Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Inget konstigt att det är så. Viruset har fortsatt att cirkulera på klart högre nivå i de länder som hade mycket smittspridning i våras än i de som tryckte ned smittan eller inte ens fick in den. När nu förutsättningarna förändras till följd av väder och skolstarter så går det naturligtvis snabbare i de länder som hela tiden haft smittspridning.
Jag håller med. Jag har hela tiden resonerat som du. Jag ville bara uppmärksamma kontrasten mellan verkligheten och Johan Gieseckes fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Immuniteten i tex Sverige är alldeles för låg för att spela nån roll.
Immuniteten ger oss ingen fördel, trots att vi har betalat ett så otroligt högt pris för immuniteten.
Anders Tegnells strategi att dränka Sverige i smitta har inte bara medfört en enorm mängd sjuk och dödsfall. Därutöver har strategin skapat ekonomisk kris, husarrest för riskgrupperna, och stängda gränser. Uppoffringarna är stora. Men vi ser ut att bli utan belöning för att vi villigt har accepterat dessa uppoffringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Johan Giesecke verkar ha inbillat sig att vi redan nu skulle ha en betydande immunitet, men det är med all säkerhet fel. Säg att om det är så att Norge kanske bara har 0,5% immunitet så har kanske vi runt 5%, men i och med att vi har haft okontrollerad smittspridning under hela sommaren, så är vårt utgångsläge inför vintern klart sämre än Norges. Det är inte ett land med låg och kontrollerad smittspridning som kan stå inför en ren katastrof i vinter.
Hur länge ska katastrofen få fortsätta innan svenskarna inser att dom har blivit vilseledda av Folkhälsomyndigheten?
Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Tyvärr kommer vi även fortsättningsvis få betala ett högt pris för att så lite gjordes i inledningen av pandemin. Norge kommer aldrig att gå ikapp oss. Det finns inte på kartan!
Det har inte hindrat Anders Tegnell och Johan Giesecke att vara kaxiga mot just Norge. När kommer Anders Tegnell och Johan Giesecke att sluta vara så pinsamt kaxiga mot ett älskat grannland?