Citat:
Jeg synes det er veldig rart at TH som er veldig opptatt av jobben sin vil bruke arbeidstiden på å avtale en tur på hytten. Det var vel ikke noe spesielt på gang, store innkjøp eller noe. Hun handlet sikkert maten. Hun ville visst lage noe godt. Jo, det tror jeg faktisk. Lønn er vel en høvelig gammel dame nå, og hvis hun klarte å høre TH, så tror jeg også at en evt avlytter kunne høre han.
Det som er rart, er jo at TH sa i avhør at han ringte AE for at de skulle planlegge hytteturen. Men hvorfor planla de ikke dagen før, eller dagen før det igjen, når de var hjemme og sånn. Høres merkelig skulle ta det på telefon. Hva var det som var så viktig? Hvor mange bokser med joikakake eller lapskaus de skulle ha med?
Det som er enda rarere er jo at Anne sendte meldig til datteren om at turen var avlyst.
Så her er det noe som ikke stemmer.
Ringte TH bare for å skaffe seg alibi? Vi har jo bare THs ord på at grunnen til han ringte var for å snakke om hytteturen.
Det som er rart, er jo at TH sa i avhør at han ringte AE for at de skulle planlegge hytteturen. Men hvorfor planla de ikke dagen før, eller dagen før det igjen, når de var hjemme og sånn. Høres merkelig skulle ta det på telefon. Hva var det som var så viktig? Hvor mange bokser med joikakake eller lapskaus de skulle ha med?
Det som er enda rarere er jo at Anne sendte meldig til datteren om at turen var avlyst.
Så her er det noe som ikke stemmer.
Ringte TH bare for å skaffe seg alibi? Vi har jo bare THs ord på at grunnen til han ringte var for å snakke om hytteturen.
Avlysningen tror jeg TH sto for. Hun avlyser neppe på hans vegne.
Hun sa til MB at de skulle på hytten.
Etterpå sa TH at han heller ville ta møte i Lillehammer. Så drar han.
Da sender hun sms til datter og tilbyr å sitte barnevakt fordi turen er avlyst.
Hun ringer sønnen som hun har fått beskjed om. Men han refererte at hun skulle på hyttetur.
Da spør jeg meg: hvorfor sa han det. Føler meg sikker på at hun sa det samme til han som til datter. Turen er avlyst. Snakket han med henne. Gikk oppringningen fra hennes mobil til telefonsvarer og hun leste inn melding til han. Tar det 90 minutter? Altså, lyger sønnen. Han klarte ikke gjengi samtalen.