Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Jag läste några äldre inlägg från dig, och det märks skillnad på före och efter din covid-infektion. Din kognitiva förmåga tycks ha gått ner och överlag verkar du vara mycket svagare mentalt. Tragiskt att se hur den här sjukdomen påverkar folk.
Intressant kommentar, speciellt ifrån en sådan som dig. För innan min covid-19 infektion så var jag inoficiellt, (och ibland officiellt) för flockimmunitet. Jag lyssnade noga på alla spekulationer som kom ifrån folkhälsomyndigheten och diverse bifigurer om hur stor immuniteten var hos det svenska folket och när vi skulle nå något som liknade flockimmunitet.
Iof var inte detta helt ologiskt,
om det rört sig om en infektion som kommer i smittvågor snarare än i kluster. Senare i maj så började det gå upp för mig att det kanske inte vara så enkelt, att det var någonting lurt med dessa spekulationer. Under sommaren, alltså min förändrade inställning berodde inte på min genomgångna infektion, så landade det, äntligen, hos mig att det rörde sig om en klustersmitta. Under sensommaren så förstod jag också att den hade samma säsongsvariation som många andra Corona smittor, dvs högsäsong december till och med april.
Allt detta, plus den roll som superspridare kan ha, vilket, faktiskt, hade att göra med hur och av vem jag blev smittad av, har iof ändrat min syn på SARS-COV2 och covid-19. Men att detta skulle vara ett tecken på "svaghet", nej jag tror nog inte det, snarare så förhåller det sig tvärtom. Det känns, om inte skönt, så i alla fall något lugnande, fast med en tragisk twist, att allt utvecklas under hösten som jag fasade för men som jag visste skulle hända grundat på vad jag tidigare kommit på.