2020-10-18, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det kan nog räcka med att hon misstänkts för allvarligt brott. Har svårt att se att man skulle kunna ha en tjänst där om man inte är säkehetsklassad.

Sen är nog det mest en teknikalitet då det ser rejält illa ut för henne nu så att det mest troligt blir att avtjäna snart.
Jaa, det hoppas vi på. Då får hon väl lite arbetsterapi i fängelset också. Det blir nog nyttigt för henne. Men hon kan väl inte bli påsatt där? Hur ska det gå?
Citera
2020-10-18, 07:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det finns ju bara den i mars 2014 i alla fupar jag har läst.
Hade hon haft en innan så hade hon verkligen använt den, men inget...

Tack för den develi.
Stämmer väldigt bra in med det vi nu vet om Karin genom alla fupar.
Hoppas verkligen det blir en RPU och att vi får veta resultatet av den:
Skulle inte förvåna mig alls om hon har en kombinerad personlighetsstörning och Borderline.
Du skrev... "Hon är nog Litav.
Lite av varje."
Jag skulle nog korta det till Litavva...
Jo. Eller så är det Lit Av Varje...
I personutredningen babblar hon frltt på eget bevåg.

Utan att själv nämna nån stroke innan mars 2014. Som då Rotesau påstår. De är inte i fas..

Det överlappar andra PS.
Senast redigerad av develi 2020-10-18 kl. 07:25.
Citera
2020-10-18, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Spåra bakåt - hennes missbruk uppstod efter hennes stroke. Punkt på det.

Alkohol måhända, ok , men missbruk, nja, tillfälligtvis. Inte mer än andra svenssons.
Senare isf, efter hjärnblödningen.
Enligt personutredningen, på bas av hennes eget svammel, så finns ingen hjärnblödning innan mars 2014.
Enligt KL själv finns ingen hjärnblödning i domslut heller. Som uppgiftslämnare berättar hon om hjärnblödning 2014.

Hon beter sig som ett rabiat fyllesvin innan hjärnblödning vid LOB i augusti 2013. Det finns två LOBar denna månad.
Alkoholproblematiken finns innan dess enligt soc-utredningar från 2012 och där är barnen även uppgiftslämnare.

Hjärnblödningen var liten med god prognos och under inläggningstid för rehabilitering (7–21 april 2014) går hon ut och får ånyo en LOB pga fylla den 14 april.

Du tycker att detta är nåt trivialt som Svenssons råkar ut för lite då och då?

Ur domen:
"Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta."

Personutredning KL:
"Efter separationen levde Lilja ensam tillsammans med de båda barnen fram till år 2014 då hon drabbades av en hjärnblödning."

"Lilja har arbetat som tingsnotarie, jurist på regeringskansliet och genomgått domarutbildningen vid Svea hovrätt. Därefter har Lilja arbetat som domare och kammaråklagare. Efter en hjärnblödning år 2014 var Lilja inlagd på sjukhus under flera månaders tid varefter hon har varit sjukskriven. Hon drabbades av en ny traumatisk hjärnblödningen under november 2018 och sjukskrivningen har fortlöpt därefter. "

" Även den första hjärnblödningen ska ha varit en följd av våld mot huvudet. Senast i slutet av år 2018 blev hon, enligt egen utsago, knivhuggen i buken. "

Hon har inte behov av anpassad bostad pga sina hjärnblödningar. Erbjuden HT under en övergångsperiod utnyttjar hon inte ens:

" Kungsholmens stadsdelsförvaltning uppger(..) Lilja under december 2019 ansökte om bostad med särskild service. Hon ansågs inte vara i behov av den omfattningen av insatser varför hon istället beviljades hemtjänst under en övergångsperiod efter en sjukhusvistelse. Denna insats nyttjades dock aldrig och ärendet avslutades under januari 2020. "
Citat:
Promiskuös - nej. Glöm det. Aldrig när det gäller Lilja.
Ditt omdöme framstår inte som det bästa vid läsning av FUP i denna fråga heller.
Citera
2020-10-18, 18:57
Medlem
Jofs avatar
Vad det gäller diagnoser så har vi här tillsammans med lilla Karin själv täckt in nästan allt, utom nageltrång.
Hoppas nu bara att hon fälls, om inte annat så för domstolstrots. Som hon troligen kommer att göra sig skyldig till.
Citera
2020-10-19, 12:18
Medlem
Vilken brokig jävla skara människor de var däruppe i Långvind. Hade velat se videoupptagningar därifrån. Känns riiiiktigt tjackigt!

