2020-10-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Skillnaden är nog ifall det görs med glimten i ögat och känsla för stil.Trump och hans underhuggare låter ofta bara bonnigt vulgära och hämndlystna. Du kanske är tondöv för detta, men de flesta människor känner snabbt av när stämningen i en diskussion eller ett samtal svänger från skämtsam ironi till bitterhet, knölighet och distanslöst personligt hat eller förakt. Även om det slängs in ett par "skämt" här och där.

Donald Trump kan som scenpersonlighet inte på något vis jämföras med Dean Martin - eller med dennes kompis John F Kennedy, som förvisso också kunde vara skarp i sina skämt. Jag har aldrig sett Trump på ett snyggt sätt turnera någon annans skämt som handlade om honom själv i en live-situation, det kunde däremot både Reagan, Carter och Obama.

Kanske du har missat Trumpens otaliga gästspel hos David Letterman där han låtit sig förlöjligas med glimten i ögat.

Och Dean martin var ju bara en ganska så snäll moderator i dessa shower,kanske du kan hitta en glimt i ögat på Don Rickles när han grovt förolämpar allt och alla!
2020-10-15, 13:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Aha!

Tänkte inte på det så, kan inte säga att jag hade koll på det Inte helt lätt att veta vad du menade heller.

Min uppfattning i sak är då är att han borde köra utomhus enbart med väl tilltagna ytor. Att gömma sig är ingen bra taktik om man vill vinna presidentval

Skulle nog snarare säga att rallys inte är något annat än en egos boost detta valår, folket har redan bestämt sig, hur de har det vet vi inte fören den 3:e november
2020-10-15, 14:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast om det är fler D-registrerade idag så kanske dom kommer gå till vallokalen och rösta. Jag menar, dom registrerade sig för att rösta D, eller hur? Inte att stanna hemma.

Hej Tom, Det är ju just det. Det finns ingen sån uppgång bland demokratiska röster, den enskilt största uppgången för Demokrater rapporterade jag om häromdagen +22.000 demokratiska röster i Florida (dvs gapet mellan republikaner och demokrater ökade tillfälligt i Florida med 22.000 röster till Demokraternas fördel efter att Republikanerna minskat gapet under hela 2017-2020, gapet mellan partierna i Florida är idag det minsta någonsin under 2000-talet notera: Demokraterna är fortsatt störst men gapet mindre än nånsin). Det är därför jämföreslen med Hillary 2016 blir relevant. Biden skall alltså:

först:
- Lyckas i nivå med Obama 2008 i voterturnot
dessutom:
- Täcka upp i antal för det minskade demokratiska gapet i Florida (flera hundratusen röster)
- Täcka upp i antal för Svartaröster som gått till Trump (konvertera Republikaner)
- Täcka upp i antal för Latinoröster som gått till Trump (konvertera Republikaner)
- Hämta igen Trumps vinst om 45.000 röster 2016.. och mer därtill för att gå till vinst
- Detta skall göras på en registrerad bas om 5-6 miljoner Republikaner.

Några detaljer. Det vi vet är att Demokraterna i större utsträckning röstar per post. De som registrerat sig har ju följt alla makthavare over there och registrerat sina röster tidigt, för att poströsta tidigt. Att vi får en andra våg av registrerade demokratiska röster som bryter 20-30-års inbitna vanor är enligt mig helt osannolikt, inte omöjligt givetvis men då bryts alla grundläggande fakta, vi har ej sett detta till idag, vi ser heller ej någon trend att nya demokrater skall ut på valdagen och rösta i större utsträckning än vad som anses normalt.

Detta gör exempelvis att Demokraterna just nu saknar flera hundratusen röster i Florida för att ha en matematisk chans att vinna över Trump i Florida, detta med en mycket hög "voter turnout" som kan liknas vid Obama 2008, vilket jag som sagt tror Biden är långt ifrån.

PS. Det många vänstermänniskor pekar på här att Biden leder överallt i USA med 10-15% detta skulle generera en valvinst som fullständigt krossar Obamas valvinst 2008. För den som var med under "Change" så vet man att hela befolkningen var engagerad, flaggor, t-shirts, vimplar överallt, hos alla. 2008 röstade många Republikaner för Obama osv. Inget av detta finns idag, ändå leder alltså Biden över Trump i de polls som sänds ut här med större styrka än vad Obama gjorde över McCain.. Fundera på detta låt ditt sunda förnuft tala, frågar du mig så är det en stor fet lögn.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-15 kl. 14:25.
2020-10-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hej Tom, Det är ju just det. Det finns ingen sån uppgång bland demokratiska röster, den största sådan uppgång rapporterade jag om häromdagen +22.000 demokratiska röster i Florida (dvs gapet mellan Republikaner och demokrater minskade tillfälligt i Florida med 22.000 röster efter att ha ökat gapet med republikanska röster under hela 2020).

