Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Hela världens befolkning har slappnat av, vilket du kan se om du tittar på siffror från olika länder.
Det är bara du och en handfull till som är rekoderliga män och fortfarande sitter hemma med era munskydd och äter på ärtsoppelagret från i våras.
Nu tror jag i och för sig inte att den ökande smittspridningen i Sverige beror på att det är fler än tidigare som inte följer rekommendationerna. Det var stor försiktighet i mars/april, men efter påsken släppte det. Efter påsk har det sett ungefär likadant ut med den sociala distanseringen.
Fördelen är att det är lättare nu att komma över munskydd, så jag råder dig att köpa nu om du inte redan lagt upp ett lager. Priserna har fallit. Jag har nu inga problem att komma över mycket bra FFP3 skydd. Har inga munskydd på mig hemma i bunkern, utan bara när jag måste vistas tillsammans med andra, vilket jag undviker så långt det bara är möjligt. Det fungerar rätt bra. Folk tittar väl lite konstigt på mig, men så fort jag möter deras blick, tittar de bara åt ett annat håll. Då ler jag lite inombords bakom mitt munskydd. Känner mig nästan lite som en punkare - en rebell...
Lite absurt egentligen. I andra länder får man böter om man
inte bär skydd. I Sverige ses man som en avvikare om man
BÄR skydd.