2020-10-19, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Selvsagt ikke. "Opp av avgrunnen" omhandler ikke psykopati, men depresjon.
Du trekker frem Daniel Sundkvist. Han har utgitt boka Psykopati og kjærlighet. I sin presentasjon på Facebook, opplyser Sundkvist at han har sykpleierpleierutdanning fra Vendsyssel Sygeplejeskole i Danmark. Hadde han hatt utdanning utover dette, ville han trolig opplyst om dette.

Jeg har aldri nevnt boka til Daniel. Eneste bok jeg har nevnt er "opp av avgrunnen " av kristian Hall. Men det er riktig at han har skrevet bok, i tillegg til hans 100 videoer, og timelange direktesendinger.
Du kan jo prøve å motbevise noe av det han snakker om.
Det er riktig at han jobber som sykepleier, og dermed har han opplyst om sin sykepleierutdanning.
Ser ikke noen grunn til at han skulle legge ut alt han har studert innen.
Forøvrig bygger mye av hans kunnskaper på studier av Robert Hare, og ikke egenopplevelser slik du antyder.
Blir litt som med Rune Fardal som jeg har sett mange videoer av. Han er ikke utdannet psykologspesialist, men det blir dumt å antyde at han ikke har peiling av den grunn. Prøv heller å komme med beviser for at det han sier ikke stemmer.
Citera
2020-10-19, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for opplysninger! :-)
Jeg tror nok at jeg kommer til å velge bøker o.l. som er skrevet av fagpersoner, dersom jeg ønsker å lese tekster for å få kunnskap om fakta om psykopati o.l. Som f.eks denne boken:

"Sjarmør og tyrann
et innsyn i psykopatenes og ofrenes verden
Alv A. Dahl ; Aud Dalsegg
...
Fra innholdet:

kjennetegn på psykopati

diagnostikk

årsaker

behandling

rammet av en psykopat

å takle psykopater
...
Alv A. Dahl er professor i psykiatri ved Universitet i Oslo og har sitt daglige virke ved Aker sykehus, klinikk for psykiatri (Gaustad)."