”Karin säger att hon är ganska försiktig att prata om vad hon varit med om, inte för att hon skäms över vad han har gjort, utan för att hon inte orkar. Hon har inget behov av att prata om det, säger Karin.”

😂😂
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-10-19 kl. 12:37.
Citera
2020-10-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Vilken brokig jävla skara människor de var däruppe i Långvind. Hade velat se videoupptagningar därifrån. Känns riiiiktigt tjackigt!

”Karin säger att hon är ganska försiktig att prata om vad hon varit med om, inte för att hon skäms över vad han har gjort, utan för att hon inte orkar. Hon har inget behov av att prata om det, säger Karin.”

😂😂

Ja nåt skit är det ju med den där vistelsen då Ömer så snart nån resa förs på tal vill prata med advokaten och sen börjar köra ”Inga kommentarer”. För att sen börja sjunga ut igen vid senare tillfälle.
Alla vuxna på plats verkar ligga jäkligt lågt med vad som utspelades där egentligen. Karins nakenbad framför Ömer och han beskriver henne som lite skrynklig osv. Ja vilket jäkla gäng.

Karins utsagor, med betoning på sagor, i förhören är för övrigt helt otroliga.

Hon försöker övertyga förhörsledaren om att hon minsann träffat barnen morgon, middag, kväll ibland och de haft en massa telefontrafik som aldrig existerat.
2018 är hon ena stunden inne på att hon var helt bunden ”hemma” av egen sjukdom/rehab eller hundens sjukdom när man kan läsa i hennes bankutdrag att det varit ett sånt satans party på alla dessa små olika krogar. Tre ibland fem olika ställen i princip varje dag. Tror det är fup sidan 481 från 2018.

Sen annat man har reagerat på då förutom att hon sitter och tokljuger om sin egen livssituation 2018 med barnen och sjukdomar är hennes förtal och skitsnack om HOL. Min uppfattning btw av hennes tarmsnack är att hon har haft bråck > tarmvred > tarminfarkt med reservation för hennes eget ljugande. Knivskärningen ska vi nog ta med en nypa salt.

Fup 2018 s. 321

”Samtidigt hade Karin enorma
smärtor i buken "efter den här fyrfaldiga knivhuggningen" på vilken en stor operation följde.
Karin säger att hon just nu har 30 titanskruvar i buken”

Det är liksom nåt som liksom inte stämmer med hennes buk.

Vidare på hennes tema HOL - psykfallet och den misslyckade advokaten. Hon KAN INTE låta bli att snacka skit. Fup 2018 s. 326.

”H: Var han bor, det visste hon ju redan, så varför ska jag visa var han bor...
FL: Okej.
H: ... och hans rutiner? Då kan jag bara säga så här, jag har noll koll på hans rutiner.
FL: Mm.
H: Det hade jag inte ens under äktenskapet, eller på slutet, därför att han hade alltså inga
speciella rutiner. De enda rutinerna som var, vad ska man säga, fasta, det var dom fyra gånger
i veckan som han gick i psykoanalys...

FL: Tack, ja jag fick, jag fick svar på frågan, så att jag, jag, jag är nöjd, tack.
H: ... ja, och varannan vecka gick han till psykiatriker också, och ibland... ja”
Citera
2020-10-19, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja nåt skit är det ju med den där vistelsen då Ömer så snart nån resa förs på tal vill prata med advokaten och sen börjar köra ”Inga kommentarer”. För att sen börja sjunga ut igen vid senare tillfälle.
Alla vuxna på plats verkar ligga jäkligt lågt med vad som utspelades där egentligen. Karins nakenbad framför Ömer och han beskriver henne som lite skrynklig osv. Ja vilket jäkla gäng.

Karins utsagor, med betoning på sagor, i förhören är för övrigt helt otroliga.

