2020-10-16, 14:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag föreslår att vi lägger ner yxan och släpper det här. Jag minns knappt vad vi diskuterade.

Bra sagt. Ska fundera på trigger-varning innan jag citerar dig nästa gång. Dör man inte av covid-19 så blir man halvt hjärndöd av att tänka på det i alla fall.
Citera
2020-10-16, 14:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Härligt att höra, då kan du ju gå igenom sjukdomen åt mig ....

Jaså du är sjuk, där ser man. Jag var sjuk en gång hösten 2017. Sängliggande i flera dagar. Måste varit Covid. Hösten/vintern 1999 var jag förkyld i ett halvår. Också Covid förmodligen.

Har inget minne av att jag krävde krossad världsekonomi och indragen frihet för samtliga medborgare vid något av dessa tillfällen, men det är möjligt att minnet sviker.

Citera
2020-10-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Mycket glädjande att antalet positiva tester har halverats i Region Uppsala.

Dom har dock problem med en PCR-maskin. Enligt dom själva så påverkar det siffrorna just nu.
Vilket alltså får det att se bättre ut än det är.

Men vi får se.

Ville bara dela med mig av den infon, så vi inte jublar över något som inte finns..
Citera
2020-10-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan du länka till dessa sidor på internet som sprider propagandabilderna? Alltså originalsidorna, inte BBC eller Daily Mail.

Nej, det går inte att hitta originalkällan till bilderna
och Ryssland förnekar också att dom sprider desinformation.
Moscow Denies Accusations of Spreading Misinformation About UK's COVID-19 Vaccine
https://sputniknews.com/uk/202010161080789419-moscow-denies-accusations-of-spreading-misinformation-about-uks-covid-19-vaccine/
Citera
2020-10-16, 14:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Boris Johnson och Astra Zenecas läkare porträtteras som apor i rysk propaganda. Budskapet är att den som använder det vaccin som läkemedelsbolaget utvecklar kan få schimpansliknande drag. Syftet är att i stället sälja ett ryskt vaccin.
https://www.svd.se/rysk-propaganda-varnar-for-astra-zenecas-vaccin#rgAKwA:~:text=Boris%20Johnson%20och%20Astra %20Zeneca s%20l%C3%A4kare,i%20st%C3%A4llet%20s%C3%A4lja%20et t%20ryskt%20vaccin.
Russia spreads fake news claiming Oxford coronavirus vaccine will turn people into MONKEYS - and portrays Boris Johnson as Bigfoot
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8845937/Russia-spreads-fake-news-claiming-Oxford-coronavirus-vaccine-turn-people-MONKEYS.html

Jag skrattade lite åt det. Men det är ju själve fan vad de har politiserat viruset, har något annat virus blivit lika politiserat genom världshistorien?
Citera
2020-10-16, 14:24
Medlem
Den här veckan har Stockholm rapporterat 1431 fall, förra veckan rapporterade Stockholm 1493.

Förhoppningsvis är vi samma sak i Uppsala, Jämtland, Örebro och de andra regionerna där det tagit ordentlig fart. Tar nog en vecka eller två innan folk tar åt sig och vaknar upp.

Västerbotten har nästan halverat sina fall denna veckan jämfört med förra veckan. Detta trots ett av Sveriges största universitet i Umeå samt kallare väder än södra Sverige.
Citera
2020-10-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jaså du är sjuk, där ser man. Jag var sjuk en gång hösten 2017. Sängliggande i flera dagar. Måste varit Covid. Hösten/vintern 1999 var jag förkyld i ett halvår. Också Covid förmodligen.

Har inget minne av att jag krävde krossad världsekonomi och indragen frihet för samtliga medborgare vid något av dessa tillfällen, men det är möjligt att minnet sviker.

Nä jag är inte sjuk i covid , helt klart är det en pandemi.. jag har jävligt svårt att tro man stänger ner hela världen för en förkylning. det är alldeles för många sjuka samtidigt med samma symtom samt samma virus för att ignorera.

btw sist jag var sjuk i feber iaf var mycket länge sedan... ca 20 år sedan
Citera
2020-10-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Aj, då det blir 24 inrapporterade avlidna denna vecka och nu ligger även vecka 41 på 16 avlidna på bekräftat datum. Det lär ju läggas på lite till där. Helt klart har antal avlidna börjat gå upp igen.
Men fallen var ju inte fullt så ila. Men det blir en ökning denna vecka också.

Låt säga ”att” det planar ut nu!

Vad fan skulle vara orsaken till det? Jag kan inte se någonting som skulle kunna få fallen att börja minska helt plötsligt..
Citera
2020-10-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy
Den här veckan har Stockholm rapporterat 1431 fall, förra veckan rapporterade Stockholm 1493.

Förhoppningsvis är vi samma sak i Uppsala, Jämtland, Örebro och de andra regionerna där det tagit ordentlig fart. Tar nog en vecka eller två innan folk tar åt sig och vaknar upp.

Västerbotten har nästan halverat sina fall denna veckan jämfört med förra veckan. Detta trots ett av Sveriges största universitet i Umeå samt kallare väder än södra Sverige.

Som smittskyddsläkaren i Uppsala sa igår.

”Om folk helt slutar träffa andra idag, så märks det först om tre veckor inom vården”. Som tidigast.
Citera
2020-10-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Definitivt. Att dagligen röka och leva på skräpmat är själva anledningen till att folk dör. Inte viruset.

Adam Alsing dog av viruset fast han levde hälsosamt.
Citera
2020-10-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy

Sannolikt beror den uteblivna ökningen på att man nått gränsen för testkapaciteten.
Citera
2020-10-16, 14:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Låt säga ”att” det planar ut nu!

Vad fan skulle vara orsaken till det? Jag kan inte se någonting som skulle kunna få fallen att börja minska helt plötsligt..

Skulle alla sluta testa sig skulle "fallen" minska till noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in