Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Flashbacks egna smålags fetishist Burkgurka spekulativa ståndunkt.
Fotbollskanalen och SVFF jurister "hold my beer please"
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/300-personer-pa-ifk-malmos-match---nu-riskerar-klubben-boter-vi-tittar-pa-aren/
Jag tycker tvärtemot Burkgurka att krut knappast ska läggas på att säkra upp inkomster
Utan att slå sig fri från löner. Detta är typ Division II eller Division I? Tredje/fjärdeliga fotboll borde vara amatörsport på den nivån.
Hehe.
Lite otippat att säsongens största publikfest i svensk fotboll blev IFK Malmö-Varbergs GIF. Tycker och tror inte IFK Malmö får något hårt straff, men SvFF kan samtidigt omöjligt fria dom helt. Trots att 300 pers såklart inte innebar någon smittorisk överhuvudtaget, dvs om de som var där spred ut sig. Själv har jag varit på en match med ca 90 åskådare, men det var inget som uppmärksammades av media.
Finns lag i Div 2 som har åtminstone halvtidsproffs. I alla fall enstaka (tänker främst på Ängelholms Oremo som fick ungefär en halvtidslön för sitt kontrakt på 1,5 år). Snacka om fiaskoinvestering, med tanke på att Ängelholm såg ut att redan ha avgjort serien när Oremo värvades. Kan hålla med om att klubbarna borde dragit i handbromsen rejält redan i våras, men fokus kan väl ligga på såväl intäkter som utgifter.
Sedan tycker jag ju som tidigare att SvFF gjort bort sig rejält och det har drabbat många klubbar onödigt hårt. Man borde haft en betydligt mildare hållning mot de lag man skall representera, och uppmuntrat till kreativa lösningar istället för att hota med straff. Inte rusar väl SHL:s ledning runt och hotar klubbarna som ordnar in något hundratal på hockeymatcher? Nej, där tänker man kreativt och man stöttar sina föreningar istället för att motarbeta dom.