Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Fast om det är fler D-registrerade idag så kanske dom kommer gå till vallokalen och rösta. Jag menar, dom registrerade sig för att rösta D, eller hur? Inte att stanna hemma.
Hej Tom, Det är ju just det. Det finns ingen sån uppgång bland demokratiska röster, den enskilt största uppgången för Demokrater rapporterade jag om häromdagen +22.000 demokratiska röster i Florida (dvs gapet mellan republikaner och demokrater ökade tillfälligt i Florida med 22.000 röster till Demokraternas fördel efter att Republikanerna minskat gapet under hela 2017-2020,
gapet mellan partierna i Florida är idag det minsta någonsin under 2000-talet notera: Demokraterna är fortsatt störst men gapet mindre än nånsin). Det är därför jämföreslen med Hillary 2016 blir relevant. Biden skall alltså:
först:
- Lyckas i nivå med Obama 2008 i voterturnot
dessutom:
- Täcka upp i antal för det minskade demokratiska gapet i Florida (flera hundratusen röster)
- Täcka upp i antal för Svartaröster som gått till Trump (konvertera Republikaner)
- Täcka upp i antal för Latinoröster som gått till Trump (konvertera Republikaner)
- Hämta igen Trumps vinst om 45.000 röster 2016.. och mer därtill för att gå till vinst
- Detta skall göras på en registrerad bas om 5-6 miljoner
Republikaner.
Några detaljer. Det vi vet är att Demokraterna i större utsträckning röstar per post. De som registrerat sig har ju följt alla makthavare over there och registrerat sina röster tidigt, för att poströsta tidigt. Att vi får en andra våg av registrerade demokratiska röster som bryter 20-30-års inbitna vanor är enligt mig helt osannolikt, inte omöjligt givetvis men då bryts alla grundläggande fakta, vi har ej sett detta till idag, vi ser heller ej någon trend att nya demokrater skall ut på valdagen och rösta i större utsträckning än vad som anses normalt.
Detta gör exempelvis att Demokraterna just nu saknar flera hundratusen röster i Florida för att ha en matematisk chans att vinna över Trump i Florida, detta med en mycket hög "voter turnout" som kan liknas vid Obama 2008, vilket jag som sagt tror Biden är långt ifrån.
PS. Det många vänstermänniskor pekar på här att Biden leder överallt i USA med 10-15% detta skulle generera en valvinst som
fullständigt krossar Obamas valvinst 2008. För den som var med under "Change" så vet man att hela befolkningen var engagerad, flaggor, t-shirts, vimplar överallt, hos
alla. 2008 röstade många Republikaner för Obama osv. Inget av detta finns idag, ändå leder alltså Biden över Trump i de polls som sänds ut här med större styrka än vad Obama gjorde över McCain.. Fundera på detta låt ditt sunda förnuft tala, frågar du mig så är det en stor fet lögn.