2020-10-14, 13:35
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Att det är skadligt och högst obehagligt att bära en fucking blöja för ansiktet kräver faktiskt ingen förklaring. Bär du din satans blöja om det gör dig glad och du tror att den gör nytta, men tvinga inte andra till det din satans räddhågsna idiot.

Detta virus, om det ens verkligen existerar, är ju inte ens i närheten så farlig att alla dessa extrema åtgärder behövs. Det borde faktiskt vara skottpengar på dårar som dig som vill tvinga friska människor till dessa satans dumheter. Dra åt helvete...
Du ska inte gå runt och sprida din corona bland folk ditt svin. Munskydd på är det som gäller för dig när du är i närheten av andra, annars kommer du bli tvingad att ta på dig ett - förstår du?
Citera
2020-10-14, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Hahahaaah vadå "blöja" Det är ett tunt lager papp/tyg...

Personal inom sjukvården bär munskydd konstant, det är varken skadligt eller "högst obehagligt". Tycker du det så är du bara tramsig.

"Blöja"

Jag och väldigt många med mig tycker det är högst obehagligt, och vi ska inte bli tvingade att bära detta skit bara för att det finns dårar som dig.

I Polen som nu har infört masktvång även utomhus råder precis som i Sverige en underdödlighet, dvs mindre folk har dött än normalt trots denna "enorma" pandemi. Förmodligen ser det liknande ut i de flesta länder, att det dör ungefär lika många som det alltid har gjort. I något land har det säkert dött något mer, men förmodligen av en ren slump.

Äldre människor dör, så enkelt är det. Om inte av detta så av något annat, dessa hysteriska åtgärder världen över är ju inget annat än rent vansinne.
Såvida inte denna pandemi är en ren bluff vilket jag inte utesluter, för då plötsligt blir alla dessa dumheter mer logiska.
Citera
2020-10-14, 13:43
Medlem
Varnas för Sverige igen
Om inte den här artikeln i Times får Svensk media att vakna så vet jag inte om de någonsin gör det. Bilden av Sverige här är förödande för vårt land men sann. Jag tror Regeringen måste tänk om rörande strategin nu. Alltså nu
https://twitter.com/TomHedrup/status/1316338478163128320
Citera
2020-10-14, 13:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag och väldigt många med mig tycker det är högst obehagligt, och vi ska inte bli tvingade att bära detta skit bara för att det finns dårar som .

I Polen som nu har infört masktvång även utomhus råder precis som i Sverige en underdödlighet, dvs mindre folk har dött än normalt trots denna "enorma" pandemi. Förmodligen ser det liknande ut i de flesta länder, att det dör ungefär lika många som det alltid har gjort. I något land har det säkert dött något mer, men förmodligen av en ren slump.

Äldre människor dör, så enkelt är det. Om inte av detta så av något annat, dessa hysteriska åtgärder världen över är ju inget annat än rent vansinne.
Såvida inte denna pandemi är en ren bluff vilket jag inte utesluter, för då plötsligt blir alla dessa dumheter mer logiska.

"Pandemin är en bluff"

Ja, så måste det förstås vara....

Regeringar utomlands (Troligen ledda av Ryssland och Nordkorea) har mutat samtliga mediahus och sjukhus runt om i världen för att lura folket att det finns en mycket farligt virus som sprids. Alla rapportering kring Covid19 är bara fake.

Syftet är förstås att kuva världsbefolkningen och sälja "munblöjor" för 300% högre pris än vad de normalt kostar. Kan ju mig tusan på att Putin, men även Trump är inblandade och köpte aktier i blöjfabriker redan hösten 2019. Allt är en konspiration!
Citera
2020-10-14, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag kan köpa att det finns dem som hävdar att skolstängningar gör mer skada än nytta. Jag håller egentligen inte med, men då är man i alla fall ärliga med sin åsikt. När man däremot går ut och svävar på svar och argument som att "barn inte driver smittan i skolmiljö", trots att man ser stora utbrott som är knutna till skolor och känner till hur liknande virus smittar. Ja, då blir det faktiskt rätt löjligt. Speciellt när man avråder samma barn från att träffas för kalas, idrottsaktiviteter etc. Då är det faktiskt bättre med att man är ärlig. "Vi vet att barn smittar, men vi bedömer ändå att det skulle bli så allvarliga samhällskonsekvenser om vi stänger skolorna och kör undervisning på plats ändå. Detta trots att det kommer leda till ökad smitta och fler döda". Men sådan klartext förmedlar man inte. Då är man lite av en lögnare skulle jag vilja säga.

