2020-10-16, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vinner Biden så kommer den vänsterauktoritära nya världsordningen att implementeras med full kraft (repression, censur och cancel culture) och de kommer aldrig mer att låta någon som Trump få en chans att sätta sig upp mot dem. Det kinesiska sociala kreditsystemet kommer att implementeras världen över. Jack Ma, skaparen av detta system (med direkta kopplingar till Kinas kommunistparti) sitter redan i styrelsen för World Economic Forum. Ansikts- och röstigenkänningsprogram kommer att aktiveras, likaså digital valuta. Vaccination (och rätt uttryckta åsikter på social media) kommer att krävas av människor som vill resa.

Trump är den enda (tunga) motkraft mot detta som existerar, oavsett vad man annars tycker om densamme.

Vinner Biden kommer jag att anpassa mig till detta nya och därefter hålla en låg profil i sociala media. Jag rekommenderar alla som har något att förlora att göra detsamma.

Nu börjar jag förstå att de som sympatiserar med Trump inte gör det av ideologiska skäl. Såsom sänkta skatter och en mur mot mexico. Jag har verkligen varit naiv
2020-10-16, 21:14
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Alltid dessa "anonyma källor". Aldrig ett enda dokument.

Med tanke på sprängkraften i detta så förblir nog inte källorna bakom detta anonyma så länge till.

Edit: tyckte länkarna var fulla med dokument, vad läste du för något?

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-16 kl. 21:24.
2020-10-16, 21:19
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
HAHAHAHAHA! Som att det är en tillförlitlig källa? Jag är anonym flashbackanvändare och kan hitta på vilket skit som helst, tror du på det också? nej, för det passar inte dit narrativ då vi inte ser på världen genom samma ögon.

Du har precis visat vilken idiot du är och kan lämna tråden då ingen kommer att ta dig seriöst någonsin.

Du missade visst att dokumentationen fanns med, men källan för denna har valt att vara anonym. Det är innehållet i dokumentationen som är av betydelse, inte vem som publicerat denna. Det lär förmodligen visa sig med tiden.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 21:20
Medlem
Om man följer vad som just nu skrivs i USA, även sociala medier, så verkar fler människor nu se att när Trump utfrågas så får han debattera mot motståndare, medan Joe Biden lindas in och skyddas, inte får dom svåra frågorna.
Dessutom börjar fler människor också se att man försöker förminska och cencurera debatten om Bidens Ukraina-förehavanden.

Det är inte mycket nya polls idag, men följer man det dag för dag så ser det ut som om gapet har börjat minska. Trafalgar Group anger att Trump leder med 47%--46% i Michigan.

Beträffande North Carolina säger Emerson College att ställningen är 49%---49% medan Civiqs sätter Biden som ledare med 51%---46%.

Beträffande South Carolina har Trump där en stor ledning med +8% enligt OU från Siena College.

Nästa vecka blir mycket intressant. Instituten blir tvungna att minska gapet "tror" jag, Trump har fått medvind.
2020-10-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Med tanke på sprängkraften i detta så förblir nog inte källorna bakom detta anonyma så länge till.

#smokecrack2020

Inte en enda gång har TDS-maffian fått fram någon som står rakryggad och står på sig. Så jag tvivlar.
2020-10-16, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

Detta gör ju naturligtvis också att "Rysslandsspåret" återaktualiseras. Det finns med andra ord en tydlig ekonomisk anledning till varför det var viktigt att få Trump vald till President. Att den som innehar det yttersta ämbetet i USA står i skuld till Ryska intressen är ju i högsta grad en ren säkerhetsrisk.

#evictionnotice2020

Åklagaren i Muellerutredningen med ansvar för "follow the money"
Andrew Weissman, tweetade idag att så sannolikt är fallet.
Trumps lån garanteras av en liten rysk bank som diskret lånat ut via Deutsche Bank,samtidigt som han var back 150milj dollar.
Detta förklarar Trumps motiv till att inte vilja kritisera Putin nu under valrörelsen eller hans 4åriga styre.

Jag hoppas verkligen att "pee-peetape" är sann. Jag vill så gärna veta om Steele-rapportens påstående om donalds förflutna verkligen är sann. Dvs att han varit i händerna på maffian sedan 80talet, och att han regelbundet köper horor vid sina besök i st.petersburg och moskva. Samt att han vet om att han utpressas av putin men inte bryr sig då vetskapen om att han är pank är mer pinsam för honom än att han sitter i ett rum och ser på medan två horor pissar ner en säng som paret obama sov i.
Han kommer att förlora valet och sedan förlora de mesta av sina tillgångar.
2020-10-16, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Beträffande South Carolina har Trump där en stor ledning med +8% enligt OU från Siena College.

