2020-10-14, 16:04
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här var en rätt intressant analys av vem som skriver Trumps tweets:

https://eu.poughkeepsiejournal.com/story/news/politics/2019/06/18/donald-trump-twitter-president-white-house-dan-scavino-golf-course-covfefe/1495205001/

Sammanfattning:

- När det är sammankopplade tweets i följd (sammankopplade med ...) så är det sannolikt Social Media-chefen Dan Scavino som skrivit dessa, för Trumpen klarar inte av sådana själv.

- De grovt felstavade (exempel "covfefe" och "Prince of Whales") har Trumpen sannolikt skickat själv innan de hunnit stavningsrättas av staben.

- Trumpen tittar väldigt mycket på kabel-TV mellan 6 på kvällen och 10 på morgonen nästa dag. Enkla text-tweets som skickas ut under denna tid är de som mest sannolikt skickats av Trumpen själv.

Kul att du upptäckt det men jag ska faktiskt göra dig besviken genom att säga att de flesta kändisars/politikers publika konton oftast har någon annan som skriver. Obama, Biden, Hillary, Justin Beaver, Lady Gaga osv osv osv.
2020-10-14, 16:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Kul att du upptäckt det men jag ska faktiskt göra dig besviken genom att säga att de flesta kändisars/politikers publika konton oftast har någon annan som skriver. Obama, Biden, Hillary, Justin Beaver, Lady Gaga osv osv osv.

Ja naturligtvis. Det som är anmärknnigsvärt med Trumpen är att han som USA's president faktiskt sitter och skriver några av tweetsen helt själv.

Som artikel beskriver så handlar det om de enkla, primitiva, ofta felstavade tweetsen som skickas ut mellan kl 18 på kvällen och 10 på morgonen. Det är dessa som Trumpen sitter och knappar själv.

De mer korrekta och sammansatta tweetsen skickas ut av hans stab.
2020-10-14, 16:15
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja naturligtvis. Det som är anmärknnigsvärt med Trumpen är att han som USA's president faktiskt sitter och skriver några av tweetsen helt själv.

Som artikel beskriver så handlar det om de enkla, primitiva, ofta felstavade tweetsen som skickas ut mellan kl 18 på kvällen och 10 på morgonen. Det är dessa som Trumpen sitter och knappar själv.

De mer korrekta och sammansatta tweetsen skickas ut av hans stab.

Självklart är det så. Mina tweets dryper av felstavningar ibland och det är inte för att jag är kass på att skriva utan för att tangentbordet på luren är litet och det är lätt att skriva fel.

Men eftersom du klagar på felstavningar så kolla det fetade på din text ovan som ett exempel. Det kan hända alla, även mig och dig.
2020-10-14, 16:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Men eftersom du klagar på felstavningar så kolla det fetade på din text ovan som ett exempel. Det kan hända alla, även mig och dig.

Hehe, om jag ändå var världens mäktigaste person med störst behov av trovärdighet och korrekthet
2020-10-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
På Ed's twitter så säger han motsaten. Kolla upp det. Lyssna inte på media.

Ingen länk = BS

Kollade upp hans Twitter, där står ingenting om att detta inte stämmer. Endast en tweet sen den 10:e oktober då denna artikel är i från.
2020-10-14, 16:32
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Ingen länk = BS

Kollade upp hans Twitter, där står ingenting om att detta inte stämmer. Endast en tweet sen den 10:e oktober då denna artikel är i från.

Du ser ju att han är helt Trump-frälst.
2020-10-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du ser ju att han är helt Trump-frälst.

Det är skillnad mellan att stödja någon och att acceptera verkligheten. Han är säkert totalt för Trump men han kan också ta in och analysera fakta och inser då att det är kört.

Med din logik skulle en fotbollssupporter inte kunna medge att ens lag kommer att förlora en match när det står 20 - 0 i 90:e minuten utan att samtidigt sluta vara supporter till laget.
2020-10-14, 17:19
Medlem
Det har kommit två nya uppdateringar av OU om Trumps populariet. Dom omfattar båda perioden 11---13 oktober.

Yougov, job approval 42% och disapproval 57%

Rasmussen Reports, job approval 47% och disapproval 52%.

