Citat:
Ursprungligen postat av
kuckelimuckmedicin
Det är flera här som har efterfrågat och betonat att folk som kände R och P skulle träda fram för att förklara o kanske ge en förståelse, men så fort någon har en annan synvinkel så kommer ni, pöbeln, och attackerar. Personliga påhopp och en otrolig motvilja mot folk som inte klappar er på axeln i erat hatande och hotande.
Så jävla onyanserat.
Försök inte förstå människorna bakom handlingarna, skjut dem istället-fasoner.
Jag tror att de flesta av oss är här just för att försöka förstå vad som hände. Jag tror också att många av oss förstår och accepterar människoöden som leder till fruktansvärda händelser. Säkert kan flera av oss känna empati och medlidande med Rebecka för att hennes liv blev som det blivit.
Men när någon försöker bortförklara eller förneka de fakta som vi alla faktiskt har framför oss, då blir man lite provocerad och frustrerad. Jag hade önskat någon som neutralt kunde berätta om familjen, utan att säga att de ALDRIG skulle kunna göra något, att INGENTING är så illa som det verkar.
Och även om personen faktiskt tror så, så bör man veta att man aldrig känner en människa fullt ut. Dina vänner känner nog inte till alla dina mörkaste sidor.