Förut fanns de ju på 33 cl sådana vanliga burkar som är låga och feta som på senare år vad jag sett helt och hållet bytts ut mot längre och smalare burkar, jag upplever att de avlånga burkarna kyls ner snabbare i kylskåpet och därför blir godare att dricka, har någon märkt av skillnaden också eller varför designen på burkarna förändrades?
De avlånga burkarna har större area mot utsidan än de gamla burkarna. Jag utrönar detta utifrån att en sfär har minst area i förhållande till volymen i jämförelse med andra geometriska former. Och de gamla burkarna är onekligen närmare än sfär än de nya, även om bägge är cylindrar.
Ja men om de nya burkarna kyls ned fortare så smakar det ju bättre även om innehållet är detsamma.
Nackdelen borde väl dock vara att dom också borde värmas upp snabbare om när man tagit ut dom ur kylskåpet? Inget problem om man dricker hemma men om man har med sig burken ut och inte har med sig kylväska så borde det bli en nackdel?
Nackdelen borde väl dock vara att dom också borde värmas upp snabbare om när man tagit ut dom ur kylskåpet? Inget problem om man dricker hemma men om man har med sig burken ut och inte har med sig kylväska så borde det bli en nackdel?
Ja det är sant det du säger att burkarna borde värmas upp fortare också, ljummen coca cola är inte så gott.