Hon försöker övertyga förhörsledaren om att hon minsann träffat barnen morgon, middag, kväll ibland och de haft en massa telefontrafik som aldrig existerat.
2018 är hon ena stunden inne på att hon var helt bunden ”hemma” av egen sjukdom/rehab eller hundens sjukdom när man kan läsa i hennes bankutdrag att det varit ett sånt satans party på alla dessa små olika krogar. Tre ibland fem olika ställen i princip varje dag. Tror det är fup sidan 481 från 2018.

Sen annat man har reagerat på då förutom att hon sitter och tokljuger om sin egen livssituation 2018 med barnen och sjukdomar är hennes förtal och skitsnack om HOL. Min uppfattning btw av hennes tarmsnack är att hon har haft bråck > tarmvred > tarminfarkt med reservation för hennes eget ljugande. Knivskärningen ska vi nog ta med en nypa salt.

Fup 2018 s. 321

”Samtidigt hade Karin enorma
smärtor i buken "efter den här fyrfaldiga knivhuggningen" på vilken en stor operation följde.
Karin säger att hon just nu har 30 titanskruvar i buken”

Det är liksom nåt som liksom inte stämmer med hennes buk.

Vidare på hennes tema HOL - psykfallet och den misslyckade advokaten. Hon KAN INTE låta bli att snacka skit. Fup 2018 s. 326.

”H: Var han bor, det visste hon ju redan, så varför ska jag visa var han bor...
FL: Okej.
H: ... och hans rutiner? Då kan jag bara säga så här, jag har noll koll på hans rutiner.
FL: Mm.
H: Det hade jag inte ens under äktenskapet, eller på slutet, därför att han hade alltså inga
speciella rutiner. De enda rutinerna som var, vad ska man säga, fasta, det var dom fyra gånger
i veckan som han gick i psykoanalys...

FL: Tack, ja jag fick, jag fick svar på frågan, så att jag, jag, jag är nöjd, tack.
H: ... ja, och varannan vecka gick han till psykiatriker också, och ibland... ja”
Med hockeytränaren som livvakt. 😂
Känns inte som fritt taget ur luften, låter som en del av manuset "våldsamma HOL som stalkar." Typ.
Finner det intressant att både S*Ture och M*ustafa nämner att hon initialt pratat om HOL som om det vore hennes man, inte ex.
Det är som om hon lever i nåt parallellt universum, typ att verklighet blandas med fantasier i hennes besatthet av HOL; att hon på nåt vis vägrar inse att de är skilda samtidigt som hon givetvis vet att så är fallet.
Hooked on a feeling..
Btw, M:s beskrivning sammanfaller i grunden med T3.
Citera
2020-10-19, 15:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Känns inte som fritt taget ur luften, låter som en del av manuset "våldsamma HOL som stalkar." Typ.
Finner det intressant att både S*Ture och M*ustafa nämner att hon initialt pratat om HOL som om det vore hennes man, inte ex.
Det är som om hon lever i nåt parallellt universum, typ att verklighet blandas med fantasier i hennes besatthet av HOL; att hon på nåt vis vägrar inse att de är skilda samtidigt som hon givetvis vet att så är fallet.
Hooked on a feeling..

Jag har funderat på den där hockeytränaren. Lillgrabben, vad han nu hette, beskrev honom som Karins livvakt. Jag tror inte att hockeytränaren hade den uppgiften alls. Möjligtvis har Karin, likt "gudmodern" försökt få killen att tro att hon behövde en sådan. För att få respekt/skrämmas? Syftet med den träffen var ju att få lillgrabben att döda HOL.

Det här har fått vissa i tråden att tro att hockeytränaren varit mer insyltad i mordplanerna än han berättar. Men jag tror som sagt att han bara var hennes vän eller snarare någon hon utnyttjat, både känslomässigt och ekonomiskt.

Det är skumt att Karin ofta säger till folk att HOL är hennes make. Man undrar varför.
Citera
2020-10-19, 15:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag har funderat på den där hockeytränaren. Lillgrabben, vad han nu hette, beskrev honom som Karins livvakt. Jag tror inte att hockeytränaren hade den uppgiften alls. Möjligtvis har Karin, likt "gudmodern" försökt få killen att tro att hon behövde en sådan. För att få respekt/skrämmas? Syftet med den träffen var ju att få lillgrabben att döda HOL.