Rasmussen är Trumpvänliga och jag betecknar Yougov som Trumpfientliga. Min sammanvägning ger Trump 44,5% approval och innebär ingen uppgång. Men magkänslan säger något annat, att Trump trots bristerna i kampanjkassan är lite på gång.

Money cant buy love.!
2020-10-14, 17:56
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har kommit två nya uppdateringar av OU om Trumps populariet. Dom omfattar båda perioden 11---13 oktober.

Yougov, job approval 42% och disapproval 57%

Rasmussen Reports, job approval 47% och disapproval 52%.

Rasmussen är Trumpvänliga och jag betecknar Yougov som Trumpfientliga. Min sammanvägning ger Trump 44,5% approval och innebär ingen uppgång. Men magkänslan säger något annat, att Trump trots bristerna i kampanjkassan är lite på gång.

Money cant buy love.!

Har du tittat på nya Trafalgar i Florida ?
https://www.thetrafalgargroup.org/news/fl-pres-1020/

Ser inget i Florida som skulle rucka på bilden att Trump är mycket stark i Florida.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-14 kl. 18:06.
2020-10-14, 18:05
Medlem
Nixters avatar
Update Pennsylvania Röstregistrering

Nov 2016 to 10/13/20
Republikaner +174,154
Demokrater-31,406

6/29 till 10/13
Republikaner +175,871
Demokrater +90,350

10/5 till 10/13
Republikaner +23,822
Demokrater +17,150

Summerat: Pennsylvania ökar antalet registrerade Republikaner högst väsentligt, Trump hade PA rally igår. Det ser riktigt bra ut. Notera att allt ovan är baserat på Trumps vinst 2016. Varje ytterliggare Republikan betyder att Biden måste vända en plus något till för att komma i läge för att balansera Trump. Fortsätter registreringen på detta sätt till slutet är Pennsylvania i mycket bra läge för Trump (igen).

Till Er som vill kolla själv, länk till PA-voter registration sajten här: https://www.dos.pa.gov/VotingElections/OtherServicesEvents/VotingElectionStatistics/Pages/VotingElectionStatistics.aspx
2020-10-14, 18:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Update Pennsylvania Röstregistrering

Nov 2016 to 10/13/20
Republikaner +174,154
Demokrater-31,406

6/29 till 10/13
Republikaner +175,871
Demokrater +90,350

10/5 till 10/13
Republikaner +23,822
Demokrater +17,150

Summerat: Pennsylvania ökar antalet registrerade Republikaner högst väsentligt, Trump hade PA rally igår. Det ser riktigt bra ut. Notera att allt ovan är baserat på Trumps vinst 2016. Varje ytterliggare Republikan betyder att Biden måste vända en plus något till för att komma i läge för att balansera Trump. Fortsätter registreringen på detta sätt till slutet är Pennsylvania i mycket bra läge för Trump (igen).

Till Er som vill kolla själv, länk till PA-voter registration sajten här: https://www.dos.pa.gov/VotingElections/OtherServicesEvents/VotingElectionStatistics/Pages/VotingElectionStatistics.aspx

Totalt fyramiljonerhundraåttiotusen registrerade demokrater och tremiljonerfyrahundrasjuttiotusen registrerade republikaner, så det krävs åtminstone fyrahundratusen till repbulikaner som registerar och röstar på Trump för att det ska bli en vinst där, men det är bara om alla demokrater röstar på Biden.
2020-10-14, 18:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han hade inte ens en chans när republikanerna satt där, det har gått 4 år och de har fortfarande inte presenterat den där sjukvårdsreformen som skulle vara bättre än AcA och som skulle implementeras inom de första 100 dagarna.

Hur gick det för dig för övrigt att hitta den där statistiken som visar på att demokraterna systematiskt tappar väljare för varje valår medan republikanerna enbart får nya väljare varje valår?
Du vet lika väl som jag att Trumps första kamp stod mot neo-cons inom Republikanska partiet. Det tog sin tid. De motarbetade honom under de första 100 dagarna.

Din andra kommentar är bara ett resultat av din mytomani. Länka inlägget så kan alla se att du ljuger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in