Jag föreslår att vi lägger ner yxan och släpper det här. Jag minns knappt vad vi diskuterade.
Bra sagt. Ska fundera på trigger-varning innan jag citerar dig nästa gång. Dör man inte av covid-19 så blir man halvt hjärndöd av att tänka på det i alla fall.
Härligt att höra, då kan du ju gå igenom sjukdomen åt mig ....
Jaså du är sjuk, där ser man. Jag var sjuk en gång hösten 2017. Sängliggande i flera dagar. Måste varit Covid. Hösten/vintern 1999 var jag förkyld i ett halvår. Också Covid förmodligen.
Har inget minne av att jag krävde krossad världsekonomi och indragen frihet för samtliga medborgare vid något av dessa tillfällen, men det är möjligt att minnet sviker.
Att du är sjuk betyder inte att vi har en pandemi.
Jag skrattade lite åt det. Men det är ju själve fan vad de har politiserat viruset, har något annat virus blivit lika politiserat genom världshistorien?
Den här veckan har Stockholm rapporterat 1431 fall, förra veckan rapporterade Stockholm 1493.
Förhoppningsvis är vi samma sak i Uppsala, Jämtland, Örebro och de andra regionerna där det tagit ordentlig fart. Tar nog en vecka eller två innan folk tar åt sig och vaknar upp.
Västerbotten har nästan halverat sina fall denna veckan jämfört med förra veckan. Detta trots ett av Sveriges största universitet i Umeå samt kallare väder än södra Sverige.
Jaså du är sjuk, där ser man. Jag var sjuk en gång hösten 2017. Sängliggande i flera dagar. Måste varit Covid. Hösten/vintern 1999 var jag förkyld i ett halvår. Också Covid förmodligen.
Har inget minne av att jag krävde krossad världsekonomi och indragen frihet för samtliga medborgare vid något av dessa tillfällen, men det är möjligt att minnet sviker.
Att du är sjuk betyder inte att vi har en pandemi.
Nä jag är inte sjuk i covid , helt klart är det en pandemi.. jag har jävligt svårt att tro man stänger ner hela världen för en förkylning. det är alldeles för många sjuka samtidigt med samma symtom samt samma virus för att ignorera.
btw sist jag var sjuk i feber iaf var mycket länge sedan... ca 20 år sedan
Aj, då det blir 24 inrapporterade avlidna denna vecka och nu ligger även vecka 41 på 16 avlidna på bekräftat datum. Det lär ju läggas på lite till där. Helt klart har antal avlidna börjat gå upp igen.
Men fallen var ju inte fullt så ila. Men det blir en ökning denna vecka också.
Låt säga ”att” det planar ut nu!
Vad fan skulle vara orsaken till det? Jag kan inte se någonting som skulle kunna få fallen att börja minska helt plötsligt..
Den här veckan har Stockholm rapporterat 1431 fall, förra veckan rapporterade Stockholm 1493.
Förhoppningsvis är vi samma sak i Uppsala, Jämtland, Örebro och de andra regionerna där det tagit ordentlig fart. Tar nog en vecka eller två innan folk tar åt sig och vaknar upp.
Västerbotten har nästan halverat sina fall denna veckan jämfört med förra veckan. Detta trots ett av Sveriges största universitet i Umeå samt kallare väder än södra Sverige.
Som smittskyddsläkaren i Uppsala sa igår.
”Om folk helt slutar träffa andra idag, så märks det först om tre veckor inom vården”. Som tidigast.
Sannolikt beror den uteblivna ökningen på att man nått gränsen för testkapaciteten.