Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Ni väljer alltså båda att byta ämne, pch blunda inför det här självklara faktumet. Att "de 5 procent sämst lämpade för distansundervisning" inte skulle klara sig. Hundratusen barn.
Jag ska förklara skillnaden mellan er och mig.
Jag tycker det är oerhört sorgligt att så många äldre har behövt sätta livet till, i skuggan av Sveriges strategi. Verkligen. Om vi hade haft bättre beredskap, och hårdare restriktioner från början, så hade kanske många av dessa dödsfall kunnat förhindras. Det är möjligt att en inväntan av vaccin kommer leda till en lägre total dödssiffra i covid, även om man summerar några år framåt.
Ok, nu är det er tur att göra avbön. Någon?
- Jag har inte hört er en enda gång kännas vid och beklaga de hundratusentals barn som skulle fara mycket illa av en skolstängning, och leva med konsekvenserna under resten av sina liv.
- Jag har inte hört er en enda gång beklaga de tiotusentals barn som lever med våld, missbruk och övergrepp i hemmet, som far otroligt illa av en lockdown tillsammans med sina pressade förövare.
- Jag har inte hört er en enda gång beklaga er över alla de familjer som förlorar sin försörjning, kanske sina livsverk, och kastas in i fattigdom, i spåren av de restriktioner ni vill införa.
Apropå det här med collateral damage, och att ha en taskig människosyn.
Det är inte läge att öppna munnen och ha åsikter om andra människors människosyn, när man själv inte ens är förmögen att kännas vid och på ett moget sätt diskutera vad det finns för baksidor med det man förespråkar.
Elaka människor är inte de som gasar ihjäl människor. Det är förblindade människor som gasar ihjäl människor. Jag är mycket mer rädd för extrema människor som aldrig kan göra fel, än jag är för covid-19.
Vi har inte haft någon lockdown i Sverige, dessutom är skolorna öppna. Varför gnäller du? Men håller med om att det är tragiskt när folk far illa. Vad är det för restriktioner vi förespråkar? Jag förespråkade en lockdown i Mars, då hade vi inte haft det berget med lik vi har. Nu är det för sent. Visst, vi kan ha en drakonisk lockdown som i Kina, men det är inget jag förespråkar, men jag hade pallat det med om det räddar liv.
Det är lite skrämmande hur du förminskar gasandet av människor med att de är förblindade. Förblindade av vad? En ideologi? Sweet jesus. Nej de är onda, svaga och mänskligt avskräde.