Demokraterna kommer i större utsträckning rösta per post. De som registrerat sig har ju följt alla makthavare over there och registrerat sina röster tidigt, för att poströsta tidigt. Att vi får en andra våg av registrerade demokratiska röster som bryter om 20-30-års inbitna vanor är helt osannolikt, inte omöjligt givetvis men då bryts alla grundläggande fakta, vi har ej sett detta till idag.

Detta gör exempelvis att Demokraterna just nu saknar flera hundratusen röster i Florida för att ha en matematisk chans att vinna över Trump i Florida, detta med en mycket hög "voter turnout" som kan liknas vid Obama 2008, vilket jag som sagt tror Biden är långt ifrån.

PS. Det många vänstermänniskor pekar på här att Biden leder överallt med 10-15% skulle generera en valvinst som fullständigt krossar Obamas valvinst 2008. För den som var med under "Change" så vet man att hela befolkningen var engagerad, flaggor, t-shirts, vimplar överallt, hos alla. 2008 röstade många Republikaner för Obama osv. Ingetav detta finns idag, ändå leder alltså Biden över Obama i de polls som sänds ut här.. Låt ditt sunda förnuft tala, det stämmer helt enkelt inte.

Källa till dina påståenden.
2020-10-15, 14:14
Medlem
Citat:
Tom, du läser och läser det jag skriver och förstår fortsatt inte vad jag skriver ? Antingen är jag ytterst dålig på att beskriva vad jag säger i skrift eller så har du en skruv lös ?

Jag har aldrig påstått att Republikaner har fler röster än Demokrater i varken PA eller FL. Jag har påstått att gapet mellan partierna minskar mellan 2017-2020, då 2016 vann Trump med färre registrerade Republikaner än idag 2020. Detta faktum gör det alltså matematiskt svårare för Biden att vinna i de stater detta händer, bla Pennsylvania, Florida, North Carolina, mfl. Biden skall som jag beskrivit nu ha en "voter turnout" i nivå med Obamas "Change" 2008 val för att kunna klå Trump i vissa stater, något jag finner (helt) osannolikt då Biden har 20-50 pers på sina rallies. I Phoenix Arizona hade Harris och Biden vid sitt stopp för första gången sedan Demokraternas konvent 18 pers på plats. Det är ett rekordlåg turnout, och även fast alla Demokrater är helt digitala bör det finnas i vartfall 500 "nutcases" i Arizonas största stad som vill säga hej till Biden..

Om man efter så många inlägg i denna tråd och valet i USA inte förstår denna fundamentala grund i hur man vinner en stat i USA så tycker jag du helt sonika kan lägga ned dina inlägg då de ter sig som fullständigt verkligehetsfrånvända.

Du får det att låta som att det är ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade väljare är unaffiliated, det vill säga varken registrerade republikaner eller demokrater.

2016 röstade fler unaffiliated på Trump än Clinton. Frågan är om fler unaffiliated röstar på Trump än Biden denna gång.

Relativa ökningar i voter registration är en fis i rymden jämfört med svängningar i hur unaffiliated röstar.
2020-10-15, 14:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Hej Tom, Det är ju just det. Det finns ingen sån uppgång bland demokratiska röster, den enskilt största uppgången för Demokrater rapporterade jag om häromdagen +22.000 demokratiska röster i Florida (dvs gapet mellan republikaner och demokrater ökade tillfälligt i Florida med 22.000 röster till Demokraternas fördel efter att Republikanerna minskat gapet under hela 2017-2020, gapet mellan partierna i Florida är idag det minsta någonsin under 2000-talet notera: Demokraterna är fortsatt störst men gapet mindre än nånsin). Det är därför jämföreslen med Hillary 2016 blir relevant. Biden skall alltså:

Lyckas bättre än Hillary i voterturnot
Täcka upp för det minskade demokratiska gapet (flera hundratusen)
Täcka upp för Svarta röster som gått till Trump
Täcka upp för Latino röster som gått till Trump
Hämta igen Trumps vinst om 45.000 röster 2016.. och mer därtill för att gå till vinst
Detta skall göras på en registrerad bas om 5-6 miljoner Republikaner.

Några detaljer. Det vi vet är att Demokraterna i större utsträckning röstar per post. De som registrerat sig har ju följt alla makthavare over there och registrerat sina röster tidigt, för att poströsta tidigt. Att vi får en andra våg av registrerade demokratiska röster som bryter 20-30-års inbitna vanor är enligt mig helt osannolikt, inte omöjligt givetvis men då bryts alla grundläggande fakta, vi har ej sett detta till idag, vi ser heller ej någon trend att nya demokrater skall ut på valdagen och rösta.

PS. Det många vänstermänniskor pekar på här att Biden leder överallt med 10-15% skulle generera en valvinst som fullständigt krossar Obamas valvinst 2008. För den som var med under "Change" så vet man att hela befolkningen var engagerad, flaggor, t-shirts, vimplar överallt, hos alla. 2008 röstade många Republikaner för Obama osv. Inget av detta finns idag, ändå leder alltså Biden över Trump i de polls som sänds ut här med större styrka än vad Obama gjorde över McCain.. Fundera på detta låt ditt sunda förnuft tala, frågar du mig så är det en stor fet lögn.

