Citat:
Ursprungligen postat av
Skidlift
Finns många som sätter fast bältet men har det bakom ryggen så att inte bältesvarnaren inte skall pipa.
Det kan ju på sätt och vis jämföras med att tvingas ha mask men fullständigt strunta i hur man använder den bara för att göra omgivningen nöjda.
Dock är ju förstås farligt att köra utan bälte och nästintill helt ofarligt att få ett influensavirus så min jämförelse är rätt så dålig
Absolut finns alltid folk som skiter i reglerna/rätt användning och rätt utrustning å de är lite min poäng också med maskerna, de gör inte saken lättare. De är en faktor av flera till spridning och mer dödsfall/eller ev. kroniska skador.
Men om man ska sikta in sig på ämnet spridning av något så bör man nog förstå skillnaden mellan maskerna och varför å hur användning ska ske. Detta är något som faller bort, även om FHM varit riktigt svag kring masker speciellt när dom vände blicken för vården å lämna oss i sjukvården angående maskerna fick mig å se rött (å resten av kollegorna). Som vanligt blev de extremt otydligt och fritt spel med undermålig utrustning ( då man inte hade annat).
Man sa (FHM) att regionerna får göra som dom själv tycker passar vare sig man ska ha på sig en egen bygg plast bit på ansiktet eller en ordentlig mask eller ännu bättre en dyr mask som skyddar oss. Där ville man inte peka med handen för att hamna i fight med regionerna - svagt ledarskap och dåligt å inte stå upp för dom som står i framkant å tala om att viktigaste går dom som står i fronten å tar allt virus ska ha rätt skydd.
Egentligen typ hela den grunden till jag gick med i Flashback för att skriva om min frustration och FHMs delvis lögner(löjligt kanske) även om jag håller med om mycket så är dom gravt fega kring mask frågan å regionen /sjukhus/ kommun. Man visste att facket skulle annars sätta stopp för vården eftersom man inte kunde bedriva säker vård om FHM ärligt sagt att de ska ha rätt skydd å då vare bättre å glida undan frågan å ducka helt. Så man kunde fortsätta tvinga in vårdpersonal i undermålig utrustning.
Rätt utrustning, rätt användning = resultat. Men sen äre alltid trist med resurser som inte fanns men då ska man fan göra allt för att fixa de för dom som verkligen behöver det. Där äre trögt i systemet och viljan.
Oj långt utlägg.