2020-10-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Irland är nästa land som vill gå i konkurs.. Man tycker onekligen synd om befolkningen
Irland kommer att hålla både arbetsplatser och skolor öppna. Köpcentrum stängt. Men kanske man kan shoppa online? Nöjeslivet stängt.
Citera
2020-10-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Kan du utveckla lite?

Av det jag läst så är mutationen alldeles för liten för att påverka ett möjligt vaccin. Framförallt de varianter som ligger först i tiden, då de inte är av den gamla varianten.
Citera
2020-10-19, 22:46
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kan folk sluta skriva att corona ökar här eller där. Det är lika ointressant som att influensa sprids. Jävla nötter

Well, det handlar trots allt om corona i detta forum. Då diskuterar man ,vill du ventilera dig kan du göra det någon annanstans.
Citera
2020-10-19, 22:46
Medlem
Skolelever uppmanas undvika ta bussen

expressen
Citera
2020-10-19, 22:50
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Vad grundar du det på? Egen spåkula?
Han har hamnat i fel forum. Det är någon profetia han fastnat för:
(FB) Allvarligt budskap till Sverige i profetia
Citera
2020-10-19, 22:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag länkade en artikel förra veckan från expressen där de säger att det ff är brist på grejor till vården. Man undrar vad de styrande gjort under den här tiden, rullat tummarna och öst ur köttgrytorna?

Jag kan ju tycka att det är extremt oansvarigt att inte ta höjd inför vintern. Den här säsongen med Covid blir betydligt längre än den föregående. Det behöver man inte vara Einstein för att förutse.
Citera
2020-10-19, 22:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag kan ju tycka att det är extremt oansvarigt att inte ta höjd inför vintern. Den här säsongen med Covid blir betydligt längre än den föregående. Det behöver man inte vara Einstein för att förutse.

Vår enda fördel eller vad man nu ska kalla det är ju att asiaterna vet hur man bekämpar smitta och har hela folket och industrin intakt. Det är bara att köpa in skytteltransport av SAS för material, kanske slipper de gå i konken då.
Citera
2020-10-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Denna gång blir situationen i världen mycket värre. Det som är på väg nu, är dödligare och kommer att drabba fler människor. Vi som tror att det värsta med viruset är "över", kommer att bli riktigt förvånade.
Visst känns det skönt och betryggande att befinna sig i sverige då, här blir det ingen andra våg.
Citera
2020-10-19, 22:58
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Med stor sannolikhet kan det faktiskt bli värre med andra vågen.

Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Vad grundar du det på? Egen spåkula?

Nej.

Redan "2020-05-26" hade jag postat inom det här trådet följande: "Med stor sannolikhet kan det faktiskt bli värre med andra vågen."

Det är så att, redan under den tiden hade jag tagit del av källor som var tydliga med detta. Att det inte är över (blir enbart en viss paus) men istället blir värre (vilket hade också nämts flertal gånger efteråt i nya källor).
Idag är jag mer säker på att bättre blir det tyvärr inte.. Tvärtom, det kommer att bli betydligt värre denna gång - och detta är enligt källor som jag tyvärr inte kan dela med mig. Ni skulle inte tro det heller.
Nej, detta är inte från konspirationsteorier eller information från nyheter.

Ta hand om era nära och kära.
Citera
2020-10-19, 22:59
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag länkade en artikel förra veckan från expressen där de säger att det ff är brist på grejor till vården. Man undrar vad de styrande gjort under den här tiden, rullat tummarna och öst ur köttgrytorna?

Det KAN väl inte vara möjligt? Alla VISSTE ju, att det med 99,9 procents sannolikhet skulle komma en andra våg i höst!
Citera
2020-10-19, 23:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Regeringen vill införa en tillällig pandemilag. De beräknar att den ska vara klar till nästa sommar.

”Regeringen vill införa en tillfällig pandemilag. Bland annat vill man begränsa folksamlingar i kollektivtrafiken och kunna sätta maxtak för antal besökare i butiker.

– Det är komplicerad lagstiftning som ska hanteras varsamt eftersom det gränsar till grundlagsskyddad frihet, säger socialminister Lena Hallengren (S).”

”Nu vill regeringen utöka sina befogenheter med hjälp av en tillfällig lag. Det handlar bland annat om att kunna begränsa antalet passagerare i kollektivtrafiken och att reglera öppettider och antal besökare för butiken.

– Vi behöver hitta ett sätt att snabbt ta fram en lagstiftning där vi kan vidta åtgärder som vi inte kan göra i dag med smittskyddslagen och ordningslagen, säger socialminister Lena Hallengren.

– Det har gjorts många jämförelser med köpcenter, badplatser, kollektivtrafik där nuvarande lagstiftning inte träffar.”

https://www.dn.se/sverige/regeringen-ny-lag-ska-begransa-folksamlingar-i-kollektivtrafiken/
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Nästa sommar? Är inte detta över tills dess?
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej.

”Pandemin har pågått under en längre tid nu. Varför kommer det här förslaget först i slutet av oktober?

– Den här pandemin har bara börjat. Vi är förmodligen inte ens mitt i den, utan vi har fortfarande lång tid kvar innan pandemin är över. Det är pandemi av historiska mått i en kris vi inte skådat tidigare. Vi har behövt hantera så många förändringar och besöksförbud. Vi har helt enkelt inte hunnit med att göra alla delar.”

DN.se

Såsom jag minns beskrivningen av Sveriges strategi under våren, så var planen att viruset skulle svepa in, och sedan dra bort. Genom att låta viruset få spridning, skulle immunitet byggas upp, och epidemin skulle dra över snabbare.

Jag befarade att Folkhälsomyndighetens strategi inte skulle leda till att viruset drar bort, utan att strategin istället skulle göra att viruset tränger sig djupare fast i befolkningen.

Nu har vi följt Folkhälsomyndighetens strategi. Konsekvensen har blivit att svenskarna har sjunkit djupare ner i träsket. Ifall flockimmuniteten inte fungerar, så har vi ingen bra utväg ur misären.

Det hade varit en så mycket bättre att försöka motverka smittspridningen så mycket som möjligt. Helst skulle man ha satsat på att hejda viruset vid gränsen, så att samhället hade kunnat fortsätta fungera normalt så länge som möjligt.
Citera
2020-10-19, 23:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är ok att vara rädd, tänk bara på att följa FHM rekommendationer.

Ökningen är relevant att beakta ifall det behövs ytterligare restriktioner eller i värsta fall en lockdown.
Nej det enda som betyder något är hur många som dör eller blir svårt sjuka. Hur fan kan man motivera lockdowns bara baserat på hur många som blir smittade av något??? Ni kommer förstöra våra ekonomier och framtid med eran hysteri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in