2020-10-24, 12:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg videon för några minuter sedan. På youtube endast 775 visningar. Är inte intresset större, det får inte tillräcklig genomslag om inte annan massmedia uppmärksammar detta.

Bobulinski borde varit ute tidigare med detta. Kanske Fox News sprider det bättre.

Videon har körts på större kanaler, men tyckte denna var bra då den är bara presentationen. Detta är tillsammans med Bidens anti fracking idéer det som spikar kistan.
2020-10-24, 12:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nej, t.o.m Fox har börjat svänga och börjar inse att det inte finns någon substans i de sinnesvrickade påståenden som kablas ut från Trump-lägret.

https://www.foxnews.com/politics/hunter-biden-tony-bobulinski-joe-biden-unanswered-questions.amp?__twitter_impression=true

Det där lär vara det som dödar konspirationsteoerin utanför Q-Annon folket, det ska bli spännande och se hur lite/mycket det har påverkat dock
2020-10-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Videon har körts på större kanaler, men tyckte denna var bra då den är bara presentationen. Detta är tillsammans med Bidens anti fracking idéer det som spikar kistan.

Oj vad du verkar säker på utgången av valet. Jag såg för en stund sedan att bettingsiffrorna för Trump förbättrats något. Han låg på 35,4% den 22 oktober och det höjdes igår till 36%.

Det finns alltså en liten rörelse uppåt, men vi får se. Jag tror att på tisdag den 27:e vi kan studera siffrorna bättre med fler aktuella undersökningar. Även om jag inte litar på pollsen.
2020-10-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Japp och FiveThreeEight ger Biden en ledning med 9.7 procentenheter. Stabilt även där.

Sen ska man tänka på att ca 50 miljoner röster redan har lagt. Det är 40% av samtliga röster som las i presidentvalet 2016, så valresultatet är så gott som inlåst redan.

Om pollsen är riktiga har Bidens försprång minskat från 11% i runda slängar till lite under 10% också i lite rundare slängar. Be mig inte om länkar till detta.

Vi har alltså en rörelse att avståndet sjunker och det är 10 dagar kvar, mycket kan hända. Jag uppskattar Bidens ledning till 5% man måste ju ha rätt att göra en egen uppskattning på känsla.
2020-10-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det där lär vara det som dödar konspirationsteoerin utanför Q-Annon folket, det ska bli spännande och se hur lite/mycket det har påverkat dock

Något påverkar det säkert men KANSKE är Bidens ledning så stor så det inte blir avgörande. Vi kan se mer i OU den 27:e eller 28:e nästa vecka.

Dessa "djävla" polls, vad är sanningen? Det skiljer ju över 10% i approval mellan Rasmussen Reports siffror för Trump jämfört med Morning Consult.

Så här kan vi inte ha det.
2020-10-24, 12:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Oj vad du verkar säker på utgången av valet. Jag såg för en stund sedan att bettingsiffrorna för Trump förbättrats något. Han låg på 35,4% den 22 oktober och det höjdes igår till 36%.

Det finns alltså en liten rörelse uppåt, men vi får se. Jag tror att på tisdag den 27:e vi kan studera siffrorna bättre med fler aktuella undersökningar. Även om jag inte litar på pollsen.

Antingen tror man på polls, eller på data.
Data säger Trump polls säger Biden.

Det är 11dagar kvar, skillnaderna är små. Bobulinski och Bidens vid debatten accept av att han skall lägga ner olja kommer generera det som behövs i Pennsylvania mfl stater.
2020-10-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
CNN POLL OF POLLS GER BIDEN 52% OCH TRUMP 42%.
STABILT LÄGE ALLTSÅ.

CNN POLL OF POLLS AS OF 10/22/20

https://edition.cnn.com/election/2020/presidential-polls

För gamla uppgifter. 22 oktober duger inte. Jag går dock med på att Biden har en viss ledning.
2020-10-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
CNN POLL OF POLLS GER BIDEN 52% OCH TRUMP 42%.
STABILT LÄGE ALLTSÅ.

CNN POLL OF POLLS AS OF 10/22/20

https://edition.cnn.com/election/2020/presidential-polls

Poll från år 2016 vid samma tidpunkt då det också var stabilt läge för Demokraterna.

New poll shows Clinton over Trump by double-digits

Citat:
Clinton hits Trump for refusing to accept election results.
2020-10-24, 13:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Något påverkar det säkert men KANSKE är Bidens ledning så stor så det inte blir avgörande. Vi kan se mer i OU den 27:e eller 28:e nästa vecka.

Dessa "djävla" polls, vad är sanningen? Det skiljer ju över 10% i approval mellan Rasmussen Reports siffror för Trump jämfört med Morning Consult.

Så här kan vi inte ha det.

Vi får helt enkelt se, jag blir inte förvånad om Trump vinner men jag blir knappast chockerad om Biden vinner om cirka 10 dagar.

Citat:

Det är 11dagar kvar, skillnaderna är små. Bobulinski och Bidens vid debatten accept av att han skall lägga ner olja kommer generera det som behövs i Pennsylvania mfl stater.

Vilken data är det du syftar på då?

För alla som har minsta lilla kunskap om hur man ska läsa av situationen vet att man inte kan använda sig av historia för att spå framtiden.
2020-10-24, 13:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Poll från år 2016 vid samma tidpunkt då det också var stabilt läge för Demokraterna.

New poll shows Clinton over Trump by double-digits

2020 är inte 2016, ska du inte ta och berätta hur 2020 är som 1920 också?
2020-10-24, 13:02
Medlem
Citat:

Trollar du? Polls ÄR data.
2020-10-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Polls ÄR data.

Skillnad på Big Data och OU. Jag litar inte blint på någon av dem vad gäller presidentval.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in