förstår att man som supporter blir rasande. Det är en ful sida av fotbollen som jag tyvärr är här för att stanna. Någonstans handlar det om att vinna i slutändan. Och för majoriteten spelar inte tillvägagångssättet någon större roll.

2. Jag tycker domarna är för dåliga i Allsvenskan. Alldeles för många konstiga avblåsningar. Jag kikade in någon sida på twitter som heter domarnivån där sjuka saker samlas. Det är ju horribelt många gånger.

3. Jag tycker det är viktigt att domaren får höra om han gör något fel. Jag är helt säker på att om en spelare eller ett lag visar missnöje så gör man domaren uppmärksam och kanske dömer i vår favör nästa gång. De är bara mänskliga trots allt. Sedan vill man inte att den pendeln dras för långt. Att bli ett gnälligt lag stjälper bara för stunden.

4. Beror helt på vem som dömer och hur hans match varit. Går inte att säga generellt.

5. Tycker det är värre att matchen eskalerar. Då riskerar man att skadas ordentligt. Jag har hellre en domare som sätter ner foten tidigt än en som tappat matchen fullständigt.

6. Jag tycker de flesta hemvändare får fördelar. OK att lagkaptener har frikort, de är ändå lagets röst på sätt och vis. Men hemvändare från större ligor får absolut fördelar.

7. Kanske inte dra upp massa kort. Men få till mer tid på tillägget är jag för.

8. Alltså, saker kan göra jävligt ont. men det betyder inte att man är skadad. Visst, vissa har säkert en baktanke med att man ligger ned. Men jag ser inga större problem med att en spelare som får behandling hoppar in igen. Så länge som tid läggs till.

9. Vi snackar om sådant. Ramsor hörs oftast. Speciellt någon som är riktad till någon spelare. Spelare hör nog mer exakt än vad ni tror.
Citera
2020-10-24, 19:23
Medlem
intressant tråd.

betalar klubben bostad?

vilka andra förmåner får du utöver lön och bonus?

hur mycket tjänar en vanlig spelare i allsvenskan?
Citera
2020-10-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur länge har du hängt på Flashback? Har du någon favoritavdelning på forumet? Någon favorittråd? Är det vanligt att professionella fotbollsspelare hänger på Flashback?

Vad sägs om att börja skriva inlägg på Fotboll och dela med dig av dina fotbollskunskaper och -erfarenheter?

Läste väl något på flashback för första gången för ett par år sedan. Jag har läst endel om sport, elektronik samt ffa vid olika skvaller. Typ som den domaren som snodde någon bakmaskin. Det vet man ju kommer fram här fortast. Vet inte hur vanligt det är. Man kan ju se någon scrolla bland typ sådant som jag nämnde med domarskvaller eller så. Men det är av nyfikenhet.
Citera
2020-10-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Kanske Ts kan komma in och reda ut begreppen om pizza eller mat efter match och träning, folk verkar tro att det äts pizza för jämnan.

Pizza äts aldrig efter träning. Endast efter match. Det handlar om ett par slice per skalle för att få i sig någonting snabbt. Många har problem att stoppa i sig saker. Då slinker pizza ner och bidrar ändå med ett kaloriintag. Sedan när man kommit hem äter man riktig mat. Om det inte är bortamatch med en lång bussresa. Då blir det en pizza som man kämpar med ett par timmar.
Citera
2020-10-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Hur känns det att spela i en av Europas sämsta högstaliga?

Allsvenska är så jävla kass att man i princip skulle kunna byta ut vilken given spelare som helst i en match mot en helt random dude på gatan utan att man skulle märka någonting.

Vad är dina kommentarer på det?

Det är vad det är. Jag tycker Allsvenskan har ett par fördelar jämfört med andra ligor. Exempelvis läktarkulturen hos många klubbar här är fantastisk.
Citera
2020-10-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har du fått en galge i röven?

Nej, har du?
Citera
2020-10-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseRingholm
Känner du till något om att matchfixning pågår i allsvenskan? Det händer ju att folk åker dit, främst i lägre divisioner. Hur stort tror du mörkertalet är?

Känner inte till mer än det jag läser i media. Borde vara vanligare lägre ner i divisionerna.
Citera
2020-10-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Vad tycker du inte om i svensk barn- och ungdomsfotboll? Vad skulle du anamma som du vet andra länder har i sina system?

Vad har du för "benefits"? Sponsoravtal och liknande där du får rabatter eller till och med gratis produkter?

Hur bor du? Bil?

Jag tycker barn och ungdomsfotbollen är bristfällig. Det beror endast på tränarna. Många föräldrar står fortfarande vid sidan och pekar och skriker utan tanke. Jag gick förbi en plan för inte så länge sedan och såg typ 15 8åringar stå i ett led för att springa en och en mot målvakten och skjuta. Det tog säkert flera minuter för den som var sist att komma längst fram. Vad är det för träning egentligen? Stå som ett fån och rita i sanden halva träningen? Aktivera alla istället. Sätt ihop lite kvadrater eller vad som helst.

Har en deal med ett skoföretag där jag får skor samt runt 50k per år att handla saker för. Kläder och dylikt.

Lägenhet. VW
Citera
2020-10-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Är du nöjd med ett "jobb" där vuxna män springer efter en boll? där de flesta verkar rätt hjärndöda och att spela i en av de mest trista sporter som går att utöva? Borde fotbollen inte dö ut en gång för alla? Kommer du sitta som gammal och fundera vad fan du höll på med och kanske ångra dig? tänker du på djupare frågor någonting eller är det bara hjärndöd träning dagarna i ända? Får du fler brudar som fotbollsspelare, är de flesta brudar du träffar idioter?

Många frågor där. Jag ser väl det som ett privilegium att få arbeta med fotboll. Jag fattar att det finns viktigare jobb i vårt samhälle, men med en allsvensk lön sticker man inte ut nämnvärt. Då är det sjukare att en 20åring i PL kan dra in en mille i veckan när sjukvårdspersonal kämpar för semester. Jag gör det jag gör och tänker inte be om ursäkt för det.
Citera
2020-10-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Drömmer du om ett proffsliv eller känns det helt OK att vara spelare i Allsvenskan? Ni tjänar kanske inga miljoner men för ett fotbollskneg är livet rätt bra eller?

Jag trivs bra i Allsvenskan. Men om ett mångmiljonbud från Kina dök upp lär jag fundera ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in