2020-10-17, 10:28
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ok, då kan du krypa tebax under sängen igen som en som förtrycker verkligheten och hyllar PK idioti. Man tar med sig seden dit man kommer så dont fuck med Muhamed i Paris!

Politiker är ansvariga och detta är inget terrordåd utan har ett religiöst motiv med avancerat kränkhet som mål vilket "huvudet" visste om. Orden är inte längre fria, var och en får sitt straff och huvuden rullar. Bra upplysning och tack för bilden! Skön helg uti Skaparens hage.

Jag vet inte om det kan kallas kränkthet det religösa människor känner när deras religösa föreställningar hädas.

Att dränka ett kors i piss med Jesus och allt gör nog kristna människor ledsna men kränkta skulle jag inte tro att de blir.

Själv har jag länge tyckt att det är onödigt att förolämpa religösa människor av vilken religion som helst.

Som Lars Vilks alltid sa: "i 27 år har jag varit trogen min roll som uppmärksamhetssökande konceptkonstnär.

Om jag så bara har lyckats övertyga en enda människa om vilken stor idiot jag är så har jag lyckats".
Citera
2020-10-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
"Knivhuggen" i halsen enligt SVT.

Om de bilderna jag sett stämmer så blev han halshuggen. Jag läste att gärningsmannen är tjetjensk muslim och att läraren ska ha visat en Muhammedkarikatyr för sin klass.

https://twitter.com/BNONews/status/1317151972886282240

Ingen borde sprida bilder på dödade människor. De är fördjävligt att se som anhörig till den avlidna. Att sprida bilder på terroristernas dåd är ett av deras verktyg- att sprida skräck och sprida polariseringen är att hjälpa till i delar av deras mål.
Citera
2020-10-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soucu
Mer stressigt för oss som bor bland dessa människor.

Absolut. Jag drog en lite spydig Eliassonvinkling med kräksmak i munnen där.
Citera
2020-10-17, 10:42
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrowleyWoman
Ingen borde sprida bilder på dödade människor. De är fördjävligt att se som anhörig till den avlidna. Att sprida bilder på terroristernas dåd är ett av deras verktyg- att sprida skräck och sprida polariseringen är att hjälpa till i delar av deras mål.

Ingen borde sprida karikatyrer av mohammed.
Snart en lag.
Citera
2020-10-17, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrowleyWoman
Är det bättre om ingen får veta att dessa terrorister existerar bland oss?
Citera
2020-10-17, 10:44
Medlem
Oavsett utkomsten undar jag varför en lärare visar bilder av Mohammed som ett tecken på yttrandefrihet när mankar välja andra bilder och sätt? Det är ju kontroversiellt och jag kan förstå att muslimer tar åt sig för det då det sannolikt känner sig utvalda som att vara den grupp där man i väst ska träna på att visa vad yttrandefrihet är.

Kan man inte visa det på annat sätt i ett klassrum?
Citera
2020-10-17, 10:45
Medlem
Snapcounts avatar
Intressant att det finns yttrandefrihet på den franska läroplanen.
Citera
2020-10-17, 10:46
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Samtidigt kan man ju respektera deras religion och inte avbilda deras profet. Folk måste förstå eller borde förstå att för dom troende är en religion är överstående allt annat. Tron kommer att stå framför det som är etiskt och moraliskt fel för oss. Och nej jag försöker inte förminska det brutala vidriga mordet.... Jag säger bara en sanning ifrån ett annat perspektiv.

Motiv är ifrån en Annans icke troende perspektiv sinnessjukt men för dom troende helt logiskt. Därmed inte sagt att alla troende skulle göra det. Men att avbilda deras profet är haram. Och jag tycker man aggiterar dom med avbildningar hit och dit.

Jodu, deras tro skall trumfa lag och ordning då, vart de än sätter sin fot?

Du tror inte den muslimska världen, trots att de vet hur vi andra lever och vilken syn vi har på dem, utnyttjar det faktum hur deras "heliga bok" är skriven och anser att de kan agera som de vill utan följder? Tro att de är skyddade i sin religion och att de står över allt annat?
Knappast, de utnyttjar sin tro och för att terrorisera världen utanför, det har de tydligt bevisat sen 600 talet då deras krig mot de otrogna startade. De påtvingar alla de erövrar att välja deras tro, eller dö.

Nej islam är ingen religion, det är en krigsföring i profetens namn.

Lite historia för de som inte visste hur det utvecklats i Sverige:

Kontakter mellan Sverige och muslimska majoritetskulturer etablerades under 1500-talet.

Kung Karl XII bodde sex år i Osmanska riket, åren 1709 till 1714, där han och sultanen Ahmed III inledningsvis kom bra överens då de hade en gemensam fiende i Ryssland. Kungen sände flera vetenskapliga expeditioner till det Ottomanska riket för att rapportera om muslimsk kultur, religion, språk, musik, arkitektur, byggnadskonst, kost och läkekonst.[9][10] Vid hemresan till Sverige eskorterades kungen av en grupp turkiska soldater, som sedan blev kvar i landet och beviljades religionsfrihet. De kan möjligen betraktas som den första permanenta muslimska församlingen i Sverige.[11]

År 1897 bosatte sig Ibrahim Umerkajeff i Stockholm som en av landets första muslimer. Han följdes på 1920-talet av Akif Arhan och senare under 1940-talet av en grupp sunnimuslimska tatarer som ursprungligen kommit från Sovjetunionen och Finland. Samtidigt kom också Osman Soukkan från Turkiet, som blev verksam som landets första imam. Tillsammans grundade de landets första muslimska församling och förening, Turk-Islam Föreningen i Sverige för Religion och Kultur.

1953 fanns 500 muslimer i Sverige, idag säkert 1.000.000, ingen vet.
Den dag då de "moderata" muslimerna tvingas välja livsstil, rullar huvuden på våra gator.
Citera
2020-10-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressant att det finns yttrandefrihet på den franska läroplanen.

Lite suspekt onekligen. Man undrar vad den franska skolan har för värdegrund egentligen när man hör att sånt här ingår i läroplanen.
Citera
2020-10-17, 10:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soucu
medans aftonbladet och expressen inte ens verkar vilja ta i händelsen med tång.

Jaså?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yR3MXA/historielarare-halshuggen-i-misstankt-terroristdad-utanfor-paris

Citat:
Historielärare halshuggen i misstänkt terroristdåd utanför Paris
Citera
2020-10-17, 10:56
Medlem
När får vi se en polis gå ner på knä med en skylt som säger: "muslim scilence is jihadism"?

Kafir lives matters! 🤘
Citera
2020-10-17, 10:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarineLePepe
På BFM-tv igår var det någon som sa att läraren bland annat visat en bild av en naken Muhammed för en 13-årig flicka - något som upprörde.

Måste vara ett väldigt tolerant land det där. Visar man nakenbilder för en 13-åring i Sverige så blir det rabalder omedelbart och tusen personer på Flashback kommer genast att efterfråga "äcklets" namn och adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in