Ge mig alla siffror så ska jag göra en plot och skicka till dig.
2020-10-15, 14:26
Medlem
Det verkar inte bättre än att president Trumps plan för att vinna valet är att tramsa om konspirationsteorier om Biden och Clinton och döda soldater.

Trumpkampanjen verkar inte förstå att det här med att attackera på ett smutsigt sätt inte fungerar i det här läget. Just för att väljarna är trötta på det.

Och han rasar i siffrorna om han kör det här tramset som han tjatat om i åratal. Ingen är intresserad längre.

Trumps problem är att han inte kan förnya sig, kan inte förändra sig, förbättra sig eller göra något för att nå ut till någon fler än de han redan har ett hårt punggrepp på. Alla andra är rädda om pungen.
2020-10-15, 14:27
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
En groda i en brunn vet inget om havet.

"Mycket tyder på,
Väldigt mycket tyder på,
FBI har inte hittat något anmärkningsvärt,
Det gick faktiskt inte ens att belägga att historien som sådan.
"

Poängen är att det har inte hindrat Twitter att tillåta New York Times att posta om Trumps tax returns. Tekniskt sett är det inom ramen för vad som skulle kunna ses som hackat material då Trump inte har gett sitt medgivande.

Eller vad sägs om Elliott Broidy, en donator till GOP som fick sina mejl hackade och utlagda på Twitter.

Vi har Melania Trump på hemliga inspelningar om ett familjedrama m.m

Vi har alla läckor till journalister från Trumps administration som hamnar på Twitter.

Har man då en partiskhet, och en ganska kraftig sådan så är det helt klart att besluten man tar om vad som är fake eller inte, kommer påverka besluten.

Det kallas selektiv censur för att skydda eller boosta en kandidat. Att påstå något annat är bara en ren och skär lögn.

Nu gör du, om möjligt, dig själv till dummare än vad du förmodligen är. New York Times hade tillgång till fler än 20 års deklarationer, alltså första hands information, från Trump privat samt hans bolag. Det var detta de grundade sin artikel på.

Enligt NYT har det fått tillgång till materialet på laglig väg. Samtidigt så är källskyddet obestridligt i den amerikanska lagstiftningen, så frågan är om ví någon gång exakt får veta hur NYT kommit att förfoga över materialet.

#evectionnotice2020
2020-10-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
jag utgick ifrån delstatsmätningarna då jag tycker nationella mätningar i USA är helt meningslöst

Klart oroväckande för team biden om de har dokumenterat fler osäkra nu. Trump kommer lägga i en helt annan växel nu

Nationella mätningar är långt ifrån irrelevanta. 2016 är ett av två val någonsin i modern tid som den nationella rösten och EC gått skilda vägar. Ju större förlusten nationellt är desto svårare lir det att lyckas vinna med liten marginal i flera swingstater som Trump gjorde 2016. Vinner Biden norr om ca 4-5% blir det nära nog omöjligt.

De andra dearna jag skrev, att Biden är nära 50% och att det finns färre obestämda röstare stämmer även på delstatsnivå.
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-15 kl. 14:58.
2020-10-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Du får det att låta som att det är ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade väljare är unaffiliated, det vill säga varken registrerade republikaner eller demokrater.

2016 röstade fler unaffiliated på Trump än Clinton. Frågan är om fler unaffiliated röstar på Trump än Biden denna gång.

Relativa ökningar i voter registration är en fis i rymden jämfört med svängningar i hur unaffiliated röstar.

STORT TACK för att du påpekade detta.

Inte sett Nixter överhuvudtaget nämna hur han räknar med dessa röstare i några av sina beräkningar vilket gör hans matte ytterst suspekt. Lägg till detta att det finns gott om stater där Dems har en övervikt men aldrig är i närheten att vinna och andra där man har en övervikt och ofta vinner. Därmed verkar registrerade röstare R vs. D ett mycket dåligt sätt att förutspå ett valresultat. Därför borde ju även förändringar i dessa tal vara ett skapligt dåligt sätt det med....
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-15 kl. 15:07.
2020-10-15, 15:08
Medlem
Kan ju hoppas amerikanerna lärt sig något efter fyra år av Trump, och röstar bättre den här gången. Biden är inte bästa tänkbara kandidaten men nog är han bättre än alternativet.
2020-10-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
STORT TACK för att du påpekade detta.

Inte sett Nixter överhuvudtaget nämna hur han räknar med dessa röstare i några av sina beräkningar vilket gör hans matte ytterst suspekt. Lägg till detta att det finns gott om stater där Dems har en övervikt men aldrig är i närheten att vinna och andra där man har en övervikt och ofta vinner. Därmed verkar registrerade röstare R vs. D ett mycket dåligt sätt att förutspå ett valresultat. Därför borde ju även förändringar i dessa tal vara ett skapligt dåligt sätt det med....

Nixter är onekligen en clown, individen i fråga vägrar att hänvisa till källor utan skriver tramsinlägg på tramsinlägg med påhittade siffror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in