Det här har fått vissa i tråden att tro att hockeytränaren varit mer insyltad i mordplanerna än han berättar. Men jag tror som sagt att han bara var hennes vän eller snarare någon hon utnyttjat, både känslomässigt och ekonomiskt.

Det är skumt att Karin ofta säger till folk att HOL är hennes make. Man undrar varför.
Det är väl Ömer som tror det och de reder väl ut i förhör att det snarare är S*ture.
Han har väl enbart hamnat i röran som grundlurad av KL, dels som chaufför dit, dels som frestad av femme fatale..
Det beskrivs viss intimitet som han kanske inte gärna vill tillstå.
Hon försöker ju med sex appeal med snudd på varenda en.

Personligen tror jag hon så totalt vägrat skilsmässa i sin skeva värld, vilket i sig skapat obsession, stalking, processer och övergår i hämnd. Typ att hon vägrar bli lämnad, ett nederlag och ultimat svek.
Rosenrasande.
En av flera sorters (typologi) stalkers.
Hon följer ju ett mönster och agerar ut i samband med juridiska nederlag likaväl, det eskalerar.
För övrigt ser livet ut som ett svartvitt schackbräde där hon flyttar runt sina pjäser.
Jag anspelar på BPD.
Citera
2020-10-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hooked on a feeling..

Roligt att hon hänvisar till Sture som ”Sture A*llén” som hon på riktigt tror han heter där under förhöret. Den ständige livvakten...hahaha!

Ja M är nog T3 ja. Den person KL inte riktigt känner igen men som hon såklart ska ha försökt hångla upp enligt andra vittnesmål.

Hon är helt besatt av detta. Vilken röra det är runt henne hela tiden.
Reagerat på att hon pratat om att krogarna är ställen att gå in och värma sig på. Vissa ställen är hunden välkommen på. Andra ställen smugglas den in på. Tror hon bara flackat runt på krogen i flera år. Hennes kontoutdrag skulle visa på det med rätt stor tydlighet antar jag.

Annars så fattar hon ju inte ajälv hur mycket spår hon lämnat efter sig. Den briljanta juristen är ingen vidare smart kriminell.
Dessutom så verkar hon ju vara under utredning där för misshandeln av Ömer i stugan.

Sen att hon enligt egen utsago både haft stroke/hjärnblödning/hjärnonfarkt OCH tarminfarkt är intressant. Tarminfarkt är extremt farligt har jag förstått och man dör om man inte kommer under snabb vård. Blodförgiftning osv. Hur eftervården ser ut vet jag inte riktigt men det jag funderar på är den här stooooora operationen som KL gjorde 2018 kanske är lite överdriven och att det är infarkter och titanskruvar all over det place i hennes hjärna allt i syfte att överdriva sin egen olycka för att få andras medkännande och omvårdnad.

Sen snurrar hennes blixtkarriär i huvudet här ibland. Svårt att hänga med men det man snappat upp är notarie (två år normalt va?), jurist regeringskansliet, åklagare City, arbetsdomstolen, domarskola, rådman tingsrätten, hovrättsfiskal, hovrättsassessor inom loppet av fyra-fem år...

Men hennes fd åklagarkollega eller vem det var var väl inne på att hon bytte tjänst anmärkningsvärt ofta.

Well well, hur det än är så blir huvudförhandlingen ett spektakel.
Senast redigerad av Avel 2020-10-19 kl. 15:45.
Citera
2020-10-19, 15:45
Medlem
Förstår jag det rätt att Karin försöker intala förhörsledarna att Cecilia i själva verket var anställd av HOL för att sätta dit Karin/sabba för Karin? 😅

Sida 362 och framåt, aktbilaga 366
Citera
2020-10-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Det här med ”livvakten” är nog att det sipprat ut lite vad diskursen där uppe främst handlat om. KLs olycka och hennes utsatta situation med exmaken. De försöker alla ligga lågt att det har varit de dagarnas snackis...
Men tror inte heller han gjort några mordplaner men hängt med lite för mycket i snacket än vad han nu är särskilt öppen eller stolt över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in