Nästa vecka blir mycket intressant. Instituten blir tvungna att minska gapet "tror" jag, Trump har fått medvind.

Just trafalgar group rankas som betyg C av fivethirtyeight. Har det någon betydelse för ditt val av källor?
/nyfiken
Senast redigerad av Dixter 2020-10-16 kl. 21:33.
2020-10-16, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Inte en enda gång har TDS-maffian fått fram någon som står rakryggad och står på sig. Så jag tvivlar.

Mary Trump, Michael Cohen gick väl bägge ut med att de är källorna bakom vissa av NYT avslöjandena?
Och bägge står rakryggade i sin kritik mot trump.

Kommer mitt svar få dig att ändra din åsikt ?
2020-10-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
"fake news media" kan stolt redovisa att Joe Biden har samlat in 200milj dollar mer än Trump nu i september
https://www.forbes.com/sites/andrewsolender/2020/10/16/reversal-of-fortune-trump-now-trails-biden-by-184-million-going-into-final-stretch/#55a49fb99d6d

Någon har läckt dokument till Forbes om att donalds lån i själva verket överstiger 1 billion dollar.
https://www.forbes.com/sites/danalexander/2020/10/16/donald-trump-has-at-least-1-billion-in-debt-more-than-twice-the-amount-he-suggested/#53a84b2a4330

anonym redditanvändare skriver att det rör sig om Yugra bank i Ryssland som garanterat hans lån.

Jag försöker förstå, men lyckas inte. Vad är det du försöker få sagt?
2020-10-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vinner Biden så kommer den vänsterauktoritära nya världsordningen att implementeras med full kraft (repression, censur och cancel culture) och de kommer aldrig mer att låta någon som Trump få en chans att sätta sig upp mot dem. Det kinesiska sociala kreditsystemet kommer att implementeras världen över. Jack Ma, skaparen av detta system (med direkta kopplingar till Kinas kommunistparti) sitter redan i styrelsen för World Economic Forum. Ansikts- och röstigenkänningsprogram kommer att aktiveras, likaså digital valuta. Vaccination (och rätt uttryckta åsikter på social media) kommer att krävas av människor som vill resa.

Trump är den enda (tunga) motkraft mot detta som existerar, oavsett vad man annars tycker om densamme.

Vinner Biden kommer jag att anpassa mig till detta nya och därefter hålla en låg profil i sociala media. Jag rekommenderar alla som har något att förlora att göra detsamma.

Bra beskrivet. Detta är anledningen till varför det här är ett ödesval. Man kan tycka vad man vill om Trump, men han är tusenfalt bättre än alternativet. Trump är garantin för individens frihet genom den politik han vill föra. Om Biden o Demokraterna vinner är vi på sikt rökta, vi blir arbetsbesboskap åt storföretagen och styr mot en dystopisk världsordning.
2020-10-16, 21:31
Medlem
Citat:
Åklagaren i Muellerutredningen med ansvar för "follow the money"
Andrew Weissman, tweetade idag att så sannolikt är fallet.
Trumps lån garanteras av en liten rysk bank som diskret lånat ut via Deutsche Bank,samtidigt som han var back 150milj dollar.
Detta förklarar Trumps motiv till att inte vilja kritisera Putin nu under valrörelsen eller hans 4åriga styre.

Jag hoppas verkligen att "pee-peetape" är sann. Jag vill så gärna veta om Steele-rapportens påstående om donalds förflutna verkligen är sann. Dvs att han varit i händerna på maffian sedan 80talet, och att han regelbundet köper horor vid sina besök i st.petersburg och moskva. Samt att han vet om att han utpressas av putin men inte bryr sig då vetskapen om att han är pank är mer pinsam för honom än att han sitter i ett rum och ser på medan två horor pissar ner en säng som paret obama sov i.
Han kommer att förlora valet och sedan förlora de mesta av sina tillgångar.

Fast dessa lån är ju inte bekräftade? Det fanns ju inte en enda signatur?
2020-10-16, 21:33
Medlem
Citat:
Mary Trump, Michael Cohen gick väl bägge ut med att de är källorna bakom vissa av NYT avslöjandena?
Och bägge står rakryggade i sin kritik mot trump.

Kommer mitt svar få dig att ändra din åsikt ?

Hörsägen är alltså allt du har?

De du nämnde har ju enbart sagt:

Trump sa att...
Senast redigerad av bottenslam 2020-10-16 kl. 21:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in