2020-10-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Såh, nå må du slutte å sitte å mumle, putre, og surmule for deg selv fordi at jeg postet bilde av den jakka.
https://www.abcnyheter.no/penger/2020/09/24/195707370/tom-hagen-faller-pa-rikingliste
Det er noe som heter 3-kvartal.
Begge linkene er fra 24 september.

Tuller du med meg? Det er begrenset hvor mye tid jeg gidder å bruke på dette tullet. Du har påstått at siktelsen av TH medførte et fall i formuen i 2020. Alle vet at TH ble siktet i slutten av april i år. Jeg har prøvd å forklare deg at vi vet ingenting om årets formue før neste år.
Tallene du linker til gjelder selvsagt for 2019. Skatteoppgjør og status for 2020, kommer selvsagt ikke før i 2021.
Dette begynte med at du ikke skilte mellom inntekt og formue. Når du skal ro deg unna dette, så gjør du det enda verre for deg selv.

Politiet har antakelig mottatt mange tips fra publikum om denne jakka. Det kan være fra folk som har en slik jakke, eller ansatte i sportsbutikker som selger jakka. videoen med hettemannen er publisert i alle store mediehus. Hvis jeg ikke husker feil, ble videoen også vist på "Åsted Norge". I tillegg har politiet tilgang til databaser med sko, jakker, dekkavtrykk, you name it. Du må gjerne innbille deg at ditt tips har vært avgjørende. Sug lenge på karamellen, jeg skal ikke ta fra deg æren.
Hvis politiet ikke har greid å identifisere jakka på egen hånd etter 3 måneders arbeid, men må ha tips fra Flashback, sier det i så fall veldig mye om nivået på etterforskningen.
Citera
2020-10-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
har de funnet hundedna

Det er det ikke opplyst om. Men når du nevner hund, så er det jo helt utrolig at hunden ikke ble sjekket for DNA.
Er det mulig?
Ja, selvsagt er det det!
Citera
2020-10-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er det ikke opplyst om. Men når du nevner hund, så er det jo helt utrolig at hunden ikke ble sjekket for DNA.
Er det mulig?
Ja, selvsagt er det det!

Og den skulle fått hilst på familie og folk på jobben. Sikkert flere. For den burde reagere med aggresjon om den så overfallet på matmor.
Ble ikke den omplassert veldig fort?
Hunden har nok ikke glemt det om vedkommende plutselig sto foran den igjen. Kanskje det er hemmeligstemplet. En av de tingene som aldri skrives om.
Citera
2020-10-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På tøffelen/sandalen mener du? Hva skulle det ha å si om de fant hunde-dna på tøffelen/sandalen eller ikke?
Politiet sjekket ikke valpen eller valpens sele for spor. DET hadde i det minste kunnet ført til noe, hvis politiet hadde foretatt slike undersøkelser.

"Tassen (2) var hjemme da Anne-Elisabeth forsvant – ble ikke undersøkt for DNA
Politiet var for sent ute med å gjennomføre kriminaltekniske undersøkelser av hunden, og dermed kan de ha gått glipp av spor i forsvinningssaken."
https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Har noen en liste over polititabbene i denne saken?
Her er noen av tabbene:

1. Valpen ble ikke undersøkt for spor.
2. Søpla ble ikke undersøkt,
3. BMW i Ås ble ikke etterlyst.
4. Sjåfør og passasjerer i BMW i Ås ble ikke etterlyst.
5. Vitner som kan ha sett BMW i Ås + de som satt i bilen, ble ikke bedt om å melde seg som vitner.
6. Fiskerne ble ikke etterlyst.
7. Bil med østeuropeiske skilt (som kan ha vært fiskernes bil) ble ikke etterlyst.
8. På et tidspunkt var fremdeles ikke alle som hadde vært på befaring i S4 kalt inn til avhør (jeg vet ikke hvordan det ble senere).

Har noen lyst til å fullføre listen?

Politiets varebil med hvit skilter.

Følgende kan kanskje ikke karakteriseres som tabbe, men er utrolig klønete håndtert.

L*tvik og Sk*nsen fikk to vidt forskjelige forklaringer på politiets nærvær. Skjønner ikke politiet at naboene snakker med hverandre?

