Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Bra att du tillnyktrat, Ola. Det var lite alkisvarning på dina desillusionerade inlägg om flockimmunitet i våras. Du kommer inte att bli populär bland dina gamla polare i förnekargänget när du kommer med hot om madrömscenario, skräcktunnel osv. Samtidigt har jag förståelse för din 180-gradiga svängning, det krävs en genomrutten karaktär för att dagligen desinformera, vilseleda och ljuga som bara vissa vedervärdiga personlighetstyper besitter, du har ju aldrig varit en riktig förnekare i själen då du har stark tilltro till vetenskapen och du är inte lågbegåvad.
Tack, men jag upplever mig själv att stå i mitten mellan de två lägren. Det jag beskrev, hoppas jag, är ett värsta scenario. Jag tar inte lätt på att införa drakoniska restriktioner, utan ser det som en nödlösning som bara skall tas till om det blir absolut nödvändigt.
Att t.ex Irland nu stängt ner ser jag som vansinnigt, givet att vi bara befinner oss i försäsongen för SARS-COV2 och att läget där, egentligen, är bättre än i Sverige.
Annorlunda var det med Israel, som kan ha börjat fått slut på bemannade IVA-platser. De var helt enkelt tvungna att släcka ner. Dessutom verkar det inte finnas så mycket tillit där mellan medborgarna och myndigheterna.