2020-10-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du glömde läkaren i Israel som blev återinsjuknad i somras så jag ger inte så mycket för din artikel.

Den här veckan 81 misstänkta fall i Israel: https://www.timesofisrael.com/81-israelis-suspected-of-being-reinfected-with-coronavirus-health-ministry/

Läste du artikeln innan du postade?
Citera
2020-10-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tack för infon, den har jag inte hört. Ja, vi får se hur det utvecklar sig under den närmaste tiden.

Han pratade på aktuellt för en stund sedan också. Han nämnde inte den trasiga maskinen, utan bara att de ligger lite efter med analysen. Detta som svar på att siffrorna såg bättre ut för de senaste dagarna..
Citera
2020-10-15, 21:35
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
”Om” Europa inte gör något. Och i januari ja.

Tro mig. Det kommer bli tidigare och Europa kan inte göra ett skit längre. Folk bryr sig inte om du inte har märkt det.
Citera
2020-10-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Tro mig. Det kommer bli tidigare och Europa kan inte göra ett skit längre. Folk bryr sig inte om du inte har märkt det.

Jodå, jag har märkt det tydligt.
Jag föraktar folk omkring mig mer och mer för varje dag..
Citera
2020-10-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Mycket idrott går att utomhusanpassa. Vet många idrottsföreningar som bara körde uthomhus under våren. Tyvärr har de släppt på det nu och kör ånyo inomhusträningar, med ökad smittspridning som risk.
Jag tror vi alla måste vara beredda att göra vissa uppoffringar om vi ska få ett stopp på smittspridningen.

Jag tror å andra sidan att de inte går att stoppa smittspridningen, eller jag det går men det är inte värt priset för samhället som helhet. Men vi tycker väl helt enkelt olika vilket är helt ok.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tegnell om Corona: ”Farligare att gå över ett övergångsställe än att smittas av Corona-viruset”
Aftonbladet tokhyllar Tegnell som vanligt.

Föreställ er att det var Trump som hade sagt denna mening.

Då hade det blivit liv i luckan!
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Svt2 nyheterna just nu, infektionsavdelningarna i Uppsala är lika fulla nu som de var i våras.
Citera
2020-10-15, 21:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag tänker cost - benifit. Med tanke på hur få relativt som dör i covid så finns det förhållandevis lite att tjäna på att bromsa för hårt (stoppa smittan tror jag man kan fetglömma). Så jag vill att vi fortsätter med restriktioner som är förhållandevis billiga. Dvs. Håll avstånd, Stanna hemma om man är sjuk. Äldre som inte jobbar ska hålla sig borta från folksamlingar och bara träffa närmaste familjen. Äldreboenden ska skyddas. Sen värna om folkhälsan generellt. Uppmana till idrott och motion. Inget stillasittande framför dator. Höja skatter på tobak och alkohol.

Cost-benefit för vem undrar jag då? För de som dör är ju kostnaden rätt hög.
Citera
2020-10-15, 21:47
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Läste du artikeln innan du postade?

Ja.

Citat:
“I didn’t believe it at first when she tested positive,” the patient’s doctor, Vered Nachmias, told The Times of Israel, saying she suspects that reinfection is more common than physicians realize.

De intervjuade också en skrivbordsteoretiker som ansåg att de var ovanliga och inget att bry sig om. Antar att du automatiskt väljer skrivbordsteoretikern framför den praktiska läkaren av någon anledning, personligen så tänker jag själv och förutsätter att verkligheten är lite sämre än vad jag föreställer mig.
Citera
2020-10-15, 21:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Han pratade på aktuellt för en stund sedan också. Han nämnde inte den trasiga maskinen, utan bara att de ligger lite efter med analysen. Detta som svar på att siffrorna såg bättre ut för de senaste dagarna..
Jag hörde precis på nyheterna men lyckades bara höra att de sa att infektionsavdelningarna i Uppsala är lika fulla nu som i våras. Jag får ont i magen helt ärligt.

Sa inte Tegnell tidigare idag att de inte behöver ta till striktare åtgärder där ännu? Bara, gå inte på after work och jobba hemma som de sa precis på nyheterna.
Citera
2020-10-15, 21:48
Medlem
Ska de upprepa samma misstag igen?
Ökningen vi ser nu visar spridningen för 1-2 veckor sedan.
Och inga nya åtgärder,
fortfarande inga munskydd på äldreboenden, kliniker, vårdcentraler...
Den här regeringen är den farligaste och mest inkompetenta Sverige haft i modern tid.
https://twitter.com/Jens1Sorensen/status/1316819291812048898

I Norge
Norge sätter 1000 unga vuxna i karantän pga befarad smitta efter barbesök.
Det här är ett exempel på något som knappast skulle kunna ske i Sverige pga fundamentalt annorlunda grundsyn på smittohanteringen.
https://twitter.com/KennethBodin/status/1316758308573896705
Citera
2020-10-15, 21:48
Medlem
Hur skötte svenska myndigheterna spanska sjukan som härjade för 100 år sedan,...inget vidare vad jag läst! Då dog många unga och s k friska
Borde de inte ha lärt sig..lite mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in