2020-10-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Berätta hur din karriär gick, från att spela i ett sedvanligt lag som alla andra till att det tog fart och hamnade i allsvenskan.

Det blir lite för personligt om jag ska rabbla karriär, men jag tror på att det är viktigt att spela A-lagsfotboll i ung ålder!
Citera
2020-10-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är MFF det bästa och finaste man kan spela i i Sverige?

Tänk nu att du kan vara ärlig när du är anonym.

MFF är uppenbarligen Sveriges bästa lag för tillfället, och säkert många år framöver. Med dom pengarna så vore det konstigt annars.
Citera
2020-10-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vilken klubb skulle du helst vilja spela i Sverige och utomlands?

Vad är bäst och sämst med din klubb?

Pass på första, utomlands gärna Tyskland.
Citera
2020-10-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är din ärliga uppfattning om Zlatan?
Tillförde Zlatan något till landslaget eller sänkte han det?

Zlatan är en fantastisk fotbollspelare som tillförde en annan dimension till landslaget. Jag har läst vad Lundh har skrivit om hans tid där och jag kollade då runt lite med folk som var med i eller runt laget då. Mycket stämmer ju. Han var inte snäll precis. Många hårda ord och han kunde haka upp sig på spelare. Det är en mentalitet som jag inte gillar.
Citera
2020-10-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Vad är din åsikt ångande gräs vs plast?

Är det stor skillnad att lira på gräs jämfört med plast?

Hur mycket tjänar en allsvensk spelare (de som tjänar minst)?

Påverkar antalet speltid på planen lönen?

Jag föredrar, som jag tror de allra flesta gör, att spela på en fin gräsplan. Skillnaden är stor i närkampsspelet, man kommer mycket närmare spelare på gräs, medan på plast så blir det mer täcka ytor.

Kan ju inte de andras löner så bra, men skulle säga att runt 30k är en ganska låg lön.

Förstod inte riktigt sista frågan, menar du bonussystem? Jag vet att spelare som typ signar 5 årskontrakt och kanske inte fått en monster sign on har ofta att du får så många % löneökning om du startar 10 matcher osv, så att han inte är låst på samma löst alla 5 år. Gäller väl framförallt unga spelare. Jag har endast vinstbonus av tävlingar och Europabonus.
Citera
2020-10-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Spelar du fortfarande professionell fotboll?

Isåfall, vart i världen?

Ja, i Allsvenskan. Trodde det var tydligt haha.
Citera
2020-10-23, 13:57
Medlem
Hur upplever du lönenivån inom svensk fotboll?

Hur många timmar träning i veckan lägger du på träning? (Anar att individuella idrottare har fler timmar).
Citera
2020-10-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Vad är din exit-strategi?

Jag menar att fotbollsspelare på professionell nivå har en väldigt kort karriär, generellt sett. Med tanke på hur många som "pensionerar sig" varje år är väl konkurrensen väldigt hög om att få bli kvar som verksam inom fotbollen, som t.ex. tränare eller expertkommentator i tv eller liknande. Eller tänker du inte alls på framtiden då du oundvikligen, förr eller senare, försvinner ut i glömska från fotbollens korridor?

Citat:
Ursprungligen postat av alex8434
vad har du för planer efter fotbollen ??

Citat:
Ursprungligen postat av D45K
Hur funderar du på vad du ska göra när du lägger ner fotbollen? Säg att du behöver söka dig utanför fotboll som yrke.

Tänkte att jag kör ett gemensamt svar då alla touchar samma område. Jag vet att många kollegor funderar i banorna angående tränarroll eller jobba på marknadsavdelningen eller vad som helst inom fotbollen. Jag har inte riktigt ett sug på att vara kvar i fotbollen efter karriären som det känns nu. Jag har förmånen att kunna spela fotboll just nu och ser väl inte att jag måste vara kvar i den världen när allt är över. Den första tiden kommer nog vara oerhört svår. Jag har inga planer på att sätta mig i skolbänken igen. Jag har gymnasiebetyget och det får räcka.

Jag gillar dock yrken där man får vara lite händig. Har polare som jobbar som snickare och en annan som är glasmästare, så kanske jag söker mig ditåt.
Citera
2020-10-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Hur reflekterar du kring att de flesta i din värld inte har mycket alls innanför pannbenet? Lirar själv och slås alltid åt hur korkade nästan alla inom världen är. De flesta fotbollsspelare kan verkligen ingenting utanför sport, brudar, mode, Paradise Hotel och tv-spel. De kan inte ens kunna nämna vilka partier som finns i riksdagen.

Läser du böcker själv eller varifrån får du din intellektuella stimulans (om någon alls)?

Det är den bubblan vi lever i. Sociala medier, tv spel och skitprogram på TV. Jag vet inte riktigt varför det är så. Det är ju rätt skönt att bara slappna av utan att behöva tänka. All tid runt fotbollen är ju såpass noggrann och stressig så det kanske är vårt sätt att stänga av hjärnan? Vette fan.

Nja, får något boktips ibland. Senaste boken jag läste var en av Erik Niva haha !
Citera
2020-10-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Hur hårt tränar du? Både individuellt och med laget.

Tycker du att det är jobbigt?

Hur mycket/ofta kan du "lyxa till det" med alkohol/onyttig mat utan att det påverkar dina prestationer?

Hur hårt beror ju lite på vad tränarna har planerat, i år har ju varit en konstig säsong då matcherna varit jävligt packade. Då har ju de tuffa träningarna blivit färre på planen, mer fokus på matcher. Men försäsongen i januari fram till cupen startar är ju riktigt grisig. Då mår inte kroppen bra. Sen individuellt har jag ett program jag kör pga skavanker som jag aldrig lyckas bli av med helt. Tråkiga grejer, men gör jag inte det så löser min kropp inte resten.

Jag har sällan ett sug efter alkohol så har inte riktigt testat gränserna. Dricker nog alkohol 3-4 gånger per år. Men mat älskar jag. Efter matcherna är det inte ovanligt att man får pizza, speciellt om man har bortamatch. Det slinker ner lätt.
Citera
2020-10-23, 14:12
Medlem
outback4s avatar
Det heter inte "jobbar som Allsvensk fotbollsspelare"
Är du lika begåvad i språkförståelse som Zlatan?
TROR ts bluffar.. inläggen doftar inte direkt seriös.
Citera
2020-10-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Hur ofta lyckas ni egentligen avslöja motståndarens svagheter? Jag får känslan av att man alltid försöker gå igenom sånt innan, men att det är otroligt svårt att få effekt på det väl ute på planen. Kan det vara rena fokuseringar på enskilda spelare, dvs "han är kass under press. Så pressa hela tiden mot högerbacken och slå den sedan över vänsterbacken som är för offensiv" t.ex?

Tränarstaben är riktigt bra på att identifiera motståndarnas styrkor och svagheter. Det är ju liksom deras jobb. Har man en vecka till match så kan man exempelvis se något på måndagen på klipp där dom säger att "deras högra innerback är kass med bollen. styr dit" och så jobbar man med lagdelarna för att styra osv. Sen kan det ju skita sig i match ändå. Ofta ligger fokus på hur man ska störa deras anfallsspel. Det är lättare för oss att anpassa defensiven till att anpassa vår offensiv. Vi är ju bra på det vi är bra på. T ex om vår bästa spelare spelar till vänster så är det inte så att vi slutar spela honom bara för deras högersida är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in