FHM :

Barn smittar inte, eller kan smitta, men driver inte smittan, förutom ibland vid lokala drivningar, tex vid lokala hockeyträning-drivningar-utbrott, men det är viktigt att komma ihåg att de inte driver smittan vanligtvis utan under mycket speciella förhållanden vi ser ännu inte har kommit in bland äldre, vilket gör att de inte driver smittan in bland äldre.

Barn ska inte träffa inte äldre så de inte driver smittan bland äldre, än så länge driver barn inte smittan bland äldre då de rekommenderas att inte träffa äldre, så att de inte driver smitta.
Senast redigerad av snuttis 2020-10-14 kl. 14:49.
Citera
2020-10-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Riskerna är samma som våras i Sverige eftersom vi har samma plan dvs flockimmunitet, det är därför inläggningarna och corona i äldreboenden ökar nu igen.

Lyssna på 70 åringarna
Vi upplever att seniorers roll i samhället har osynliggjorts under pandemin, och ställer oss frågan var äldrerespekten i Sverige har tagit vägen? Varken ansvariga myndigheter eller politiker verkar ta riskgruppernas situation på allvar. Till vår kännedom finns inget annat land i Europa där seniorers liv inskränkts så mycket under pandemin.
https://www.expressen.se/debatt/sluta-stuva-undan-oss-aldre-borja-smittspara/
I andra länder inskränks allas rättigheter, förstår inte varför detta skulle vara bättre. Tror du 70 åringar i England, Spanien eller Frankrike kan vandra runt riskfritt i samhället glada och lyckliga?

Äldreboenden är folk inlåsta i oavsett pandemi eller ej, man bor inte på ett äldreboende om man är frisk o glad och gör utflykter varje dag... äldreboende är sista hållplatsen för äldre i sin sista tid i livet där man är oförmögen att ens bo i en lägenhet trots hembesök från äldrevården.
Citera
2020-10-14, 14:01
Medlem
Har varit lite out of the loop. Hur ser man på dagens nivå av "flockimmunitet"? Hur många procent i Sverige antar man har haft sjukdomen?
Citera
2020-10-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
17 av 21 län har ökande smittspridning så smittan är snart okontrollerbar i hela landet.

Tyvärr går Sverige åt fel håll igen och det var naivt att tro att vi skulle vara ett undantag.

"Från nästan samtliga länsstyrelser kommer nu rapporter om att spridningen av covid-19 ökar och på vissa håll går det snabbt. Enligt den samlade bedömningen från Länsstyrelserna ökar smittan i olika grad i 17 av landets 21 län."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/smittan-okar-i-17-av-21-lan
Det är såhär vår nya verklighet kommer se ut. Ständigt nya utbrott av covid. Det är bara att börja vänja sig vid det, tyvärr.
Citera
2020-10-14, 14:02
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 8
Nya fall: 681

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste onsdagssiffror nya avlidna: 9, 3, 6, 9, 4.
Fem senaste onsdagssiffror nya fall: 533, 397, 323, 231, 174.
Citera
2020-10-14, 14:02
Medlem
Ökar igen!

Sverige
+8 döda
+6 iva
+681 fall

Danmark
+1 döda
+0 iva
+492 fall
Senast redigerad av TonyDR 2020-10-14 kl. 14:38.
Citera
2020-10-14, 14:03
Medlem
Citat:
Har varit lite out of the loop. Hur ser man på dagens nivå av "flockimmunitet"? Hur många procent i Sverige antar man har haft sjukdomen?

Det är rätt ointressant då man inte ens vet hur stor del av de som har haft sjukdomen som faktiskt har immunitet.
Citera
2020-10-14, 14:05
Medlem
Citat:

Snälla, inse att många inte får någon immunitet över huvud taget och att eventuellt skydd kan försvinna på några månader. Definitivt mindre än tio procent har haft covid i Sverige.

Inte ens Autisten vågar nämna flockimmunitet längre. Han skulle bli utskrattad internationellt och kanske rent av bli åtalad i Haag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in