Politiet burde ha tatt ansvar for at postkassa i S4 ble tømt. Avisbudet/postbudet reagerte på at kassa var overfylt.
Citera
2020-10-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du skrev "kanskje det (blodet) stammer fra ..."
og da fikk du frem at det er bare kanskje at blodet stammer fra det som du fortsetter setningen med. Men resten av setningen som du skrev: ".. en av de tidligere tilfellene, der hun ble utsatt for TH`s "disiplin" ?" er en påstand fra deg om at det har vært tidligere tilfeller der hun ble utsatt for TH`s "disiplin".
Ok. Du har rett. Jeg legger meg flat. Trekker umiddelbart tilbake påstanden. Hvis det da ikke nettopp var slik at TH banket og slo i tide og utide så blodet sprutet overalt i huset. Det KAN ha vært slik!! God Natt!
Citera
2020-10-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Ok. Du har rett. Jeg legger meg flat. Trekker umiddelbart tilbake påstanden. Hvis det da ikke nettopp var slik at TH banket og slo i tide og utide så blodet sprutet overalt i huset. Det KAN ha vært slik!! God Natt!
Takk! :-) Du har selvfølgelig rett i at hvis TH brukte å mishandle AE, så kunne blodspor eventuelt stamme fra mishandling.
God natt

Edit: Ordet hvis som du brukte nå, er et veldig viktig lite ord :-) Jeg kommer til å fortsette å bruke ordet hvis akkurat når jeg synes at det er nødvendig å bruke det, selv om flere kjefter og smeller noen ganger når jeg har brukt det ordet :-)
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 01:01.
Citera
2020-10-15, 00:59
Medlem
Citat:

I motsetning til mange andre, innrømmer du at du kan ha tatt feil!
Jeg bøyer meg i hatten!
Citera
2020-10-15, 01:07
Medlem
Citat:
I motsetning til mange andre, innrømmer du at du kan ha tatt feil!
Jeg bøyer meg i hatten!
Bare du ikke bærer gnag så !
Citera
2020-10-15, 01:15
Avslutad
Citat:
Er det mulig?
Ja, selvsagt er det det!
Jeg glemmer ikke Holdens ord, "Det er ikke som dere tror".

Blir jo helt svett i pannen av denne saken. Men tenk om det er slik, at politiet er Hettemann1 (redigert inn i videoen), og at Hettemann1 går den ruten, som egentlig Hettemann2 gikk. Slik at Hettemann2 er den egentlige "Missing Link".

Nå når NRK har skrudd opp hastigheten på videoen blir det jo også litt komisk.
Citera
2020-10-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg glemmer ikke Holdens ord, "Det er ikke som dere tror".

Blir jo helt svett i pannen av denne saken. Men tenk om det er slik, at politiet er Hettemann1 (redigert inn i videoen), og at Hettemann1 går den ruten, som egentlig Hettemann2 gikk. Slik at Hettemann2 er den egentlige "Missing Link".

Nå når NRK har skrudd opp hastigheten på videoen blir det jo også litt komisk.

"Det er ikke som dere tror"
Hva skjuler seg bak denne kryptiske uttalelsen?
Kan det være et hint om at TH er uskyldig, og at både både H*lden og TH har en sterk mistanke om hvem som står bak? Har politiet over lengre tid etterforsket en eller flere gjerningspersoner, uten at dette har blitt lekket til media? Bør "Løsningen ligger i nærområdet", sees i sammenheng med H*ldens utsagn?
Du nevnte tidligere et dødsfall i mai 2018. Vil du røpe litt mer om dette?
Citera
2020-10-15, 03:48
Medlem
Citat:
"Det er ikke som dere tror"
Hva skjuler seg bak denne kryptiske uttalelsen?
Kan det være et hint om at TH er uskyldig, og at både både H*lden og TH har en sterk mistanke om hvem som står bak? Har politiet over lengre tid etterforsket en eller flere gjerningspersoner, uten at dette har blitt lekket til media? Bør "Løsningen ligger i nærområdet", sees i sammenheng med H*ldens utsagn?
Du nevnte tidligere et dødsfall i mai 2018. Vil du røpe litt mer om dette?
Det han sa var:
Citat:
– Jeg står fortsatt fast med min oppfatning tidligere at jeg synes det er et særdeles magert grunnlag. Det er noe helt annet enn det dere tror anklagen bygger på, sier Holden til pressen utenfor rettsbygningen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xP23xj/tom-hagens-forsvarer-om-drapssiktelsen-boer-loeslates
Først og fremst: Hva tror han "vi" tror anklagen bygger på? Det skulle jeg likt å vite. Det er mange sterke delte meninger... Merkelig utsagn egentlig sånn sett.
Hvis jeg skulle tolket et utsagn fra en forsvarsadvokat idet klienten hans blir fengslet, tror jeg at jeg heller hadde latt være. Men egentlig tror jeg ikke det betyr noe interessant. Han prøver kanskje bare å si at bevismengden ikke er så stor som vi automatisk tror når politiet går sånn til aksjon, men uttrykker seg litt klønete? Eller noe lignende, noe som forsvarsadvokaten jo bør og må si.
Citera
2020-10-15, 05:00
Medlem
Citat:
Hvorfor legge seg flat for z. Hun er en tvangslogiker. Et lysende eksempel på hvorfor juryordningen nå er avskaffet. Du kom ikke med en reell påstand. Kanskje og med et spørsmålstegn der meningen var å himle litt med øynene over alt z bortforklarer med teorier løsrevet fra et totalbilde. Hun tenker sort hvitt og tar kun stilling til spor enkeltvis og ikke alle i sammenheng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in